ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC  MAJ

 DZIEŃ STRAŻAKA

  • Zapoznanie z zawodem strażaka,
  • Wzbogacanie słownictwa o nazwy narzędzi pracy strażaka,
  • Rozwijanie umiejętności manualnych,
  • Doskonalenie umiejętności określania logicznej kolejności zdarzeń,
  • Dostrzeganie regularności,
  • Kształtowanie zdolności aktorskich przez wykonywanie improwizacji ruchowych,
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.

 KSIĄŻECZKI Z NASZEJ PÓŁECZKI

  • Wzbudzanie zainteresowania książkami jako źródłem wiedzy i przyjemności,
  • Zaznajomienie z miejscem, w którym wypożycza się książki
  • Zapoznanie z pracą bibliotekarza,
  • Kształtowanie pozytywnych cech osobowości,
  • Wyrabianie umiejętności słuchania dłuższych opowiadań,
  • Ćwiczenie pamięci odtwórczej,
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • Utrwalanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi
  • Rozbudzanie wyobraźni dziecka,

 KOLOROWA ŁĄKA

  • Wzbogacanie słownictwa o nazwy zwierząt i kwiatów występujących na łące
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych: warg i języka,
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania kolorów i ich nazywania,
  • Rozwijanie wyobraźni plastycznej,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • Rozwijanie pamięci i ekspresji teatralnej,
  • Wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi kolegów i współdziałania,
  • Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,

 SERDUSZKO DLA MAMY

  • Kształtowanie umiejętności konstruowania dłuższych wypowiedzi na podstawie,
  • Czerpanie radości z zabawy w teatr,
  • Nauka piosenki ,rozwijanie słuchu muzycznego,
  • Doskonalenie umiejętności plastyczno-technicznych,
  • Rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
  • Czerpanie radości ze wspólnych przygotowań przed spotkaniem z mamami,
  • Kształtowanie postawy szacunku dla innych osób.

 WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ!

  • Poznanie znaczenia nazwy święta ,,Dzień Dziecka”,
  • Kształtowanie umiejętności słuchania utworu literackiego,
  • Wdrażanie do wypowiadania się na temat treści wysłuchanego opowiadania,
  • Utrwalenie Kodeksu Praw Dziecka,
  • Rozwijanie sprawności manualnych,
  • Kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,,

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE  NA MIESIĄC MAJ

 PUK, PUK TO JA SZTUKA

  • Rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania elementów w zbiorach, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Wyrabianie umiejętności samodzielnego opowiadania treści utworu, układania obrazków wg chronologii wydarzeń.
  • Rozwijanie myślenia, spostrzegania wzrokowego, sprawności manualnych poprzez ćwiczenia graficzne, pracę z obrazkiem.
  • Poszerzanie wiedzy o teatrze, filharmonii, muzeum i kinie
  • Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas zadań stawianych dziecku.

 W ŚWIECIE ZWIERZĄT

  • Poszerzanie logicznego myślenia i myślenia przyczynowo- skutkowego.
  • Poszerzenie wiadomości o zwierzętach sawanny
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę
  • Doskonalenie sprawności manualnej
  • Rozwijanie umiejętności nazywania mieszkańców dżungli
  • Poznanie zwierząt mórz i oceanów

 RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA

  • Kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym przywilejów jak i obowiązków.
  • Doskonalenie słuchu fonematycznego poprzez dzielenie wyrazów na sylaby
  • Wyrabianie umiejętności lingwistycznych: słuchania ze zrozumieniem oraz wypowiadania się na dany temat w sposób poprawny pod względem gramatycznym i logicznym.
  • Utrwalanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie, porównywania liczebności zbiorów
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Rozwijanie spostrzegawczości
  • Pobudzenie aktywności oraz ekspresji twórczej

  CO W TRAWIE PISZCZY

  • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
  • Kształtowanie nawyków prozdrowotnych poprzez aktywność na świeżym powietrzu
  • Wdrażanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw i zadań
  • Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
  • Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania utworów literackich
  • Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
  • Poznanie zwierząt łąki i lasu, poszerzenie wiadomości o ich życiu

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

 W ŚWIECIE ZWIERZĄT

  • Rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
  • Rozwijanie mowy, doskonalenie umiejętności analizy słuchowej,
  • Rozwijanie sprawności manualnej,
  • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie prawidłowej postawy,
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Wzbogacenie wiedzy o mieszkańcach różnych środowisk naturalnych,
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

CO W TRAWIE PISZCZY?

  • Zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
  • Rozwijanie małej motoryki, rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia,
  • Rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
  • Rozwijanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi,
  • Rozwijanie funkcji poznawczych,

 MOJA MAMA I MÓJ TATA

  • Rozwijanie umiejętności układania zdań,
  • Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi,
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowej,
  • Rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności,
  • Rozwijanie logicznego myślenia

PUK,PUK TO JA SZTUKA

  • Rozwijanie umiejętności czytania,
  • Poznanie postaci Fryderyka Chopina, rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie prawidłowej postawy,
  • Zapoznanie z banknotami i monetami,
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupach i kreatywności
  • Rozwijanie umiejętności rytmiczno-muzycznych,

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA KWIECIEŃ

 WIOSNA NA WSI

  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt w wybranych środowiskach (domowych,  hodowlanych, polnych ) .
  • Rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nauki pisania.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenia myślenia matematycznego( stopniowanie trudności)
  • Zabawa z literką W ; utrwalenie poznanych liter , układanie wyrazów , zdań z rozsypanki literowej ( stopniowanie trudności).
  • Rozwijanie percepcji słuchowych , koncentracji uwagi podczas zabaw językowych, logopedycznych.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych, zabaw w ogrodzie.

 W KRAINIE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH

  • Dostrzeganie różnic w budowie ciała zwierząt z różnych gatunków w wyglądzie, sposobie poruszania się,  odżywiania.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: zgodne porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, odpowiednie zachowywanie się podczas zajęć dydaktycznych.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, logicznego myślenia podczas zabawa matematycznych .
  • Kształtowanie umiejętności czytania w czasie zabawy z książką ( 6l. ), zabawa z literką H, h.
  • Wyrabianie słuchu muzycznego, poczucia rytmu.  
  • Doskonalenie umiejętności plastycznych podczas realizacji programu „ Popołudniowe zabawy z plastyką”.

 

JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY- DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO

  • Zapoznanie dzieci z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka.
  • Budzenie wrażliwości na piękno przyrody zachęcenie dzieci do dbania o czystość środowiska- wzmocnienie więzi ze środowiskiem przyrodniczym, wdrażanie do obchodów Dnia Ziemi .
  • Utrwalenie pojęcia „recyklingu” i kolorów pojemników na odpady segregowane.
  • Rozwijanie inwencji twórczej podczas zabaw manualnych z wykorzystaniem surowców wtórnych .
  • Kształcenie  myślenia przyczynowo- skutkowego, koncentracja uwagi poprzez układanie historyjki obrazkowej.
  • Zabawy z literkami i cyframi ( stopniowanie trudności).

 POLSKA , EUROPA – MÓJ DOM

  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej : utrwalenie naszych symboli narodowych: flagi, godła, hymnu, poznanie legend, opowiadań dotyczących historii państwa polskiego, krajobrazu.
  • Utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej ( flaga, hymn)
  • Uświadamianie dzieciom odrębności kulturowych, tradycji i symboli  innych krajów.
  • Rozwijanie mowy i logicznego myślenie podczas zabaw językowych.
  • Kształtowanie kompetencji matematycznych : kształtowanie pojęć liczbowych, rozwiązywanie działań matematycznych  (stopniowanie trudności )
  • Doskonalenie umiejętności czytania krótkich , ilustrowanych tekstów (6l.), zabaw z literką Ż,ż