Zamierzenia edukacyjne
Język angielski - zagadnienia na STYCZEŃ
January- Styczeń
3- 4 latki |
5- 6 latki |
Clothes- ubrania Utrwalenie nazw ubrań. Utrwalenie nazw kolorów. Posługiwanie się zwrotem: I'm wearing... |
Clothes- ubrania Utrwalenie nazw ubrań. Utrwalenie nazw kolorów. Posługiwanie się zwrotem: I'm wearing... |
Let's jump. Poznanie i utrwalenie zwrotów związanych z ruchem. Przeliczanie w zakresie 1- 10. środki leksykalne: run, jump, move, sit down, stand up, turn around, smile, środki językowe: Let's run/ jump. I can run./ Can you run? |
Let's jump. Poznanie i utrwalenie zwrotów związanych z ruchem. Przeliczanie w zakresie 1- 10. środki leksykalne: run, jump, move, sit down, stand up, turn around, smile, shake hands; środki językowe: Let's run/ jump. I can run./ Can you run? Move/ Don't move. |
My family. Poznanie i utrwalenie słów związanych z najbliższa rodziną. Środki leksykalne: family, mummy, daddy, mum, dad, sister, brother, baby, grandma, grandpa. Środki językowe: Who's this?- This is/ isn't my mum.
|
My family. Poznanie i utrwalenie słów związanych z najbliższa rodziną. Środki leksykalne: family, mummy, daddy, mum, dad, sister, brother, baby, grandma, grandpa. Środki językowe: Who's this?- This is/ isn't my mum. Is this your brother/ sister? Do you have a brother or a sister? I have/ I don't have a brother/ a sister. |
Family members. My grandma is nice. Kształtowanie umiejętności opisywania cech charakteru i wyglądu. Środki leksykalne: grandma, grandpa, nice, smart, young, old, Środki językowe: I am smart. Are you nice? My mum is smart/ nice... |
Family members. My grandma is nice. Kształtowanie umiejętności opisywania cech charakteru i wyglądu. Środki leksykalne: aunt, uncle, cousin, grandma, grandpa, nice, smart, young, old, handsome, pretty. Środki językowe: I am smart. Are you nice? My mum is smart/ nice... |
Friends. Happy or sad? Poznanie i utrwalenie słów związanych z emocjami. Określanie wieku. środki leksykalne: happy, sad, birthday środki językowe: I'm/ I'm not happy/ sad. Happy birthday! How old are you?- I am 4 years old. |
Friends. Happy or sad? Poznanie i utrwalenie słów związanych z emocjami. Określanie wieku. środki leksykalne: happy, sad, birthday środki językowe: I'm/ I'm not happy/ sad. She's/ She isn't happy/ sad. Happy birthday! How old are you?- I am six years old. |
My house. Poznanie konstrukcji There is/ There are. There is a book on the floor./ There are crayons on the table. How many toys can you see? |
My house. Poznanie konstrukcji There is/ There are. There is a book on the floor./ There are crayons on the table. There is one book./ There are 5 crayons. How many toys can you see? |
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA I
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY
POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ.
- Dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach:
- Nazywanie ptaków odwiedzających karmnik, poznanie wybranych ptaków zimujących u nas.
- Zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami,
- Rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała i sprawności ruchowej,
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i odtwarzania dźwięków z otoczenia , inscenizowania ruchem słów i melodii piosenek.
W KRAINIE WIECZNYCH LODÓW.
- Zachęcanie dzieci do poznawania warunków życia ludzi i zwierząt żyjących na innych kontynentach.
- Poznanie właściwości fizycznych śniegu.
- Kształtowanie reakcji na sygnał. Zwrócenie uwagi na estetyczny sposób poruszania się, w tym podskoków z nogi na nogę.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych, przeliczanie, tworzenie zbiorów wg określonej cechy.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne.
- Rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych, charakterystycznych dla danej pory roku.
JAK KARNAWAŁ TO ZABAWA !
- Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą.
- Rozwijanie umiejętności opowiadania na podstawie obrazków
- Poszerzenie doświadczeń plastyczno-technicznych
- Doskonalenie umiejętności śpiewania piosenek w trakcie zabaw ruchowych
- Kształtowanie postaw przyjacielskich
- Rozwijanie umiejętności tanecznych, poczucia rytmu i ekspresji ruchowej
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podstawie wiersza
- Ćwiczenie spostrzegawczości i logicznego myślenia.
DBAMY O NASZE ZDROWIE.
- Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych,
- Kształtowanie umiejętności społecznych – współdziałanie w zabawach i sytuacjach zadaniowych,
- Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci – uczestniczenie w zajęciach ruchowych.
- Podkreślenie roli ruchu na powietrzu jako stymulatora prawidłowego rozwoju.
- Zwrócenie uwagi na odpowiedni dobór ubrania do pogody i aktualnej pory roku.
- Kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się przez prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY
Ferie na wesoło…
- „Otwieranie oczu i nadstawianie uszu na wszystko, co dzieje się w przyrodzie zimą” – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
- Rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania różnorodnych zadań, np. dostrzeganie powtarzających się elementów i rytmiczne układanie szeregów wg podanego wzoru.
- Przygotowanie do klasyfikowania przedmiotów wg danej cechy a także porównywania liczebności zbiorów: stosowanie określeń – dużo, mało.
- Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego w czasie zabaw ortofonicznych oraz układania historyjek obrazkowych do opowiadań logopedycznych.
- Propagowanie aktywnego i twórczego spędzania czasu na świeżym powietrz.
Eskimosek i kraina wiecznych lodów.
- Zapoznanie ze sposobem życia ludzi i zwierząt na innym kontynencie.
- Rozwijanie kreatywności w działaniach z zakresu muzyki, plastyki i zabaw teatralnych.
- Doskonalenie umiejętności liczenia oraz posługiwania się określeniami matematycznymi m.in. dotyczącymi pory roku, dnia i nocy.
- Rozwijanie skupienia uwagi, myślenia oraz umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na dany temat.
- Rozbudzanie więzi emocjonalnej w grupie- nabywanie doświadczeń społecznych w czasie zabaw grupowych oraz działań zespołowych.
Wszyscy bawią się wspaniale, jak co roku w karnawale…
- Prezentowanie talentów tanecznych w czasie imprezy „Balu Karnawałowego”.
- Wyrabianie samodzielności w różnych sytuacjach życia przedszkolnego /szatnia, łazienka, jadalnia, zajęcia konstrukcyjne, plastyczne oraz zabawa w grupie/.
- Rozwijanie sfery emocjonalnej, poprawności mowy oraz nabywanie doświadczeń społecznych poprzez słuchanie utworów literackich w których występują postacie prezentujące postawy właściwe i naganne.
- Doskonalenie pamięci i uwagi oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej, sprawności manualnej w czasie wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych, prac plastycznych oraz zabaw konstrukcyjnych.
Bezpieczne zabawy na śniegu i lodzie.
- Rozwijanie kreatywności w działaniach z zakresu muzyki, plastyki i zabaw teatralnych.
- Wyrabianie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów wg podanej cech, przeliczanie, porównywanie kolorów i kształtów.
- Uwrażliwienie dzieci na bezpieczną zabawę na śniegu i lodzie.
- Rozwijanie skupienia uwagi, myślenia oraz umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na dany temat.
- Rozbudzanie więzi emocjonalnej w grupie- nabywanie doświadczeń społecznych w czasie zabaw grupowych oraz działań zespołowych.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA III
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY
FERIE NA WESOŁO- ZABAWY Z KOLEGAMI.
- Rozwijanie logicznego myślenia, koncentracji uwagi podczas
- Doskonalenie kompetencji matematycznych : porównywania liczebności zbiorów , utrwalenie cyfr, umiejętności dodawania i odejmowania
- Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi słownych w czasie układania historyjek obrazkowych, wypowiedzi na temat utworu,
- Utrwalanie poznanych liter w czasie zabaw .
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej , precyzji ruchów dłoni podczas ćwiczeń grafomotorycznych, wycinania itp.
W KRAINIE LODU.
- Pogłębianie wiadomości o Arktyce i Antarktydzie : wskazywanie na mapie i globusie Arktyki i Antarktydy, poznanie zwierząt zamieszkujących biegun północny i południowy, wskazywanie różnice między Arktyką a Antarktydą, wyjaśnienie zjawiska na niebie jakim jest zorza polarna.
- Rozumienie znaczenie wody słodkiej ( lodowce) na planecie- realizacja innowacji pedagogicznej „ Cztery żywioły”
- Doskonalenie koncentracji na opowiadaniu,
- Rozwijanie kompetencji matematycznych
- Kształtowanie umiejętności manualnych, graficznych, plastycznych podczas ćwiczeń grafomotorycznych, plastycznych.
W KARNAWALE SAME BALE.
- Utrwalenie zwyczajów karnawałowych , wdrażanie do wspólnej zabawy, tworzenie atmosfery zabawy, radości.
- Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej , kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy, rozwijanie zdolności plastycznych
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
- Ćwiczeń gimnastycznych, zabaw tanecznych, ruchowych, rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
TAK MIJA CZAS .
- Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
- Poznanie wybranych mierników czasu od starożytności do dnia dzisiejszego , zwrócenie uwagi na kalendarze, ich role w określaniu dni tygodni, miesięcy.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych i słuchu muzycznego poprzez naukę piosenek i grę na instrumentach perkusyjnych.
- Doskonalenie poprawności wymowy głosek poprzez zabawy logopedyczne.
ODKRYWCY KOSMOSU- KOSMICZNA WYPRAWA.
- Wzbogacenie wiadomości dzieci na temat kosmosu: oglądanie książek i albumów o tematyce związanej z kosmosem, utrwalenie nazw planet, budowy układu słonecznego, poznanie pracy astronoma, kosmonauty, zabawy z globusem.
- Doskonalenie kompetencji matematycznych.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, zabawa z literką- „P- jak planeta ”
- Nauka czytania wyrazów o prostej budowie fonetycznej (6l.)
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej w czasie ćwiczeń grafomotorycznych.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec