Zamierzenia edukacyjne
Język angielski - zagadnienia na maj
May
Maj
3- 4 latki |
5- 6 latki |
Picnic. Let's have a picnic. Powtórzenie nazw produktów spożywczych. Poznanie nazw elementów krajobrazu. Poznanie konstrukcji: Can I have......? Słowa: grass, river, mountain, picnic. Wyrażenia: I want a banana. Can I have a carrot, please? Here you are. |
Picnic. Let's have a picnic. Powtórzenie nazw produktów spożywczych. Poznanie nazw elementów krajobrazu. Poznanie konstrukcji: Can I have......? Słowa: grass, river, lake, mountain, picnic, basket. Wyrażenia: I want a banana. Can I have a carrot, please? Here you are. |
In the city. In the park. Poznanie słów związanych z miastem, ulicą i parkiem. Utrwalenie zasad panujących na drodze. Utrwalenie konstrukcji: Let's + czasownik Poznanie kostrukcji wyrażającej zakaz: Don't + czasownik. Słowa: street, park, shop, play. |
In the city. In the park. Poznanie słów związanych z miastem, ulicą i parkiem. Utrwalenie zasad panujących na drodze. Utrwalenie konstrukcji: Let's + czasownik Poznanie kostrukcji wyrażającej zakaz: Don't + czasownik. Słowa: street, park, shop, supermarket, library, cinema, restaurant, play. |
My city. My town. Where is the shop? Poznanie i utrwalanie słów związanych z miastem. Pytanie o lokalizację obiektów: Where is+ rzeczownik
Słowa: Shop, school, preschool. Wyrażenia:Where is a shop?- It' s here.
|
My city. My town. Where is the shop? Poznanie i utrwalanie słów związanych z miastem. Pytanie o lokalizację obiektów: Where is+ rzeczownik Utrwalenie konstrukcji: Where do you want to go?- I want to go+ rzeczownik. Słowa: Shop, school, preschool. Wyrażenia: Where is a shop?- It' s here. Go straight. Turn left/ right. |
Let's go shopping. Can I have an apple, please? Utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem, zabawkami, ubraniami, artykułami papierniczymi. Utrwalenie konstrukcji: Can I have a + rzeczownik.- Yes, here you are. Poznanie konstrukcji: How much is it? Słowa: trolley, cake.
|
Let's go shopping. Can I have an apple, please? Utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem, zabawkami, ubraniami, artykułami papierniczymi. Utrwalenie konstrukcji: Can I have a + rzeczownik. Here you are. Poznanie konstrukcji: How much is it? Słowa: trolley, cake, sweets, ice cream,
|
|
|
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA I
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
I. POZNAJEMY ZAWÓD STRAŻAKA
- Zapoznanie dzieci z zawodem strażaka, ukazanie niebezpieczeństwa z jakim się styka oraz przyczyn i skutków powstawania pożarów
- Wyzwalanie aktywności słownej i umysłowej poprzez oddziaływanie na dziecięce emocje i wyobraźnię
- Rozwijanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem oraz próby przewidywania co może się zdarzyć- poznanie właściwości ognia.
II. KOLOROWA TĘCZA
- Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata
- Wspieranie dzieci w budowaniu poczucia własnej wartości i zachęcanie do prezentowania swoich prac
- Zachęcanie dzieci do twórczej ekspresji plastycznej i swobodnego eksperymentowania z kolorami, plamą i linią oraz wykonywanie różnych technik plastycznych
- Rozwijanie umiejętności relaksowania się podczas słuchania utworów literackich i muzycznych
- Zachęcanie do oglądania dzieł malarskich i rozmawiania o nich
III. WIOSENNA ŁĄKA
- Zapoznanie ze światem przyrody: poznanie nazw roślin rosnących na łące; zwrócenie uwagi na bogatą kolorystykę i budowę roślin; zapoznanie z wyglądem i sposobem życia owadów oraz zależnościami miedzy światem roślin i zwierząt
- Rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania elementów w zbiorach, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- Wyrabianie umiejętności samodzielnego opowiadania treści utworu na podstawie rysunków ułożonych wg chronologii wydarzeń
IV. JA I MOJA RODZINA
- Wyrabianie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi wielozdaniowych oraz odzwierciedlania tych treści w zabawach teatralnych i muzycznych
- Kształcenie słuchu fonematycznego poprzez dzielenie wyrazów na sylaby, wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie wyrazów
- Promowanie zdrowego stylu życia: dobieranie odzieży wierzchniej odpowiednio do pogody, ruch na świeżym powietrzu, zjadanie zdrowych posiłków
- Kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym obowiązków
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
.„POLSKA – MOJA OJCZYZNA”
- Budowanie przywiązania do Ojczyzny i kształtowania dumy narodowej.
- Poznawanie wybranych miast i regionów naszego kraju.
- Budzenie szacunku do symboli narodowych.
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Zapoznanie z symbolami lokalnymi i narodowymi.
- Wyrabianie wrażliwości na piękno przyrody.
- Nabywanie poczucia przynależności narodowej.
- Wyrabianie odpowiedzialności za najbliższe otoczenie.
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń i zabaw ruchowych z uwzględnieniem zasad.
- Rozwijanie mowy w zabawach językowych – tworzenie rymowanek, zagadek, objaśnianie kolejności zdarzeń w historyjkach obrazkowych.
„POZNAJEMY PRACĘ STRAŻAKA”
- Zapoznanie z pracą strażaka.
- Zachęcanie do zabaw na powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
- Doskonalenie mowy powiązanej w czasie wypowiedzi na różne tematy związane z przeżyciami, zdarzeniami, treściami literatury dziecięcej, planowaniem pracy.
- Rozróżnianie i nazywanie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni i na kartce: na, nad, pod, obok, wysoko, nisko, z prawej, z lewej.
- Zdobywanie doświadczeń sprzyjających stosowaniu określeń dotyczących wielkości przedmiotów poprzez zabawy w różnicowanie, porównywanie i porządkowanie.
- Kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na dany temat.
- Nauka posługiwania się nożyczkami.
- Doskonalenie umiejętności myślenia operacyjnego i wnioskowania.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej.
- Kształtowanie wyobraźni ruchowej i muzycznej , uwrażliwienie na różnice w natężeniu i wysokości dźwięku.
„RUCH TU WIELKI, DŹWIĘKÓW MOC, Z TRAW NA ŁĄCE MIĘKI KOC”
- Wzbudzanie zainteresowań przyrodniczych przez poznawanie ekosystemu łąki oraz ich mieszkańców
- Doskonalenie umiejętności spostrzegania cech zewnętrznych i formułowania ustnej wypowiedzi
- Kształtowanie umiejętności tworzenia nowych zbiorów poprzez dodawanie lub ujmowanie elementów
- Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji w sposób akceptowany społecznie w różnych sytuacjach
- Wdrażanie dzieci do dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo w trakcie pobytu w przedszkolu oraz poza terenem przedszkola
- Rozwijanie zdolności do przeprowadzania analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- Kształtowanie sprawności fizycznej poprzez organizowanie zajęć, zabaw i gier w ogrodzie przedszkolnym
- Wzbogacanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych, rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
- Wspieranie samodzielnej aktywności twórczej dziecka – budzenie poczucia własnej wartości
„RODZINA TO SIŁA”
- Rozwijanie przynależności do grupy społecznej (rodziny)
- Wdrażanie do okazywania szacunku członkom rodziny
- Kształtowanie myślenia matematycznego – tworzenie nowych zbiorów poprzez dokładanie, rozumienie pojęcia dodawania
- Usprawnianie analizatora wzrokowego oraz orientacji przestrzennej
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania – dzielenie słów na sylaby,
- układanie zdań z podanym słowem, globalne czytanie wyrazów związanych z tematem
- Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez gry i zabawy ruchowe oraz spacery
„BAJKI I BAJECZKI NIE TYLKO Z PRZEDSZKOLNEJ PÓŁECZKI”
- Słuchanie utworów literackich, w których występują postacie prezentujące postawy właściwe i naganne, rozpoznawanie ich i nazywanie, próby uzasadniania swoich sądów moralnych
- Zachęcanie do zabaw na powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
- Doskonalenie mowy powiązanej w czasie wypowiedzi na różne tematy związane z przeżyciami, zdarzeniami, treściami literatury dziecięcej, planowaniem pracy
- Rozróżnianie i nazywanie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni i na kartce: na, nad, pod, obok, wysoko, nisko, z prawej, z lewej
- Zabawy muzyczne rozwijające poczucie rytmu i umiejętność grania na instrumentach perkusyjnych
- Usprawnianie dłoni podczas wykonywanych prac plastycznych różnymi technikami i ćwiczeń graficznych
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA III
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
„ Z KULTURĄ ZA PAN BRAT” –TEATR, MUZEUM, FILHARMONIA
- Zapoznanie z teatrem, filharmonia, muzeum jako miejscem sztuki i kultury, poznanie wystroju oraz ludzi tam pracujących
- Bogacenie czynnego słownictwa dzieci i uściślenie pojęć związanych z działalnością kulturalną
- Rozwijanie umiejętności czytania ( 6l.), zabawa z literka „ H, h”
- Rozwijanie kompetencji matematycznych : zabawy z cyframi, orientacja przestrzenna
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, dokładności precyzji ruchów ręki podczas pisania.
KOLOROWA ŁĄKA MAJOWA
- Utrwalenie wiadomości przyrodniczych : poznanie roślin rosnących na łące; zwrócenie uwagi na bogatą kolorystykę i budowę roślin; zapoznanie z wyglądem i sposobem życia owadów oraz innych zwierząt zamieszkujących ten teren
- Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia : poznanie nominałów wybranych monet i banknotów
- Wyrabianie umiejętności samodzielnego opowiadania treści utworu, układania obrazków wg chronologii wydarzeń
- Zabawy z literami, próby czytania ( 6l.)
- Rozwijanie myślenia, spostrzegania wzrokowego, sprawności manualnych poprzez ćwiczenia graficzne, pracę z obrazkiem.
„ RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA…”
- Kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym przywilejów jak i obowiązków
- Doskonalenie słuchu fonematycznego poprzez dzielenie wyrazów na głoski, wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie wyrazów
- Wyrabianie umiejętności lingwistycznych: słuchania ze zrozumieniem oraz wypowiadania się na dany temat w sposób poprawny pod względem gramatycznym i logicznym
- Organizowanie , przygotowanie programu artystycznego dla swoich bliskich
- Utrwalanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie, porównywania liczebności zbiorów z zastosowaniem znaków matematycznych /<, >, =/.
„ WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ…”
- Poznawanie świata : nazywanie ludzi różnych ras , ich zwyczajów , utrwalenie znaczenia słowa „ tolerancja” , utrwalenie nazw kontynentów.
- Poznanie zabaw, obowiązków dzieci na świecie.
- Rozwijanie umiejętnego wypowiadania się na określony temat .
- Doskonalenie kompetencji matematycznych : dodawanie, odejmowanie.
- Doskonalenie umiejętności czytelniczych (6l.)
- Zabawy z poznanymi literami i cyframi.
- Kształcenie sprawności fizycznej, wyczucia ciała i przestrzeni
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec