ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ W GRUPIE VI
1. Prezent dla Mikołaja
· Zapoznanie z legendami dotyczącymi pochodzenia Mikołaja. · Wprowadzenie elementu zaciekawienia i niespodzianki jako środków sprzyjających koncentracji uwagi. · Stosowanie zwrotów grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, uwrażliwianie na potrzeby innych. · Zapoznanie z literą L, l małą, wielką drukowaną i pisaną. · Zapoznanie ze znakami = > <. · Doskonalenie sprawności manualnych poprzez rysowanie wymarzonego prezentu w liście do Mikołaja. · Zapoznanie z wolontariatem i dowiedzenie się kim jest wolontariusz. · Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. · Wspomaganie rozwoju emocjonalnego. 2. To już zima! · Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie. · Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne. · Poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie. · Zapoznanie z literą y – małą, drukowaną i pisaną. · Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. · Tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie. · Zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – trójkątem. · Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0. · Rozwijanie słuchu fonematycznego. · Zachęcanie do zabaw badawczych. 3. Czar Bożego Narodzenia · Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia. · Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości. · Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich. · Zapoznanie z literą R, r – małą i wielką, drukowaną i pisaną. · Rozwijanie umiejętności wokalnych. · Rozwijanie sprawności manualnych. · Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7. · Kształtowanie umiejętności wypowiadania na określony temat. · Składanie wzajemne życzeń odpowiednich do zbliżających się świąt. · Zapoznanie z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami. 4. Ten, kto pomaga jeszcze więcej dostaje! · Budowanie pozytywnych relacji w kontaktach społecznych i kształtowanie akceptowanych postaw. · Wdrażanie do umiejętności werbalizowania swoich myśli i uczuć, bez naruszania godności własnej i innych. · Kształtowanie umiejętności przeliczania, ustalanie liczebności zbiorów. · Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej. · Doskonalenie sprawności fizycznej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawnych ruchowych. · Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10. · Układanie prostych działań matematycznych. · Doskonalenie prawidłowego określania kierunków w przestrzeni. · Utrwalanie poznanych liter drukowanych i pisanych. |