ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE IV
NASZA GRUPA
- współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umówi zasad regulujących współżycie w grupie.
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
- współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców
- rysowanie siebie
- dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie
- zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy
- zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu
- rozwijanie poczucia przynależności narodowej
- oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy,
- opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju
ULICZNE SYGNAŁY
- poznawanie różnych środków transportu :lądowego, wodnego,powietrznego
- poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych
- zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego, z wykorzystaniem zabaw tematycznych , literatury, wycieczek
- poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.:straży pożarnej, karetki pogotowia, policji
- nazywanie figur geometrycznych
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod,przed, za, wysoko,
JESIEŃ W PARKU I W LESIE
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; wyjaśnianie zjawiska usychania liści
- rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach
- zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody; wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej , muzycznej oraz w inny, niestandardowy sposób
- poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznik jadalny ,maślak) i niejadalnych(np. muchomor sromotnikowy)
- pokazywanie na wybranych przykładach(np. jeża, wiewiórki ,bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy(odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wygląd zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.