ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ W GRUPIE IV
. WITAMY ŚW. MIKOŁAJA
- Zapoznanie dzieci z postacią św. Mikołaja – biskupa.
- Rozwijanie u dzieci wrażliwości na potrzeby innych oraz umiejętności właściwego zachowania bez przechwalania się.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych – szeregowanie, używanie pojęć duży, mniejszy, najmniejszy oraz dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 według innowacji „Matematyczne sówki”
- Rozwijanie umiejętności plastycznych i technicznych poprzez projektowanie, majsterkowanie, konstruowanie.
- Wdrażanie dzieci do zdrowego trybu życia poprzez codzienny ruch i ćwiczenia gimnastyczne.
ZIMA WOKÓŁ NAS
- Zapoznanie dzieci z nową porą roku – Zimą
- Uwrażliwianie dzieci na pomoc zwierzętom podczas Zimy.
- Kształtowanie umiejętności społecznych poprzez zabawy z piosenką i ruchem.
- Wdrażanie do umiejętności dbania o zdrowie poprzez właściwy ubiór oraz zachowanie w razie choroby.
- Rozwijanie umiejętności wypowiedzi poprawnej gramatycznie i składniowo w pracy z ilustracją.
- Zabawy z literkami według innowacji „Literkami się bawimy, sprawnie czytać się uczymy”.
NADCHODZĄ ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA
- Wzbogacanie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.
- Zapoznanie z nazwami tradycyjnych potraw wigilijnych.
- Uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych, zachęcanie do dobrych uczynków.
- Kształtowanie kompetencji czytelniczych (m. in. wyodrębnianie głosek w wyrazach).
- Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez mierzenie długości za pomocą różnych prostych przyrządów mierniczych.
- Rozwijanie sprawności manualnej dzieci oraz stymulowanie zmysłów.
STARY ROK – NOWY ROK
- Utrwalenie wiedzy na temat charakterystycznych elementów danej pory roku i danego miesiąca.
- Utrwalenie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy oraz wprowadzenie pojęć „Stary Rok”, „Nowy Rok”.
- Wdrażanie dzieci do wychwytywania regularności, powtarzające się fragmenty w zabawach ruchowych, wyliczankach, rytmy, regularności w liczeniu, kalendarz jako powtarzalny układ dni tygodnia i miesięcy.
- Zapoznanie dzieci z przyrządami do mierzenia czasu- poznanie rodzajów zegarów i kalendarzy oraz zasad ich działania.