ZAMIERZENIA EDUKACYJNE
Język angielski - zagadnienia na marzec
- Szczegóły
3- 4 lata |
5- 6 lat |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, in, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball Zwroty: I can dance. Can you play football ? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball, swim, climb trees, ride a bike. Zwroty: I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, play, listen to music, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, Zwroty: What do you do everyday?
|
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, breakfast, dinner, supper, take a bath. Zwroty: What do you do everyday? What do you do in the morning/ afternoon/ evening/ at night. In the morning/ afternoon/ evening.... At night... |
Day and night. Pory dnia. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night Zwroty: In the morning I have breakfast. |
Day and night. Pory dnia i godziny. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night, 1- 12 o'clock. Zwroty: What do yu do at one o'clock? At one o'clock I play with my friends. In the morning I have breakfast. |
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA I
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
WIOSENNE UPRAWY
- Podkreślenie wartości zdrowej żywności z ekologicznego gospodarstwa.
- Umożliwienie doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym.
- Kształtowanie myślenia matematycznego – tworzenie nowych zbiorów poprzez dokładanie, rozumienie pojęcia dodawania.
- Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.
- Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez gry i zabawy ruchowe oraz spacery.
- Wzbogacanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych, rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.
ZIELONA WIOSNA
- Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu i prowadzenia kalendarza pogody.
- Dostrzeganie pierwszych oznak nadchodzącej wiosny, uwrażliwienie na piękno otaczającego nas środowiska przyrodniczego.
- Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji.
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń ruchowych, tanecznych i zabaw z uwzględnieniem zasad bezpiecznych zachowań.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczaniach elementów w granicach możliwości dzieci.
NIE BOIMY SIĘ LEKARZA, GDY CHOROBA SIĘ PRZYDARZA
- Kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
- Kształtowanie prawidłowych postaw związanych z higieną jamy ustnej;.
- Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
- Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych, ustalenie równoliczności zbiorów.
- Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawach orientacyjno - porządkowych.
- Doskonalenie analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej poprzez dzielenie prostych słów na sylaby.
DBAMY O NASZĄ PLANETĘ ZIEMIĘ
- Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią.
- Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza).
- Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne (np. w akcji „Sprzątanie świata”).
- Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji – werbalnej, ruchowej, muzycznej, plastycznej.
- Rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się .
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, spacerów, zabaw, ćwiczeń ruchowych i tanecznych .
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA II
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
NASZA RECEPTA NA ZDROWIE TO: NATURALNE WITAMINKI, MLEKO, MIĘSO, JAJKA, SERY. W SŁOŃCU MARSZE I SPACERY.
- Kształtowanie nawyków dbania o własne zdrowie, czystość i higienę, oraz stylu życia wg zasady „W zdrowym ciele zdrowy duch” .
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, ruchowych i teatralnych w oparciu o wiersze o tematyce zdrowotnej.
- Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych oraz do utrzymywaniu ładu i porządku na sali.
- Kształtowanie nawyków u dzieci stosowania profilaktyki zdrowotnej, dostrzeganie różnic między chorobami zakaźnymi a pozostałymi chorobami.
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych, gimnastycznych.
NA WIEJSKIM PODWÓRKU WIELKA AWANTURA, KTO JEST NAJWAŻNIEJSZY – KROWA, KOŃ CZY KURA?
- Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt hodowanych na wsi - rodziny zwierząt i ciekawostki z życia, uprawa roślin – pożywienia dla ludzi i zwierząt oraz wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.
- Rozwijanie zainteresowań kulinarnych – do czego potrzebne jest mleko; zajęcia gospodarcze – wyrób masła z użyciem maselnicy.
- Kształtowanie umiejętności stosowania pojęć matematycznych, rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji.
- Wdrażanie zdrowego stylu życia ze szczególnym uwzględnieniem spacerów i wycieczek; zjawisk atmosferycznych oraz odpowiedniego ubioru.
ZIEMIĘ MAMY TYLKO JEDNĄ
- Propagowanie postawy proekologicznej– szacunku i ochrony przyrody.
- Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby.
- Kształtowanie nawyku wyrzucania śmieci do kosza, sprzątania placu zabaw.
- Wyjaśnienie określenia: kwiaty chronione, zwierzęta chronione.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji współzawodnictwa, rozwijanie sprawności fizycznej.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo i zdrowie podczas codziennych wycieczek i spacerów.
JESTEM POLKĄ I POLAKIEM
- Wyrabianie postawy przywiązania i szacunku do naszej ojczyzny oraz regionu - rozumienie znaczenia barw narodowych, godła państwowego i hymnu narodowego dla każdego Polaka.
- Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności, oryginalności dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie poprzez wykorzystanie zabaw rozwijających zainteresowania teatralno- pantomimiczne, plastyczne, konstrukcyjne oraz muzyczno-taneczne.
- Rozwijanie świadomości fonologicznej, poprawności wypowiedzi.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA III
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
WIEJSKIE PODWÓRKO
- Poznawanie zwyczajów zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim.
- Poszerzanie wiedzy na temat użyteczności zwierząt hodowlanych.
- Integrowanie grupy poprzez wspólne działanie.
- Rozwijanie mowy i myślenia analogicznego , segregowanie według określonego kryterium , przeliczanie elementów.
- Manipulowanie przyborami plastycznymi, dbanie o estetykę pracy.
- Wielozmysłowe poznanie produktów odzwierzęcych
- Rozwijanie zainteresowania książką, jako źródła informacji.
WIOSENNE INSPIRACJE
- Utrwalenie charakterystycznych cech nowej pory roku :wiosny.
- Kształtowanie umiejętności obserwacyjnych i dociekliwości .
- Rozwijanie wyobraźni i kreatywności u dzieci , utrwalenie nazw kolorów.
- Rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach
- Kształtowanie umiejętności matematycznych
- Rozwijanie naturalne, swobodnej ekspresji dziecka: ruchowej, słownej i muzycznej
- Wzmacnianie narządów artykulacyjnych .
„ MALI STRAŻNICY PRZYRODY”
- Wzbogacanie wiedzy na temat zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikającego z niszczycielskiej działalności człowieka.
- Doskonalenie myślenia przyczynowo - skutkowego, uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetworzenia.
- Poznanie rodzajów odpadów i ich wpływu na środowisko - rozumienie pojęcia recykling.
- Kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk oraz wyciągania i formułowania wniosków.
- Rozwijanie sprawności manualnej i motorycznej.
- Uroczyste obchody Dnia Ziemi.
MUZYKA JEST WSZĘDZIE
- Poszerzenie zasobu wiedzy słownictwa i związanego z muzyką.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli i odczuć.
- Wyrabianie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz sprawności manualnej.
- Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowo - słuchowej
- Wdrażanie do samodzielności i odpowiedzialności w czasie wykonywania powierzonych zadań – odporność emocjonalna.
- Podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej.
- Rozbudzanie wyobraźni.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec