ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC KWIECIEŃ W GRUPIE VII
„WIOSNA NA WSI ”
- Zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi w gospodarstwie wiejskim.
- Wzbogacenie zakresu wiedzy i słownictwa
- Poszerzenie wiedzy na temat pracy rolnika dawniej i dziś.
- Doskonalenie umiejętności układania historyjek obrazkowych z zachowaniem więzi przyczynowo – skutkowej.
- Układanie zdań z podanymi słowami.
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery ”F, f”. Utrwalenie wyglądu litery w działaniu.
- Doskonalenie techniki czytania.
- Zapoznanie z różnymi rodzajami wag – ważenie przedmiotów.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania.
„DBAMY O PRZYRODĘ”
- Wzbogacenie wiadomości na temat sposobów dbania o Naszą planetę.
- Utrwalenie zasad segregowania śmieci.
- Układanie sekwencji wg wzoru – rytmy.
- Utrwalenie wyglądu znaków i cyfr.
- Zapoznanie z wyglądem litery „Ż, ż” – utrwalenie wyglądu litery w działaniu.
- Doskonalenie techniki czytania.
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Rozwijanie sprawności manualnej’
- Doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na konkretny temat.
„WIELKANOC”
- Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
- Poznanie sposobów ozdabiania jajek.
- Rozwiązywanie zadań tekstowych.
- Kształtowanie aktywnej postawy prozdrowotnej poprzez czynny udział w zabawach ruchowych, spacerach oraz ubierania się adekwatnie do pogody.
- Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i odczuć.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery ”J, j”. Utrwalenie wyglądu litery w działaniu.
- Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej.
- Doskonalenie sprawności małej i dużej motoryki.
- Wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
„POLSKA MOJA OJCZYZNA”
- Zapoznanie z charakterystycznymi miejscami Naszego regionu.
- Zapoznanie z mapą Naszego kraju.
- Utrwalenie wyglądu symboli narodowych.
- Zapoznanie z flagami państw europejskich.
- Nauczenie się słów hymnu Polski.
- Zapoznanie z wyglądem litery „H, h” – utrwalenie wyglądu litery w działaniu.
- Doskonalenie techniki czytania.
- Rozwijanie sprawności małej i dużej motoryki.
- Doskonalenie umiejętności zadawania pytań.
- Wzbogacenie doświadczeń plastycznych.