ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC KWIECIEŃ W GRUPIE VI
1. WIOSNA NA WSI · Poznanie zwyczajów zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim. · Poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi. · Nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania. · Wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi. · Wielozmysłowe poznanie produktów odzwierzęcych · Porównywanie schematu własnego ciała ze schematem ciała innej osoby. · Rozwijanie mowy i myślenia analitycznego. · Poznanie nazw zwierząt (on, ona, ono). · Zapoznanie z literą F,f – małą i wielką, drukowaną i pisaną ,utrwalanie poznanych liter. · Rozpoznawanie cyfr, rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji. · Rozwijanie logicznego myślenia.
2. DBAMY O ZIEMIĘ · Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie przyrodnicze, dokonywanie oceny zachowań. · Umożliwienie dziecku odniesienia sukcesu i wzmocnienia poczucia własnej wartości. · Poznanie nazw wybranych zwierząt zamieszkujących różne środowiska przyrodnicze. · Poznanie pojęcia recyklingu i kolorowych pojemników na odpady segregowane. · Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach, nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew · Wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione. · Chronienie przyrody- wyrzucanie śmieci do kosza, sadzenie drzew, kwiatów i dbanie o nie, niedeptanie trawników, klombów z kwiatami, szanowanie wody, niemarnowanie jej. · Zapoznanie z literą Ż, ż – małą i wielką, drukowaną i pisaną. · Utrwalanie poznanych liter. · Czytanie krótkich ilustrowanych tekstów. · Klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych
3. WIELKANOC · Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Wielkanocnymi. · Rozpoznawanie liter drukowanych, małych i wielkich. · Czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów. · Zapoznanie z literą J, j – małą i wielką, drukowaną i pisana − utrwalanie poznanych liter. · Porównywanie schematu własnego ciała ze schematem ciała innej osoby. · Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania, przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych. · Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania. · Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia.
4. MOJA OJCZYZNA · Utrwalanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych :flagi, godła, hymnu. · Nazywanie największych rzek Polski Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski, wskazanie wymienionych rzek i gór, miast i morza na mapie Polski. · Zapoznanie z literą H,h – małą i wielką, drukowaną i pisaną ,utrwalanie poznanych liter. · Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej. · Nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków i miejsc. · Poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem. · Poznanie przyśpiewek, obrzędów, tańców, gwary. · Poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego. · Poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc. · Utrwalanie poznanych liter i ćwiczenia w czytaniu. |
Doskonalenie umiejętności dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.