ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC LUTY W GRUPIE VI
W ŚWIECIE BAŚNI
Systematyczne wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej − zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację − przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracania stron, oglądania tekstu.
Wzbudzanie zainteresowania literaturą − słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów − tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanego przez nauczyciela.
Rozwijanie mowy − rozwijanie sprawności fizycznej.
Wprowadzenie litery G, g – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
Utrwalanie poznanych liter.
Wprowadzenie liczby 8.
Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich.
Tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie.
W KARNAWALE NAJLEPSZE SĄ BALE
Poznanie tradycji karnawałowych w Polsce i na świecie.
Poznanie muzyki charakterystycznej dla określonych kontynentów.
Kultywowanie tradycji związanych z okresem karnawałowym.
Odczuwanie radości z tańców i zabaw przy muzyce.
Doskonalenie słuchu fonemowego.
Nazywanie umiejętności stosowania określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
Utrwalenie wprowadzonych wcześniej pojęć (m.in. karnawał, serpentyna itd.).
Wprowadzenie dodawania- dodawanie w zakresie 8.
Kształcenie umiejętności reagowania umownym gestem i ruchem na muzykę.
Rozwijanie poczucia rytmu.
Doskonalenie umiejętności wokalnych.
ZIMOWE SPORTY I ZABAWY NA ŚNIEGU!
Poznanie rodzajów sportów zimowych i sprzętu sportowego wykorzystywanego na śniegu i lodzie.
Kształtowanie sprawności fizycznej podczas zabaw zimowych.
Wdrażanie do przestrzegania reguł bezpieczeństwa w trakcie zabaw na śniegu.
Wprowadzenie litery W, w – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
Poznanie wybranych właściwości śniegu, lodu i wody.
Rozwijanie mowy − rozwijanie sprawności fizycznej.
Utrwalanie poznanych liter.
Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich.
Tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie.
CZY JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE?
Poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa.
Poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, słuchane ciekawostek na ich temat.
Gromadzenie literatury ,zdjęć ,albumów związanych z kosmosem.
Poznawanie zawodów związanych z kosmosem: kosmonauta, astronom.
Rozwijanie umiejętności muzycznych- rozpoznawanie kierunku linii melodycznych.
Wprowadzenie litery P, p – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9.