ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC LISTOPAD W GRUPIE VI
„POLSKA –MOJA OJCZYZNA”
- Budzenie uczuć patriotycznych poprzez zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi, legendami, pieśniami oraz regionalnym tańcem.
- Wyrabianie umiejętności matematycznych: liczenia, porównywania z zastosowaniem znaków matematycznych /+, -, =, <, >/.
- Rozwijanie potencjału twórczego dzieci poprzez ekspresję plastyczną, muzyczną, teatralną i ruchową.
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu oraz stymulowanie rozwoju mowy poprzez organizowanie sytuacji sprzyjających aktywności mowy.
- Kształtowanie umiejętności społecznych i samoobsługowych z zastosowaniem zasady dbania o bezpieczeństwo własne i innych.
„ KIEDY PADA I PADA…” – POGODA PÓŹNĄ JESIENIĄ
- Wyrabianie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych i mówienia o nich /praca prezentera pogody/.
- Przypomnienie nazw zjawisk atmosferycznych /mgła, deszcz, kapuśniaczek, ulewa, wiatr, wichura, itp./ oraz sposobów chronienia się przed nimi w celu dbania o zdrowie i bezpieczeństwo.
- Utrwalenie wiadomości na temat roli wody w życiu ludzi i zwierząt, rozwijanie kreatywności myślenia poprzez robieni eksperymentów z wodą.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego /rymy, głoski, nagłos, wygłos, opozycje/.
- Rozbudzanie zainteresowania światem poprzez badanie, eksperymentowanie z wodą i wiatrem.
„ABC ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA”
- Zapoznanie z zawodami lekarzy o różnych specjalnościach: pediatra, stomatolog, ortopeda, okulista, laryngolog.
- Utrwalenie zasad zdrowego odżywiania warunkującego prawidłowy rozwój – spożywanie zdrowej żywności, ograniczanie słodyczy.
- Wdrażanie do ubierania się do odpowiednich warunków atmosferycznych (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu).
- Zachęcanie do dbania o higienę osobistą – codzienne mycie ciała, zębów, mycie rąk.
- Wyrabianie u dzieci nawyku pomagania w przygotowaniu stołu do posiłków, estetycznego jedzenia, odpowiedniego posługiwania się sztućcami i zachowania przy stole oraz sprzątania po posiłkach.
„URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE W MOIM DOMU”
- Wdrażanie do większej samodzielności: dbania o porządek w swoim pokoju oraz na sali przedszkolnej.
- Rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania różnorodnych zadań, np. dostrzeganie powtarzających się elementów i rytmiczne układanie szeregów wg podanego wzoru.
- Doskonalenie grafomotoryki, koordynacji wzrokowo- ruchowej.
- Rozpoznawanie liter drukowanych, pisanych – zabawy z poznanymi literami.
- Wyrabianie umiejętności matematycznych, min posługiwania się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni, liczenia, porównywania liczebności zbiorów.