ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC MAJ W GRUPIE VI
PUK, PUK TO JA SZTUKA
- Rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania elementów w zbiorach, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- Poznawanie imion i nazwisk znanych Polaków, np. Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, oraz ważniejszych pomników polskiej historii np. Zamku Królewskiego w Warszawie;
- Formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji,
- Rozwijanie myślenia, spostrzegania wzrokowego, sprawności manualnych poprzez ćwiczenia graficzne, pracę z obrazkiem;
- Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy na poziomie analizy i syntezy;
- Poszerzanie wiadomości poprzez doświadczenia z farbami ,piaskiem, gliną.
W ŚWIECIE ZWIERZĄT
- Poszerzanie logicznego myślenia i myślenia przyczynowo- skutkowego;
- Budzenie zainteresowania literami i czytaniem;
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę;
- Doskonalenie sprawności manualnej;
- Dowiedzą się, o zwierzętach i ich środowisku;
- Zdobywanie wiedzy na temat zwierząt ;
- Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;
- Rozszerzanie doświadczeń i wiedzy na temat otaczającej rzeczywistości.
MAMA NAJPIĘKNIEJSZA SŁOWO ŚWIATA
- Wyrabianie umiejętności lingwistycznych: słuchania ze zrozumieniem oraz wypowiadania się na dany temat w sposób poprawny pod względem gramatycznym i logicznym;
- Samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy;
- Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości;
- Wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- Rozwijanie spostrzegawczości;
- Pobudzenie aktywności oraz ekspresji twórczej.
CO W TRAWIE PISZCZY?
- Rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych;
- Kształtowanie nawyków prozdrowotnych poprzez aktywność podczas zabaw i ćwiczeń
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw;
- Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania utworów literackich;
- Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
- Uświadomienie dzieciom, że są osoby i miejsca, z którymi i w których mogą czuć się bezpiecznie;
- Poznawanie dawnych i współczesnych zawodów;
- Zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
- Poznanie wybranych roślin zielnych, np. wrotyczu, rumianku, mniszka lekarskiego, i ich znaczenia dla ludzi (herbaty, syropy, preparaty kosmetyczne).