ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC CZERWIEC W GRUPIE V
NIECH SIĘ WRESZCIE KAŻDY DOWIE I ROZPOWIE W ŚWIECIE CAŁYM,
ŻE DZIECKO TO TAKŻE CZŁOWIEK, TYLE, ŻE JESZCZE MAŁY
- Poznanie zwyczajów życia dzieci różnych narodowości i ras: Polak, Murzynek, Eskimos; Chińczyk (np. zabawy, ubiór, mieszkania, fauna i flora, wzbogacanie słownictwa).
- Kształtowanie uczucia miłości i szacunku dla mamy i taty oraz poczucia wartości rodziny w życiu każdego człowieka (Wszystkie dzieci potrzebują domu rodzinnego i miłości) oraz przygotowanie do życia w poszanowaniu uniwersalnych wartości tj. Przyjaźń, Koleżeństwo, Szacunek, Tolerancja, Odpowiedzialność)
- Nabywanie umiejętności tolerancji dla innych, szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych.
- 1 CZERWIEC – Międzynarodowy Dzień Dziecka – na całym świecie dzieci mają swoje święto.
- Rozwijanie zdolności artystycznych : plastycznych, muzycznych, tanecznych i ruchowych
POLSKA NALEŻY DO UNII – Z CZEGO POLACY SĄ BARDZO DUMNI.
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej- Jesteśmy Polakami i Jesteśmy Europejczykami
- Budzenie zainteresowania Unią Europejską i jej znaczenia dla Polski , wzbogacanie wiadomości na temat ważniejszych założeń UE (np. integracja między narodami, poznanie flagi UE, mapy, nazw państw , waluty UE, )
- Nabywanie umiejętności tolerancji dla innych, szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych.
- Doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości, analizy i syntezy słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej.
- Rozwijanie wyobraźni twórczej przez różnorodne formy aktywności: ruchowej, muzycznej i plastycznej.
PRZYSZŁO DO NAS JUŻ LATO, NADCHODZĄ WAKACJE, CZEKAJĄ NA NAS ZABAWY I NIEZWYKŁE ATRAKCJE!!!
- Budzenie zainteresowaniapoznawaniem ciekawych miejsc: Skawiny, Polski, Europy i innych krajów świata oraz interesowanie się życiem ludzi w innych krajach i obszarach klimatycznych
- Wdrażanie do szanowania odrębności kulturowych, narodowych, etnicznych , językowych ludzi różnych ras i narodów.
- Poznawanie środków transportu lądowego, powietrznego i morskiego – porównywanie sposobów i prędkości poruszania się , przystosowania do przewozów osób, wykorzystywanych w turystyce i sporcie .
- Rozwijanie aktywności twórczej przez różnorodne formy aktywności: ruchowej, muzycznej, plastycznej, teatralnej itp.
- Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola, podwórka i w miejscach wypoczynku dzieci z rodzicami: podczas wspólnych zabaw, spacerów i wycieczek oraz wdrażanie do przestrzegania ich w czasie odpoczynku podczas wakacji ( np. w górach, nad jeziorem, morzem, na basenie itp.)