ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC STYCZEŃ W GRUPIE V
NOWY ROK WITAMY, POBAWIMY SIĘ ZEGARAMI
- Bogacenie czynnego słownictwa dzieci, przybliżenie pojęć związanych z upływającym czasem, cyklicznością pór dnia i roku; wspólne układanie planu dnia; rozpoznawanie cech charakterystycznych danej pory roku.
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej poprzez zabawy z zegarem, artystycznej w czasie działań plastycznych oraz interpretacji ruchowo- pantomimicznej do
- Zapoznanie z pracą zegarmistrza, szukanie odpowiedzi na pytania: co zegar ma w środku, jakie są rodzaje zegarów; zegary dawniej a dziś.
- Wyrabianie intuicji geometrycznej – nazywanie figur geometrycznych, tworzenie kompozycji.
DOKARMIAMY PTAKI BIEDACYSKA..BO ZIMA JUŻ PRZYSZŁA
- Rozwijanie zasobu wiedzy o świecie przyrodniczym -poznanie wyglądu i zwyczajów wybranych ptaków.
- Zachęcanie do systematycznego dokarmiania ptaków w czasie zimy odpowiednimi produktami; uwrażliwienie na ich potrzeby w zimie.
- Obserwowanie zachowanie ptaków podczas spacerów, a także ptaków przylatujących do karmników w przedszkolu.
- Wyrabianie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów wg podanej cech, przeliczanie, porównywanie kolorów i kształtów.
BABCIA I DZIADEK ORAZ JA ..MAŁY NIEJADEK
- Wzbudzanie szacunku dla osób starszych; wyrabianie u dzieci nawyku pomagania dorosłym, stosowania zwrotów grzecznościowych.
- Rozbudzanie wyobraźni plastycznej, pomysłowości oraz doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prezentów.
- Rozwijanie mowy, percepcji słuchowej, myślenia przyczynowo- skutkowego oraz umiejętności liczenia w pamięci i na konkretach.
- Wyrabianie umiejętności artystycznych: wokalnych, recytatorskich, tanecznych w czasie przygotowania do występów z okazji „Dnia Babci i Dziadka”.
MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY I WESOŁO SIĘ BAWIMY.
- Rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania różnorodnych zadań, np. dostrzeganie powtarzających się elementów i rytmiczne układanie szeregów wg podanego wzoru.
- Doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego w czasie zabaw ortofonicznych oraz układania historyjek obrazkowych do opowiadań logopedycznych.
- Wyrabianie umiejętności społecznych, emocjonalnych oraz samodzielności działania w różnych sytuacjach życia codziennego, jak również w zabawach tematycznych, konstrukcyjnych, zadaniowych.
- Propagowanie aktywnego i twórczego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU I LODZIE.
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych i technicznych poprzez: eksperymentowanie z wodą, śniegiem i lodem.
- Wyrabianie umiejętności słuchania, wypowiadania się oraz dokonywania analizy i syntezy sylabowej wyrazów, rozpoznawanie nagłosu i wygłosu wyrazów.
- Doskonalenie samodzielności, motoryki dużej i koordynacji ruchowej oraz rozwijanie inwencji twórczej poprzez ilustrowanie ruchem piosenek i wierszy.
- Wdrażanie do przestrzegania bezpieczeństwa w czasie zimowych zabaw na świeżym powietrzu /miejsca dozwolone, niebezpieczne zachowania/.
- Rozbudzanie więzi emocjonalnej w grupie- nabywanie doświadczeń społecznych w czasie zabaw grupowych oraz działań zespołowych.