ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC LUTY W GRUPIE V
O JAK CUDOWNIE BYŁOBY LECIEĆ W PRZESTRZEŃ KOSMICZNĄ W MOJEJ RAKIECIE …
- Tworzenie okazji do rozwijania zainteresowań związanych z planetą Ziemią oraz Układem Słonecznym.
- Kształtowanie umiejętności matematyczno-przyrodniczych związanych z Kosmosem. Poszerzanie wiedzy nt. rozwoju techniki i podróży powietrznych oraz sławnych Polaków: Mikołaj Kopernik, M. Hermaszewski.
- Zachęcanie do obserwacji nieba i gwiazd oraz podejmowania różnorodnych działań konstrukcyjnych.
- Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia.
BAJKOWY ŚWIAT NA DOBRE WSZYSTKO ZMIENIA, POBIEGNIJMY DO JEGO BRAM SPEŁNIĆ SWOJE MARZENIA…
- Wprowadzanie dziecka w świat wartości uniwersalnych (dobro, prawda, miłość, piękno) oraz rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
- Rozwijanie zdolności i umiejętności służących realizacji twórczych pomysłów dzieci (plastycznych, konstrukcyjnych, muzycznych, teatralnych i czytelniczych itp.) w oparciu o literaturę dziecięcą.
- Nabywanie umiejętności formułowania wypowiedzi i prowadzenia rozmowy z użyciem poprawnych form gramatycznych odnoszących się do kultywowania zwyczaju urządzania balów w okresie karnawału.
DINOZAURY, WIELKIE GADY, CHYBA O TYM WIECIE? BARDZO DAWNO TEMU KRÓLOWAŁY NA TYM ŚWIECIE.
- Wprowadzanie dziecka w świat prehistoryczny /poznanie wyglądu i sposobu życia dinozaurów/.
- Wyrabianie umiejętności społecznych, emocjonalnych oraz samodzielności działania w różnych sytuacjach życia codziennego, jak również w zabawach tematycznych, konstrukcyjnych, zadaniowych.
- Rozwijanie umiejętności słuchania, wypowiadania się oraz dokonywania analizy i syntezy sylabowej wyrazów, rozpoznawanie nagłosu i wygłosu wyrazów.
- Wyrabianie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów wg podanej cech, przeliczanie, porównywanie kolorów i kształtów.
W KRAINIE LODU ŻYŁ SOBIE MAŁY ESKIMOS
- Zapoznanie dzieci z odmienną klimatycznie i krajobrazowo częścią świata – Grenlandią /omówienie wyglądu ludzi i zwierzą oraz sposobu życia/.
- Kształtowanie pozytywnego stosunku do ludzi innej narodowości.
- Rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania różnorodnych zadań, np. dostrzeganie powtarzających się elementów i rytmiczne układanie szeregów wg podanego wzoru.
- Doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego w czasie zabaw ortofonicznych oraz układania historyjek obrazkowych do opowiadań logopedycznych.
- Propagowanie aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.