ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ W GRUPIE V
„ WITAJ ŚWIĘTY MIKOŁAJU”
- Kształtowanie postawy grzecznego i uczynnego przedszkolaka oraz empatii wobec ludzi i zwierząt.
- Wdrażanie do właściwego zachowania się podczas wizyty św. Mikołaja.
- Rozwijanie pojęć matematycznych – utrwalenie nazw i wyglądu figur geometrycznych.
- Kształtowanie umiejętności samodzielnego przebierania się, dbania o higienę osobistą, rozpoznawania i wyrażania stanów i emocji.
- Rozwijanie mowy poprzez interpretowanie tekstów piosenek oraz podczas swobodnych wypowiedzi.
- Wdrażanie do udziału w zabawach ruchowych, integracyjnych, muzyczno-tanecznych oraz ćwiczeniach gimnastycznych.
- Zachęcanie do samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych, wdrażanie do zabaw z rówieśnikami w oparciu o ustalone zasady.
„ NADCHODZI ZIMA ”
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat –poznanie właściwości fizyczny śniegu, zabawy badawcze.
- Zachęcanie do podejmowania wysiłku umysłowego.
- Rozwijanie umiejętności interpretowania utworu własnymi słowami, rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
- Doskonalenie umiejętności porównywania, klasyfikowania i przeliczania przedmiotów według podanego kryterium.
- Mobilizowanie do skupienia uwagi na wykonaniu zadania-radzenie sobie z emocjami.
- Rozbudzanie zainteresowań muzycznych-śpiew oraz gra na instrumentach.
- Kształtowanie aktywnej postawy prozdrowotnej, doskonalenie czynności samoobsługowych.
„ ŚWIĘTA TUŻ- TUŻ”
- Aktywne uczestnictwo w poznaniu tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.
- Stwarzanie okazji do wyrażania własnych uczuć.
- Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi w oparciu o własne przeżycia i doświadczenia.
- Umuzykalnienie dzieci, doskonalenie poczucia rytmu oraz koordynacji ruchów ciała.
- Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowo –słuchowej.
- Zachęcanie do podejmowania samodzielnych działań.
- Wspólne przygotowanie wigilii grupowej.
„ WITAJ NOWY ROKU”
- Zapoznanie dzieci ze zwyczajem witania Nowego Roku w różnych stronach Świata.
- Kształtowanie umiejętności nazywania i rozróżniania następstw czasowych, utrwalenie pojęć: tydzień, miesiąc, pora roku, rok.
- Wycieczka do zegarmistrza – praktyczne zastosowanie zegara.
- Utrwalenie zjawisk charakterystycznych dla poszczególnych pór roku.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowe – dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych, panowanie nad negatywnymi emocjami.