ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC KWIECIEŃ W GRUPIE IV
WIOSNA NA WSI
- Zapoznanie ze zwierzętami hodowlanymi występującymi na wsi,
- Doskonalenie sprawności manualnej ręki,
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej,
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,
- Wdrażanie do właściwego zachowania się w miejscach publicznych.
- Wzbogacanie słownika czynnego dzieci o nazwy młodych osobników zwierząt hodowlanych,
- Ćwiczenie narządów mowy poprzez naśladowanie głosów zwierząt,
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
WIELKANOCNE BAZIE
- Zapoznanie z symbolami świąt wielkanocnych: pisanka, baranek, baba wielkanocna, święconka,
- Poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi,
- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej w zabawie ruchowej,
- Rozwijanie twórczości dziecięcej,
- Nabywanie umiejętności łączenia materiałów plastycznych,
- Rozumienie pojęć określających położenie na kartce: ,,na górze”, ,,na dole”, ,,na środku”,
- Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 8,
- Przyzwyczajanie do konieczności cierpliwego oczekiwania na swoją kolej
ZIEMIA NASZĄ PLANETĄ
- Kształtowanie zachowań proekologicznych ,uświadomienie potrzeby ochrony środowiska ,wyrabianie świadomości ekologicznej, poszerzanie wiedzy o sposobach segregowania śmieci
- Nauka piosenki o tematyce ekologicznej ,rozwijanie poczucia rytmu poprzez zabawy rytmiczno-ruchowe
- Poznanie roli lasów w życiu człowieka ,uświadomienie konieczności ochrony lasów
- Uświadomienie możliwości ponownego wykorzystania odpadów
- Poszerzenie doświadczeń plastycznych – malowanie pastą do zębów
- Poszerzanie wiedzy o znaczeniu wody, uwrażliwianie na konieczność oszczędzania wody
- Propagowanie idei obchodów dnia ziemi-sadzenie sadzonek w ogrodzie przedszkolnym i w skrzynkach
POLSKA TO NASZA OJCZYZNA
- Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych :flagi, godła, hymnu.
- Poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy polski –Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc i zabytków Warszawy, zapoznanie z wybraną legendą związaną z tym miastem
- Rozwijanie poczucia rytmu i umuzykalnianie
- Nazywanie największych rzek Polski Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski ,wskazanie wymienionych rzek i gór, miast i morza na mapie Polski.
- Doskonalenie umiejętności i przeliczania oraz dodawania i odejmowania w zakresie określonego zbioru