ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC LUTY W GRUPIE II
GDZIE MIESZKA SZTUKA?
- Rozwijanie zainteresowań teatrem i książką – doskonalenie zdolności aktorskich.
- Poznawanie różnych utworów literackich o wartościach wychowawczych, poznawczych, kształcących, zawierających elementy fantazji i humoru.
- Zapoznanie z zawodami, które związane są z teatrem.
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, teatralnych w oparciu o wiersze i opowiadania o podanej tematyce.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Dbanie o bezpieczeństwo
KARNAWAŁOWE STROJE
- Poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych.
- Wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów karnawałowych, kultywowanie tradycji.
- Rozwijanie ekspresji ruchowej – kształtowanie wyczucia przestrzeni.
- Doskonalenie umiejętności projektowania i wykonywania prac plastycznych.
- Wdrażanie do inscenizowania i odgrywania ról, rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
- Wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami.
JAKA JEST MOJA ULUBIONA BAŚŃ?
- Rozwijanie zainteresowań książką – poznawanie różnych utworów literackich o wartościach wychowawczych, poznawczych, kształcących, zawierających elementy fantazji i humoru.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, zapamiętywania treści oraz wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat wysłuchanego utworu.
- Kształtowanie właściwej postawy – szanowanie książek jako źródła wiedzy, humoru i relaksu.
- Rozwijanie zainteresowań teatralnych w oparciu o wiersze, opowiadania i bajki.
- Kształtowanie umiejętności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
KIEDY ŻYŁY DINOZAURY?
- Zapoznanie dzieci z wyglądem wybranych dinozaurów i roślin (olbrzymich paproci) występujących w tamtych czasach.
- Rozwijanie sprawności manualnej oraz ekspresji ruchowej, plastycznej i muzycznej.
- Kształtowanie sprawności fizycznej.
- Zabawy matematyczne – mierzenie stopą oraz rączką śladów dinozaurów, porównywanie wielkości, klasyfikowanie, kontynuowanie rytmów.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku na sali podczas zabaw i po ich zakończeniu.