ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC MAJ W GRUPIE I
„POLSKA MOJĄ OJCZYZNĄ.”
- Poznanie symboli narodowych , nabywanie wiedzy o wybranych miastach Polski
- Kształcenie umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań
- Rozwijanie zdolności rozumienia i stosowania symboli i znaków
- Kształtowanie postaw patriotycznych, budzenie zainteresowania ojczyzną
- Poznanie zabytków i charakterystycznych budowli Warszawy
- Rozwijanie sprawności ruchowej, wzmacnianie poszczególnych grup mięśniowych
- Poznanie możliwości łączenia materiałów , rozwijanie wyobraźni.
„MOJE ZWIERZĄTKO. ”
- Wzbogacanie wiedzy o zwierzętach domowych, rozbudzanie zainteresowań zwierzętami.
- Przejawianie życzliwości i opiekuńczości w stosunku do zwierząt
- Kształtowanie umiejętności ilustrowania ruchem. –rozwijanie kreatywności i inwencji twórczej.
- Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.
- Doskonalenie umiejętności językowych- rozwijanie umiejętności budowania zdań, odpowiadania na pytania.
- Poszerzanie pojemności płuc, wzmacnianie mięsni oddechowych.
„JA I MOJA RODZINA. ”
- Rozwijanie uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny
- Poznanie różnych sposobów okazywania uczucia miłości i szacunku
- Kształtowanie postawy empatycznej wobec potrzeb mamy i taty
- Wypowiedzi dzieci –odwoływanie się do wiedzy na temat własnej rodziny
- Organizowanie pola spostrzeżeniowego , budowanie zdań z użyciem czasowników, rozwijanie mowy narracyjnej.
- Rozwijanie pracy dużych grup mięśniowych
„W KRAINIE MUZYKI ”
- Zapoznanie dzieci z instrumentami muzycznymi oraz rozwijanie wyobraźni muzycznej.
- Ćwiczenia spostrzegawczości i percepcji wzrokowej oraz analizy treści obrazka.
- Rozwijanie umiejętności logicznych i matematycznych – ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała
- Rozwijanie motoryki małej, oraz motoryki dużej
- Kształtowanie umiejętności słuchania i odbioru muzyki jako formy sztuki
- Rozwijanie umiejętności budowania zdań i odpowiadania na pytania
„ NA MAJOWEJ ŁĄCE. ”
- Poszerzanie wiedzy o zwierzętach i roślinach środowiska łąkowego
- Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas czytania globalnego .
- Nabywanie szacunku do świata roślin i zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem roślin i zwierząt chronionych .
- Inspirowanie się pięknem przyrody do pracy plastycznej
- Określanie położenia przedmiotu na płaszczyźnie i względem innych przedmiotów na ilustracji z zastosowaniem określeń : miedzy , u góry, na dole itp.