ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC STYCZEŃ W GRUPIE I
LECĄ KARTKI Z KALENDARZA
- Poznanie zwyczajów związanych z powitaniem Nowego Roku w różnych miejscach na świecie.
- Posługiwanie się symbolami charakterystycznymi dla poszczególnych pór roku .
- Poznanie sposobów i przyrządów wykorzystywanych do mierzenia czasu.
- Koncentrowanie uwagi na tekście literackim, opanowanie pamięciowe fragmentu wiersza.
- Rozwianie kreatywności i zasoby słownictwa podczas zabaw.
- Przyporządkowanie się stawianym wymaganiom, naśladowanie ruchów nauczyciela .
PAMIĘTAJMY O ZWIERZĘTACH
- Określenie sposobów niesienia pomocy zwierzętom podczas mrozów.
- Poznanie różnych gatunków ptaków, środowiska ich życia i zwyczajów.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania i uogólniania.
- Wdrażanie do systematycznego niesienia pomocy zwierzętom w okresie zimy.
- Poszerzanie repertuaru muzycznego , doskonalenie wyczucia rytmu, improwizacja ruchowa przy muzyce.
BABCIA I DZIADEK
- Poprawne nazywanie członków najbliższej rodziny, określanie stopnia pokrewieństwa.
- Rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi w odniesieniu do wiedzy na temat swojej rodziny, rozwijanie słownika czynnego.
- Oglądanie i poznawanie wielozmysłowe zdjęć, ilustracji i eksponatów dawnych zabawek-typowych dla lat ubiegłych- ćwiczenia językowe poprzez opisywanie ich wyglądu, różnicowanie ze względu na materiał z jakiego zostały wykonane.
- Wypowiedzi na temat ulubionego sposobu spędzania czasu ze swoimi dziadkami , pantomimiczne naśladowanie ulubionych zajęć .
- Zachęcanie do uzyskania informacji na temat dzieciństwa członków rodziny, tworzenia drzewa genealogicznego .
- Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla najbliższych członków rodziny .
ZIMOWE SPORTY NA LODZIE I ŚNIEGU
- Poznanie różnych rodzajów sportów zimowych i sprzętu sportowego wykorzystywanego na śniegu i lodzie.
- Kształtowanie sprawności fizycznej podczas zabaw zimowych.
- Wdrażanie do przestrzegania reguł bezpieczeństwa w trakcie zabaw na śniegu.
- Doskonalenie słuchu fonemowego, rozwijanie umiejętności językowych.
- Budowanie wypowiedzi na podstawie ilustracji i własnych spostrzeżeń.
- Poznanie wybranych właściwości śniegu, lodu i wody, wnioskowanie na podstawie przeprowadzonych doświadczeń.
- Poszerzanie repertuaru piosenek, doskonalenie pamięci mechanicznej i wyczucia rytmu.