OFERTA EDUKACYJNA
W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Ogólnopolskie projekty i programy:
- „Psia lekcja”
- „Mały Mis w świecie wielkiej literatury”
- „Necio.pl”
- „W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch”
- „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”
- „Czyste powietrze wokół nas”
- „Sportowa wyprawa”
Kontynuacja programu ,,Dziecko i jego świat wartości”.
Wprowadzenie dzieci w świat wartości i emocji; Działanie w systemie wartości; Poszukiwanie wartości, odkrywanie i doświadczanie ich wraz z dzieckiem; Poznawanie emocji i radzenie sobie z nimi; Stosowanie w praktyce zasad, norm i reguł ustalonych kontraktem grupowym; Ustalenie systemu nagradzania oraz wyciągania konsekwencji z niewłaściwych zachowań; Rozwijanie umiejętności rozpoznawania różnych stanów emocjonalnych oraz wyrażania agresywnych odczuć. |
Kontynuacja programu profilaktyki logopedycznej pt. „Chcę mówić poprawnie”
Wspomaganie i stymulowanie prawidłowego rozwoju mowy dziecka oraz zapobieganie powstawaniu wad wymowy; Usprawnienie motoryki narządów mownych: warg, języka, podniebienia miękkiego i żuchwy, potrzebnych do prawidłowej artykulacji głosek; Rozwijanie aparatu oddechowego: pogłębienie oddechu, zwiększenie pojemności płuc, wydłużenie fazy wydechowej, kształcenie ruchów przepony, różnicowanie faz wydechowych; Usprawnianie narządu słuchu: rozwijanie wrażliwości na dźwięki / natężenie, tempo, rytm/; stymulowanie percepcji słuchowej /rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków; Uświadomienie rodzicom rangi ćwiczeń profilaktycznych oraz znaczenia terapii logopedycznej w rozwoju ich dziecka.
|
Wdrożenie innowacji pedagogicznej „Magiczna moc bajek”
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci; Przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych; Uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną; Wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa); Rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia; Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka; Kształtowanie postawy empatii wobec osób starszych i niepełnosprawnych; Uświadomienie dzieciom swoich praw i obowiązków. |
Wdrożenie innowacji pedagogicznej „Aktywnie i zdrowo na sportowo”
Promowanie aktywności fizycznej jako ważnego elementu zdrowego stylu życia; Poprawa sprawności fizycznej oraz zwiększenie wydolności organizmu; Rozbudzanie zainteresowania ruchem poprzez zapoznanie z różnymi dyscyplinami sportowymi; Zdobywanie praktycznych doświadczeń w różnych formach aktywności ruchowej. |
Wdrożenie innowacji pedagogicznej „Opowiem Ci, co czuję”
Wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym poprzez naukę rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji; Budowanie kompetencji społecznych w oparciu o bajkoterapię, zabawę, rozmowę i wspólne działanie. |
Wdrożenie innowacji pedagogicznej „Jestem Polakiem i Europejczykiem”
Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej i europejskiej poprzez poznawanie symboli narodowych, tradycji oraz historii Polski i wybranych krajów europejskich; Rozwijanie postawy szacunku, tolerancji i otwartości wobec przedstawicieli innych kultur, języków i narodowości; Poszerzanie wiedzy dzieci o Polsce i Europie poprzez zabawy, zajęcia tematyczne, projekty plastyczne, muzyczne i edukacyjne; Wzmacnianie poczucia przynależności do wspólnoty lokalnej, narodowej i europejskiej, a także kształtowanie postaw obywatelskich już od najmłodszych lat; Zachęcanie do nauki języków obcych (w szczególności angielskiego) jako narzędzia komunikacji i poznawania innych kultur. |
Warsztaty badawcze „Mali Badacze”
Budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka; Rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych; Stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną, a skutkiem; Poznanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń; Wzbogacenie słownika dziecięcego o nowe pojęcia; Budowanie więzi społecznych na płaszczyźnie grupy, przedszkola; Przestrzeganie zasad współdziałania przy pracy. |
Projekt wewnątrzprzedszkolny „Smaki świata”
Rozwój sensoryczny dzieci poprzez poznawanie nowych smaków i zapachów; Poszerzenie wiedzy o kulturach i tradycjach różnych krajów świata; Kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych oraz zasad kulturalnego zachowywania się podczas jedzenia; Wdrażanie dzieci do akceptowania różnorodności, otwartości na nowe doświadczenia; Integrowanie przedszkola ze środowiskiem rodzinnym; Rozwijanie umiejętności społecznych i kreatywności dzieci. |
Styczeń- Codzienne czytanie pod hasłem: „Baśnie znane i lubiane”, podejmowanie prób wykonywania ilustracji do popularnych baśni – każda grupa według swoich możliwości i pomysłowości (pojedyncze ilustracje, prace grupowe, prace w formie historyjek obrazkowych lub książeczki obrazkowej).
Tworzenie książki „Przygody Boja”-oddanie jej do druku w gr VII Przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka – prezentacja programu artystycznego każdej grupy
Przygotowywanie inscenizacji słowno-muzycznej „Jasełka na ludowo” .Zaprezentowanie inscenizacji w Dniu Babci i Dziadka oraz dla rodziców gr V