Zamierzenia edukacyjne
Język angielski - zagadnienia na marzec
3- 4 lata |
5- 6 lat |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, in, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball Zwroty: I can dance. Can you play football ? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball, swim, climb trees, ride a bike. Zwroty: I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, play, listen to music, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, Zwroty: What do you do everyday?
|
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, breakfast, dinner, supper, take a bath. Zwroty: What do you do everyday? What do you do in the morning/ afternoon/ evening/ at night. In the morning/ afternoon/ evening.... At night... |
Day and night. Pory dnia. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night Zwroty: In the morning I have breakfast. |
Day and night. Pory dnia i godziny. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night, 1- 12 o'clock. Zwroty: What do yu do at one o'clock? At one o'clock I play with my friends. In the morning I have breakfast. |
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA I
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
SZYBKO BIEGNIE KAŻDY DZIEŃ, ROSNĘ SZYBKO, DUŻO WIEM.
- Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy integracyjne.
- Rozumienie następstwa czasu i zmian które się z nim wiążą.
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej, percepcji wzrokowo-słuchowej oraz sprawności manualnej.
- Budzenie zainteresowania życiem społecznym i środowiskiem przyrodniczym.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i budowania wypowiedzi.
- Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
NA NASZYM PODWÓRKU.
- Wypowiadanie się na temat swojego podwórka, placu zabaw, znajdujących się tam urządzeń oraz zabaw podwórkowych.
- Rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Wypowiadanie się na temat koleżanek i kolegów, wyrabianie umiejętności tolerancji wobec innych.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Wdrażanie do przestrzegania zasad właściwego zachowania się i bezpieczeństwa podczas zabaw.
MOJE ZDROWIE.
- Utrwalenie nawyków zdrowego stylu życia.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie.
- Zachęcanie do zdrowego odżywiania i próbowania różnych produktów.
- Wykorzystywanie różnych technik plastycznych przy tworzeniu prac związanych z tematem kompleksowym m.in modelowanie w plastelinie, malowanie farbami.
- Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach ruchowych.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo i zdrowie podczas spacerów ze szczególnym uwzględnieniem zdrowego stylu życia.
NIECH ŻYJĄ WAKACJE.
- Kształcenie umiejętności wypowiadania się w oparciu o utwory literackie.
- Poznanie różnych środków lokomocji.
- Utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas letniego wypoczynku.
- Rozwijanie kreatywności muzycznej.
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, teatralnych w oparciu o wiersze i opowiadania o podanej tematyce.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
I. POZNAJEMY ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
- Poznanie wybranych zwierząt, które zamieszkują Afrykę /wygląd, sposób odżywiania i zwyczaje w środowisku naturalnym/,
- Doskonalenie spostrzegania wzrokowego, sprawności manualnych podczas ćwiczeń graficznych i plac plastycznych,
- Rozwijanie prawności aparatu mowy w ćwiczeniach artykulacyjnych, słuchowych i oddechowych,
- Doskonalenie procesów poznawczych: uwagi, pamięci, zdolności kojarzenia, myślenia,
- Wdrażanie do samodzielności w różnych sytuacjach pobytu w przedszkolu, do zgodnej zabawy oraz stosowania zwrotów grzecznościowych.
II. NADCHODZI LATO
- Uwrażliwienie na piękno danej pory roku; zachęcanie do obserwowania świata przyrodniczego,
- Rozwijanie mowy i logicznego myślenia poprzez zagadki słowno- obrazkowe, zadania graficzne, układanki logiczne,
- Kształcenie słuchu fonematycznego - dzielenie wyrazów na sylaby, tworzenie rymów,
- Promowanie zdrowego stylu życia: dobieranie odzieży wierzchniej odpowiednio do pogody, ruch na świeżym powietrzu, zjadanie zdrowych posiłków,
- Rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej /uwrażliwienie na zmianę tempa i natężenie dźwięków, nauka piosenek, zabawy z instrumentami perkusyjnymi/.
III. LATO W LESIE I NA ŁĄCE
- Zapoznanie z bogactwem świata przyrody /rośliny, zwierzęta/ lasów i łąk; zwrócenie uwagi na bogatą kolorystykę i budowę roślin; zapoznanie z wyglądem i sposobem życia owadów,
- Rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania elementów w zbiorach, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
- Wyrabianie umiejętności samodzielnego opowiadania treści utworu, układania obrazków wg chronologii wydarzeń,
- Rozwijanie sprawności manualnej oraz wyobraźni twórczej poprzez wykonywanie zadań grafomotorycznych oraz ciekawych prac plastycznych z wykorzystaniem różnych technik i materiałów.
IV. BEZPIECZNE, WESOŁE WAKACJE
- Zachęcanie do spędzania czasu z rodziną na świeżym powietrzu w czasie spacerów i wycieczek,
- Przestrzeganie przed zabawami zagrażającymi zdrowiu i bezpieczeństwu- ukazanie skutków takich zachowań oraz sposobu odpowiedniego reagowania,
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni,
- Rozwijanie sfery emocjonalnej poprzez rozmowy o uczuciach, słuchanie bajek terapeutycznych,
- Wyrabianie umiejętności współdziałania z innymi w grach zespołowych oraz w życiu codziennym,
- Rozwijanie poczucia taktu i rytmu w zabawach tanecznych i ruchowych.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA III
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE.
- Zapoznanie z wyglądem, warunkami życia oraz zwyczajami wybranych zwierząt egzotycznych
- Rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy.
- Zachęcanie do podejmowania wysiłku fizycznego.
- Określanie długości poprzez mierzenie stopą, dłonią itp.
- Klasyfikowanie wg podanego kryterium.
OD ZIARENKA DO BOCHENKA.
- Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba ( sianie zboża, kiełkowanie, koszenie, młócenie, mielenie, wyrabianie ciasta, pieczenie).
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.
- Wyrabianie szacunku dla pracy ludzi związanych z procesem „powstania” chleba.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania, klasyfikowania, porównywania.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
W ŚWIECIE BAJEK.
- Zachęcanie do słuchania bajek.
- Kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.,
- Wzbogacenie wiedzy na temat powstawania książek.
- Doskonalenie sprawności małej motoryki.
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji, radzenie sobie z emocjami.
NIECH ŻYJĄ WAKACJE.
- Kształcenie umiejętności wypowiadania się w oparciu o utwory literackie.
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
- Wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- Poszerzenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych.
- Utrwalenie zasad bezpiecznych zabaw w czasie letniego wypoczynku.
- Naśladowanie odgłosów letniej przyrody, rozwijanie kreatywności muzycznej.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec