Zamierzenia edukacyjne
Język angielski - zagadnienia na marzec
March- Marzec
3- 4 lata |
5- 6 lat |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, in, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball Zwroty: I can dance. Can you play football ? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball, swim, climb trees, ride a bike. Zwroty: I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, play, listen to music, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, Zwroty: What do you do everyday?
|
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, breakfast, dinner, supper, take a bath. Zwroty: What do you do everyday? What do you do in the morning/ afternoon/ evening/ at night. In the morning/ afternoon/ evening.... At night... |
Day and night. Pory dnia. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night Zwroty: In the morning I have breakfast. |
Day and night. Pory dnia i godziny. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night, 1- 12 o'clock. Zwroty: What do yu do at one o'clock? At one o'clock I play with my friends. In the morning I have breakfast. |
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA I
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
I. W SKLEPIE
- Zapoznanie z zasadami obowiązującymi podczas zakupów
- Kształtowanie nawyku stosowania form grzecznościowych
- Wzbogacanie słownictwa o wyrażenia związane ze sklepem
- Przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy
- Doskonalenie sprawności motorycznej dłoni
- Klasyfikowanie przedmiotów wg przeznaczenia
- Rozwijanie umiejętności interpretowania ruchem utworu muzycznego
- Kształtowanie świadomości ekologicznej
- Uświadomienie konieczności pilnowania się rodziców w czasie zakupów
II . POZNAJEMY ZAWÓD KRAWCOWEJ
- Zapoznanie z zawodem krawcowej, wyposażeniem zakładu krawieckiego,
- Wzbogacanie słownictwa o nazwy narzędzi pracy krawcowej,
- Rozwijanie umiejętności manualnych,
- Doskonalenie umiejętności określania logicznej kolejności zdarzeń,
- Dostrzeganie regularności,
- Kształtowanie zdolności aktorskich przez wykonywanie improwizacji ruchowych,
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej,
III . POŻEGNANIE Z BAŁWANKIEM
- Zdobywanie wiedzy na temat zmian w przyrodzie w okresie przedwiośnia,
- Utrwalanie wiedzy o porach roku,
- Rozwijanie logicznego myślenia – określanie przyczyny i przewidywanie skutków,
- Wyrażanie w formie plastycznej wiedzy o świecie – zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie przedwiośnia,
- Utrwalanie znajomości figur geometrycznych i kolorów,
- Doskonalenie umiejętności liczenia, przeliczania.
IV. PRZYSZŁA PANI WIOSNA
- Kultywowanie tradycji ludowych
- Poszerzanie wiedzy o zjawiskach pogodowych związanych z porą roku
- Wdrażanie do systematycznego obserwowania zjawisk atmosferycznych
- Kształtowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi na podstawie tekstu literackiego
- Rozwijanie poczucia rytmu i inwencji twórczej
- Kształtowanie umiejętności doboru ubrań w zależności od pogody
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych – rysowanie z natury
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
„W KRAINIE DINOZAURÓW”.
- Rozwijanie zdolności prawidłowego przeliczania, dodawania, oraz klasyfikowania elementów – rozumienie pojęcia część wspólna zbioru.
- Kształcenie zdolności negocjowania podczas wspólnego tworzenia gier i zabaw.
- Wykazywanie się pomysłowością i wyobraźnią w tworzeniu nowych rzeczy – zabawy plastyczne i konstrukcyjne.
- Usprawnianie małej motoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej w trakcie zabaw konstrukcyjnych i wykonywanych czynności precyzyjnych np. wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików.
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń i zabaw ruchowych z uwzględnieniem zasad
- Rozwijanie mowy w zabawach językowych – tworzenie rymowanek, zagadek, objaśnianie kolejności zdarzeń w historyjkach obrazkowych
POZNAJEMY ZAWÓD KRAWCOWEJ .
- Zapoznanie z pracą krawcowej, wyposażeniem zakładu krawieckiego.
- Zdobywanie doświadczeń sprzyjających stosowaniu określeń dotyczących wielkości przedmiotów poprzez zabawy w różnicowanie, porównywanie i porządkowanie.
- Kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na dany temat.
- Nauka posługiwania się nożyczkami.
- Doskonalenie umiejętności myślenia operacyjnego i wnioskowania.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej.
- Kształtowanie wyobraźni ruchowej i muzycznej , uwrażliwienie na różnice w natężeniu i wysokości dźwięku.
„JUŻ WIOSNA”.
- Określanie pogody i zjawisk charakterystycznych dla wczesnej wiosny, uświadamianie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
- Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu i prowadzenia kalendarza pogody.
- Dostrzeganie pierwszych oznak nadchodzącej wiosny, uwrażliwienie na piękno otaczającego nas środowiska przyrodniczego.
- Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji.
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń ruchowych, tanecznych i zabaw z uwzględnieniem zasad bezpiecznych zachowań.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczaniach elementów w granicach możliwości dzieci.
„TAJEMNICZY ŚWIAT FIGUR GEOMETRYCZNYCH”.
- Zapoznanie dzieci z nazwami figur geometrycznych
- Doskonalenie prawidłowego spostrzegania, ćwiczenia orientacji na kartce papieru
- Rozwijanie wyobraźni, utrwalenie znajomości kolorów, usprawnienie małej motoryki w ćwiczeniach grafomotorycznych
- Kształtowanie świadomości własnego „Ja” oraz orientacji przestrzennej i w schemacie własnego ciała.
- Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawach orientacyjno –porządkowych.
- Doskonalenie umiejętności językowych, rozwijanie słuchu fonematycznego, narządów artykulacyjnych.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA III
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE.
- Poszerzenie wiadomości o zwierzętach: budowa ciała, odżywianie, warunki niezbędne do rozwoju zwierzą.
- Dostrzeganie różnic w budowie ciała zwierząt z różnych gatunków.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, logicznego myślenia podczas zabawa matematycznych.
- Kształtowanie umiejętności czytania ( 6l.) w czasie zabawy z książką, uzupełniania kart pracy.
W ŚWIECIE DINOZAURÓW .
- Poznanie wybranych zwierząt ( dinozaurów) i roślin w okresie kiedy żyły prehistoryczne gady.
- Utrwalenie historii węgla kamiennego oraz jego właściwości.
- Zabawy z litera U - małej wielkiej , drukowanej i pisanej ( stopniowanie trudności) .
- Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas czytania globalnego (6l.)
- Rozwijanie kompetencji matematycznych : zabawy z cyfrą 9, umiejętność dodawania i odejmowania , orientacja przestrzenna ( stopniowanie trudności).
- Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.
MARZEC CZARODZIEJ !
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. coraz dłuższe dni, wyższa temperatura, powracające pierwsze ptaki, pierwsze kwiatki itp.
- Utrwalenie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby itp.
- Przypomnienie zjawisk atmosferycznych marcu, założenie kalendarza pogody – omówienie wyglądu, sposobu prowadzenia, odczytywanie symboli pogodowych, odczytywania temperatury.
- Rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nauki pisania.
- Zabawa z literka c- jak cebula ( stopniowanie trudności)
"WIOSNA, WIOSNA, ACH TO TY.."
- Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej dotyczącej wiosny.
- Rozwijanie umiejętności muzycznych podczas zabaw z piosenką i gry na instrumentach muzycznych.
- Zabawa z literką” ł jak łopata”, poznanymi literami ( stopniowanie trudności).
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się, budowania krótkich zdań w czasie zajęć dydaktycznych.
- Doskonalenie umiejętności matematycznych ( zapoznanie z zapisem cyfry 10).
- Rozwijanie sprawności ruchowej w czasie ćwiczeń gimnastycznych na sali oraz wiosennych spacerów.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec