Zamierzenia edukacyjne
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA IV
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
I. CZY DINOZAURY ŻYŁY NAPRAWDĘ?
- Poznawanie wybranych zwierząt(dinozaury)i roślin(np.olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie
- Poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości
- Rozpoznawanie liter drukowanych wielkich i małych
- Czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
- Zachęcanie do poszerzania zainteresowań matematycznych
II. NADCHODZI WIOSNA
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki , pojawiające się pierwsze kwiaty
- Poznawanie , np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.
- Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
- Rozpoznawanie cyfr , dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
- Rozróżnianie zbiorów –równolicznych i nierównolicznych
III. NADESZŁA WIOSNA
- Obserwowanie zmian za-chodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu,
- Powracające pierwsze ptaki pojawiające się pierwsze kwiaty
- Poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.
- Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich , czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
- Rozpoznawanie cyfr ,dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
- Rozróżnianie zbiorów –równolicznych i nierównolicznych
IV . W MARCU JAK W GARNCU
- Obserwowanie marcowej pogody-zwracanie uwagi na jej zmienność
- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny
- Zachęcanie do zabaw na powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
- Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich , czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
- Rozpoznawanie cyfr ,dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
V.WSZYSTKO CO ŻYJE WODĘ PIJE
- Poznawanie właściwości wody-bogacenie wiedzy i słownictwa
- Poznawanie roli wody w życiu roślin, zwierząt i ludzi-degustacja wody mineralnej
- Rozwijanie umiejętności obserwacji, samodzielnych doświadczeń-Eksperymenty z wodą –zabawy badawcze
- Rozpoznawanie liter drukowanych małych i dużych-ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej
- Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia-rozróżnianie zbiorów równolicznych i nierównolicznych
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA V
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
Dookoła kolory, figury i wzory.
- Prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie.
- Rozpoznawanie, nazywanie i klasyfikowanie figur geometrycznych
- Konstruowanie z klocków i materiałów papierowych
- Doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- Wdrażanie do słuchania innych osób i obdarzania ich uwagą
- Rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem
- Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się.
- Doskonalenie umiejętności manualnych.
- Doskonalenie orientacji przestrzennej oraz w schemacie własnego ciała.
Dinozaury kiedyś żyły.
- Prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie.
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
- Rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem.
- Poznanie nowych technik plastycznych.
- Poszerza wiedzę na temat dinozaurów i ich cech charakterystycznych
- Konstruuje wielkoformatowego dinozaura
- Rozwija wyobraźnię i zmysł dotyku poprzez zabawy badawcze
- Wskazuje charakterystyczne cechy dinozaurów, układając zagadki
Wiosna tuż, tuż.
- Kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie.
- Wdrażanie do przestrzegania bezpiecznych zachowań podczas zabaw w przedszkolu, spacerów i wycieczek.
- Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośnia
- Dostrzeganie zmiany atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny
- Określanie temperaturę powietrza i poznaje zastosowanie termometru.
- Klasyfikowanie elementów według podanej kategorii i potrafi uzasadnić swój wybór.
- Dokonywanie pomiarów długości, stosuje określenia: długi, dłuższy, najdłuższy
- Rozwijanie mowy i myślenia analitycznego.
Witaj Wiosno.
- Rozpoznawanie oznak nadchodzącej nowej pory roku.
- Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrodniczych.
- Nazywanie wiosennych kwiatów i budzących się do życia zwierząt.
- Zapoznanie ze znaczeniem wiosennych przysłów.
- Rozumienie pojęcia „Rośliny chronione” i stosowanie się do jego wytycznych.
- Uczy się przestrzegać reguł współżycie w grupie i przeżywać sukcesy i porażki.
- Przeliczanie elementów w zbiorach i porównywanie ich liczebność.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną.
O czystość i zdrowie dbamy.
- Poszerzanie logicznego myślenia i myślenia przyczynowo- skutkowego.
- Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia.
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Nabywanie świadomości, że dla zdrowia należy aktywnie spędzać czas wolny
- Zdobywanie wiedzy na temat dbania o higienę i zdrowie
- Nabywanie świadomości, że należy poddawać się leczeniu
- Poznanie wybranych zawodów związanych z leczeniem ludzi
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VI
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY.
- Poznawanie, w sposób pośredni (filmy, albumy) zwierząt z innych stref klimatycznych
- Wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych – uwrażliwianie dzieci na los zwierząt
- Kształtowanie Elementarnej nauki czytania i pisania: zabawy z literką Z, z.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na dany temat.
- Rozwijanie zainteresowań matematycznych w zakresie kształtowania pojęć liczbowych i umiejętności liczenia; rozpoznawanie poznanych cyfr - zabawy z cyferką 8
- Rozwijanie zainteresowań teatralnych , muzyczno – tanecznych i plastyczno-technicznych
MÓWIĄ , ŻE W MARCU JAK W GARNCU - NIEUSTANNA ZMIANA:
SŁOŃCE GRZEJE W POŁUDNIE, MROZEK SZCZYPIE Z RANA, A DO TEGO JESZCZE PRZELATUJĄ DESZCZE.
- Budzenie zainteresowań bogactwem i pięknem wiosennej przyrody.
- Kształtowanie umiejętności obserwowania przyrody oraz rozwoju roślin.
- Pobudzenie inicjatywy, inwencji i aktywności własnej dzieci poprzez oddziaływanie na wyobraźnię, fantazję, sferę uczuciowo-intelektualną (muzyka , plastyka i teatr itp.)
- Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych.
- Kształtowanie elementarnej nauki czytania i pisania: zabawy z literka C, c
- Rozwijanie zainteresowań matematycznych w zakresie kształtowania pojęć liczbowych i umiejętności liczenia; rozpoznawanie poznanych cyfr - zabawy z cyferką 9
„WIOSNA WĘDRUJE PO DRÓŻKACH I CZARY WYCZYNIA JAK WRÓŻKA”.
- Przybliżenie środowiska przyrodniczego i jego mieszkańców w okresie wiosny
- Obserwowanie przylotu ptaków powracających do nas na wiosnę, budowanych gniazd.
- Kształtowanie elementarnej nauki czytania i pisania: zabawy z literka Ł, ł
- Kształtowanie pojęć matematycznych i utrwalanie w zabawie zapisu działania – cyfr oraz odejmowania i dodawania w zakresie 10
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, w oparciu o literaturę przyrodniczą.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad właściwego zachowania się i bezpieczeństwa w przedszkolu oraz kształtowanie umiejętności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
- Wdrażanie do aktywności ruchowej oraz wspólnych zabaw w grupie rówieśniczej
CO CIEKAWEGO JEST W TEATRZE, W NASZEJ ZABAWIE TO ZOBACZĘ.
- Rozwijanie zainteresowań teatrem i książką jako źródła inspiracji do rozwijania zdolności aktorskich.
- Poznawanie różnych utworów literackich o wartościach wychowawczych, poznawczych, kształcących, zawierających elementy fantazji i humoru.
- Zapoznanie z zawodami, które związane są z teatrem
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, teatralnych w oparciu o wiersze i opowiadania o podanej tematyce.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Dbanie o bezpieczeństwo
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VII
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MARZEC
„KOSMOS”
- Przypomnienie i utrwalenie wygląd Układu Słonecznego.
- Wzbogacenie wiadomości na temat Ziemi – wykorzystanie globusa.
- Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli, odczuć, opinii.
- Kształtowanie umiejętności ustalania stałego następstwa dnia i noc.
- Przeliczanie wg możliwości dzieci, porównywanie liczebności zbiorów – zapoznanie ze znakami +,-,=.
- Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
- Zapoznanie z wyglądem litery „ U, u.”
- Rozbudzanie uczuć patriotycznych.
- Zachęcanie do wspólnych zabaw i ćwiczeń muzycznych oraz ruchowych.
- Doskonalenie sprawności manualnej.
„ W ŚWIECIE ZWIERZĄT”
- Poznanie nazw zwierząt tropikalnych oraz ciekawostek na ich temat.
- Poszerzanie wiedzy na temat życia zwierząt w ogrodzie zoologicznym.
- Poznanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt.
- Dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt, sposobów poruszania się i odżywiania.
- Wprowadzenie litery - z małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
- Doskonalenie analizy i syntezy sylabowo –głoskowej.
- Budowanie zdań, argumentowanie swoich propozycji.
- Rozwijanie małej motoryki poprzez precyzyjne ruchy dłoni, kształtowanie zręczności i szybkości ruchów .
- Doskonalenie umiejętności liczenia, dodawanie i odejmowanie na liczmanach.
„ ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT”
- Zapoznanie z wyglądem ziemi w czasach prehistorycznych –rozpoznawanie wybranych zwierząt i roślin –występujących w tamtych czasach.
- Poznanie historii węgla kamiennego oraz jego właściwości.
- Wprowadzenie litery F - małej wielkiej , drukowanej i pisanej.
- Określenie położenia przedmiotu na płaszczyźnie i względem innych przedmiotów na ilustracji z zastosowaniem określeń: z prawej, z lewej strony, między, u góry, na dole itp.
- Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas czytania globalnego.
- Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.
„NADCHODZI WIOSNA”
- Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, nazywanie wiosennych kwiatów - rozumienie pojęcia „rośliny chronione” .
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na konkretny temat.
- Utrwalenie ciągów liczbowych w kolejności wzrastającej - dodawanie i odejmowanie.
- Rozwijanie słuchu fonemowego – zapoznanie z wyglądem litery „Ł, ł.”
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
” WARSZAWA – STOLICA POLSKI”
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej.
- Zapoznanie z zabytkami Warszawy - wzbogacenie wiadomości na temat stolicy Polski.
- Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli.
- Zapoznanie z wyglądem litery „H, h.”
- Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania – utrwalenie wyglądu poznanych cyfr.
- Poszerzenie doświadczeń plastycznych.
- Kształtowanie sprawności manualnej– łączenie ruchu z muzyką.
- Doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej.
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec