Zamierzenia edukacyjne
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA IV
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
1.ODWIEDZANY TEATR
- Rozwijanie mowy poprzez wzbogacenie zakresu słownictwa o pojęcia związane z teatrem
- Zachęcanie do zabawy w teatr poprzez zorganizowanie kącika teatralnego
- Zapoznanie z teatrem, jako miejscem kultury i sztuki
- Rozwijanie orientacji przestrzennej
- Oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci – wyjście na spektakl „Calineczka”
- Poznanie wystroju teatru (kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracujących (aktor, reżyser, scenograf)
2. W KRÓLESTWIE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH
- Zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych,
- Zapoznanie z miejscem zamieszkania wybranych zwierząt egzotycznych,
- Rozwijanie umiejętności formułowania opisu w czasie teraźniejszym,
- Rozwijanie sprawności manualnej oraz spostrzegawczości,
- Uwrażliwianie na zmianę barwy dźwięku, rozwijanie poczucia rytmu,
- Ćwiczenie pamięci poprzez słuchanie i odtwarzanie krótkich wierszyków,
3. POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY
- Poznanie czynności, jakie wykonują ludzie w najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór
- Odwiedzanie punktów usługowych, poznanie pracy zatrudnionych w nich osób
- Przybliżenie wiadomości na temat wybranych zawodów
- Uświadomienie znaczenia pracy dla ludzi
- Rozwijanie słuchu fonematycznego oraz rozwijanie poczucia rytmu
- Zapoznanie z etapami powstawania chleba
4. WIOSENNE KOLORY
- Wyrabianie umiejętności obserwowania przyrody wczesną wiosną i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami- poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym, słownikowym, artykulacyjnym i logicznym, zarówno w mowie powiązanej, jak i rozmowie,
- Nabywanie wiadomości na temat najczęściej spotykanych chronionych roślin i zwierząt
- Zaspakajanie naturalnej potrzeby ruchu poprzez spacery, wycieczki, zabawy bieżne i ćwiczenia gimnastyczne,
- Wyrabianie odpowiedzialności poprzez podejmowanie określonych prac przyrodniczych
- Rozwijanie pamięci logicznej i wyobraźni twórczej, nabieranie śmiałości i wiary we własne siły i możliwości.
- Przypomnienie i utrwalenie charakterystycznych cech tej pory roku, zmian zachodzących w świecie roślin i zwierząt, zmianach w pogodzie, charakterystycznych barwach wiosny,
5. PRZYSZŁA WIOSNA.
- Poznawanie przez dzieci rzeczywistości przyrodniczej w drodze gromadzenia samodzielnych doświadczeń- określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej i późnej wiosny: odwilż, roztopy, coraz dłuższe dni, coraz cieplejsze ranki, a wieczory jeszcze chłodne, słońce grzeje coraz mocniej, często wieje ciepły wiatr itp.,
- Bogacenie słownictwa poprzez wyjaśnianie znaczenia nowo poznanych słów,
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
- Umożliwianie dzieciom obcowania z przyrodą w sposób czynny- wysiew nasion do skrzynek, prowadzenie obserwacji wzrostu roślin w kąciku przyrody oraz pojawiania się paków, rozwijania liści w czasie spacerów i wycieczek.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA V
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
1. Dinozaury kiedyś żyły
- Prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie.
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
- Rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem.
- Poznanie nowych technik plastycznych.
- Poszerza wiedzę na temat dinozaurów i ich cech charakterystycznych
- Konstruuje wielkoformatowego dinozaura
- Rozwija wyobraźnię i zmysł dotyku poprzez zabawy badawcze
- Wskazuje charakterystyczne cechy dinozaurów, układając zagadki
- Odkrywanie litery z, Z
2. W marcu jak w garncu.
- Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
- Prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie.
- Zapoznanie ze znaczeniem wiosennego przysłowia „W marcu jak w garncu”.
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
- Rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem.
- Poznanie nowych technik plastycznych.
- Określanie temperaturę powietrza i poznaje zastosowanie termometru.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną.
- Odkrywanie litery u, U
3. Wiosno, ach to ty!
- Kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie.
- Wdrażanie do przestrzegania bezpiecznych zachowań podczas zabaw w przedszkolu, spacerów i wycieczek.
- Dostrzeganie zmiany atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny
- Klasyfikowanie elementów według podanej kategorii i potrafi uzasadnić swój wybór.
- Dokonywanie pomiarów długości, stosuje określenia: długi, dłuższy, najdłuższy
- Rozwijanie mowy i myślenia analitycznego.
- Rozumienie pojęcia „Rośliny chronione” i stosowanie się do jego wytycznych.
- Odkrywanie litery C, c oraz cyfry 10
4. Na wielkanocnym stole, kolor się miesza z kolorem.
- Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
- Zapoznanie z rozwojem kurczątka oraz budową jajka.
- Przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.
- Klasyfikowanie i przeliczanie elementów
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz motoryki dłoni
- Odkrywanie litery j, J
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VI
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
I.ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
- Poznawanie zwierząt żyjących w epoce lodowcowej, rozwijanie mowy i percepcji słuchowej,
- Odkrywanie litery „Z,z”małej i wielkiej, utrwalenie jej w działaniu,
- Zapoznanie ze znakiem graficznym „-„, rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 9,
- Rozwijanie sprawności ruchowej, uświadomienie konieczności podejmowania aktywności fizycznej ,
- Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej , wyzwalanie radości,
- Rozwijanie sprawności manualnych,
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
II.W MARCU JAK W GARNCU….
- Rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie,
- Rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- Odkrywanie litery „u,u” wielkiej, małej , utrwalenie jej w działaniu,
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie liter,
- Rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia oraz logicznego myślenia,
- Rozwijanie sprawności fizycznej,
- Rozwijanie zainteresowań dzieci, próby stawiania hipotez
- Rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
III. WIOSNO ACH TO TY
- Rozwijanie mowy, utrwalanie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę,
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i rozpoznawanie liter
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
- Rozwijanie sprawności fizycznej,
- Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie koncentracji uwagi,
- Poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie, rozwijanie umiejętności współpracy.
- Utrwalenie wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie,
- Rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności posługiwania się określonymi narzędziami,
- Doskonalenie umiejętności tworzenia kodu.
IV.WIELKANOC
- Rozwijanie mowy, zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi,
- Rozwijanie słuchu fonematycznego ,rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Rozwijanie umiejętności odejmowania, rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10,
- Rozwijanie sprawności fizycznej, wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania świadomych ruchów w przestrzeni,
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VII
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MARZEC
W ŚWIECIE DINOZAURÓW .
- Poznanie wybranych zwierząt ( dinozaurów) i roślin w okresie kiedy żyły prehistoryczne gady.
- Zabawy z literami, kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas czytania globalnego (6l.)
- Rozwijanie kompetencji matematycznych : zabawy z cyfrą 10, umiejętność dodawania i odejmowania , orientacja przestrzenna ( stopniowanie trudności).
- Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.
MARZEC CZARODZIEJ !
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną
- Przypomnienie zjawisk atmosferycznych marcu : odczytywanie symboli pogodowych, odczytywania temperatury.
- Rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nauki pisania.
- Utrwalanie poznanych cyfr 1-10 poprzez rozwiązywanie działań matematycznych .
- Zabawa z literką N, n ( stopniowanie trudności)
CO Z CZEGO JEST ZROBIONE?
- Pogłębianie wiadomości na temat powstawania produktów spożywczych, przemysłowych codziennego użytku.
- Uświadomienie znaczenia wartości odżywczych powstałych produktów spożywczych.
- Zabawy z literką „Ł, ł” ( stopniowanie trudności), rozwijanie analizy i syntezy słuchowej .
- Rozwijanie kompetencji matematycznych .
- Doskonalenie umiejętności manualnych podczas ćwiczeń graficznych.
- Kształtowanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu
WIOSNA, WIOSNA, ACH TO TY.
- Rozwijanie umiejętności muzycznych
- Zabawa z literką „ R, r ”, poznanymi literami ( stopniowanie trudności).
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się, budowania krótkich zdań w czasie zajęć dydaktycznych.
- Doskonalenie umiejętności matematycznych ( zapoznanie z zapisem cyfry 10).
- Rozwijanie sprawności ruchowej w czasie ćwiczeń gimnastycznych
WIELKANOCNE ZWYCZAJE.
- Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych podczas Świąt Wielkanocnych.
- Rozwijanie mowy, myślenia, słuchu fonemowego poprzez rozwiązywanie zagadek, zabaw językowych.
- Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej podczas zabaw plastycznych przy ozdabianiu pisanek, ćwiczeń graficznych
- Zabawy z literką „ J, j – jak jajko” (stopniowanie trudności )
- Doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie liczenia i tworzenia zbiorów
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec