Zamierzenia edukacyjne
Język angielski - zagadnienia na wrzesień
3- 4 latki |
5- 6 latki |
Zajęcia adaptacyjne i powitalne.
Słownictwo: Hi! Hello! I'm Ania/ I'm Adaś. Bye. Nice to meet you. Bye. |
Zajęcia adaptacyjne i powitalne
Słownictwo: Hi!/ Hello!/ Bye! Good morning./ Good afternoon. /Goodbye. Nice to meet you. What's your name? I'm Adaś/ Ania. Yes/ No. How are you?- I'm fine!/ Great/ So, so. This is Ania.
|
Moje przedszkole.
Słownictwo: book, pencil, crayon, bag What's this? It's a book/ pencil. Who's this? - This is Ania. Is this a pencil/ crayon? Yes, it is/ No it isn't. Show me a bag/ book. Touch a crayon/ pencil. |
Moje przedszkole.
Słownictwo: book, pen, crayon, bag, pencil, teacher, students, classroom. Can you find a pencil/ crayon? What's this? - It's a pencil/ crayon. Who's this? - It's Ania/ Bartek. Is this a pencil/ crayon?- Yes, it is./ No, it isn't. Show me a bag/ book... Touch a bag/ pencil/ crayon.... |
Kolory.
Słownictwo: Ball, red, blue, orange, green, yellow. What colour is this?- It's red/ blue/ orange. Is this ball/ crayon... blue/ red....? Yes, it is./ No, it isn't. |
Kolory.
Słownictwo: Ball, red, blue, orange, green, yellow, black, white, pink. What colour is this?- It's red/ blue/ orange. Is this ball/ crayon... blue/ red....? Yes, it is./ No, it isn't. |
Moje ulubione kolory.
Słownictwo: Green, yellow, gold, black, white. I like red/ green..... I don't like yellow/ blue.... I love green/ gold.... My favourite colour is is red/ green. |
Moje ulubione kolory.
Słownictwo: green, yellow, gold, brown, grey, dark, light. I like red/ green..... I don't like yellow/ blue.... I love green/ gold.... My favourite colour is is red/ green. |
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA I
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
JESIENIĄ, JESIENIĄ SADY SIĘ RUMIENIĄ.
- Rozwijanie zainteresowania przyrodą, poznawanie nazw i rodzajów owoców polskich.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania owoców poprzez zmysły.
- Kształtowanie pojęć matematycznych, poznanie figury – koło.
- Utrwalanie nawyków kulturalnego i bezpiecznego zachowania się podczas jedzenia oraz w trakcie zabawy.
- Rozwijanie umiejętności manualnych poprzez różne techniki plastyczne.
JESIEŃ W OGRODZIE.
- Budowanie wypowiedzi na określony temat.
- Poznanie wyglądu i nazw wybranych warzyw oraz uświadomienie konieczności zdrowego odżywiania.
- Porównywanie wielkości - dziecko stosuje słowa: długi-krótki, mały-duży.
- Rozwijanie umiejętności i kreatywności w wykorzystaniu dostępnych materiałów.
- Wdrażanie dzieci do nawyków higienicznych i kulturalnych ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i higieny.
RODZINA ZAWSZE RAZEM SIĘ TRZYMA.
- Wymienianie najbliższych członków rodziny : mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek.
- Poszerzanie zasobu słownictwa.
- Doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała (oczy, uszy, nos, usta, brzuch, ręce, nogi).
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych i teatralnych.
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych, gimnastycznych.
NASI DOMOWI ULUBIEŃCY.
- Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowanych w domu.
- Rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie kreatywności w działaniach plastycznych.
- Poznanie sposobów dbania o zwierzęta oraz zasad bezpiecznego zachowania się podczas zabawy z psem, kotem, chomikiem itp.
- Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych oraz do utrzymywaniu ładu i porządku na sali.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
PRZYSZŁA JESIEŃ, DARY Z OGRÓDKA NAM NIESIE
- Pogłębianie wiadomości o warzywach /rozpoznawanie warzyw za pomocą zmysłów smaku, wzroku i powonienia/,
- Zapoznanie ze sposobami wykorzystania warzyw w przetworach na zimę,
- Zachęcanie do zjadania warzyw- naturalnych witamin,
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania kolorów, kształtów, kategoryzowania, przeliczania, porównywania,
- Wyrabianie sprawności manualnej oraz wyobraźni w zabawach plastycznych i konstrukcyjnych.
PRZYSZŁA PANI JESIEŃ, DARY Z SADU NAM NIESIE
- Rozwijanie umiejętności rozróżniania warzyw od owoców /kategoryzowania/,
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni,
- Stwarzanie okazji do wyrażania własnych uczuć w zabawach parateatralnych, integracyjnych, zespołowych,
- Wdrażanie dzieci do bezpiecznych zachowań i wyrabianie odpowiednich postaw społecznych.
JESIENNE SPOTKANIA Z JEŻEM I WIEWIÓRKĄ
- Poznawanie niektórych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku /wygląd, sposób poruszania się i odżywiania, przygotowanie do zimy/,
- Doskonalenie mowy w czasie ćwiczeń logopedycznych,
- Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu,
- Wdrażanie do wypowiadania się na dany temat, czekania na swoją kolej,
- Rozwijanie inwencji twórczej w pracach plastycznych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
RODZINE SWOJĄ MAMY I BARDZO JĄ KOCHAMY
- Zacieśnianie więzi rodzinnych /miłość, akceptacja, pomaganie rodzicom w prostych zajęciach domowych/,
- Wyrabianie odpowiednich postaw społecznych i pozytywnych emocji,
- Rozwijanie umiejętności improwizacyjnych, twórczych podczas zabaw ruchowych, plastycznych, konstrukcyjnych i teatralnych,
- Nauka dostrzegania powtarzających się elementów i rytmiczne układanie szeregów wg podanego wzoru,
- Rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej /uwrażliwienie na zmianę tempa i natężenie dźwięków, nauka piosenek, zabawy z instrumentami perkusyjnymi/.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA III
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
„JESIEŃ W SADZIE”
- Zapoznanie z wyglądem drzew owocowych.
- Utrwalenie wyglądu wybranych owoców.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.
- Uświadomienie konieczności zdrowego odżywiania się.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg podanych cech.
- Doskonalenie koordynacji ruchów oka i ręki – rozwijanie sprawności manualnej.
- Kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami.
- Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
„ JESIEŃ W OGRODZIE”
- Utrwalenie nazw oraz wyglądu warzyw.
- Wielozmysłowe poznanie warzyw.
- Zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowywanych na zimę.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.
- Doskonalenie umiejętności liczenia.
- Kształtowanie aktywnej postawy prozdrowotnej.
- Wdrażanie do podejmowania samodzielnych działań.
- Rozwijanie poczucia rytmu.
„PAN LISTONOSZ”
- Wycieczka na pocztę – zapoznanie ze specyfiką pracy listonosza.
- Rozbudzanie wyobraźni poprzez projektowanie znaczków pocztowych.
- Utrwalenie adresów.
- Tworzenie „kolekcji znaczków„ wg podanych kryteriów.
- Rozwijanie sprawności ruchowej.
- Kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami.
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych wspólnie norm i zasad.
- Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej.
- Ćwiczenie pamięci odtwórczej.
„WIEM CO JEM DLATEGO JESTEM ZDROWY ”
- Poznanie sposobów dbania o zdrowie poprzez higienę osobistą, estetyczny wygląd oraz właściwe odżywianie się.
- Wdrażanie do systematyczności w czynnościach higienicznych , kształtowanie postaw prozdrowotnych.
- Uświadamianie konsekwencji wynikających z niewłaściwych nawyków higienicznych i żywieniowych.
- Kształcenie pamięci mechanicznej oraz wyczucia rytmu.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec