Zamierzenia edukacyjne
Język angielski - zagadnienia na marzec
3- 4 lata |
5- 6 lat |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, in, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball Zwroty: I can dance. Can you play football ? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball, swim, climb trees, ride a bike. Zwroty: I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, play, listen to music, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, Zwroty: What do you do everyday?
|
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, breakfast, dinner, supper, take a bath. Zwroty: What do you do everyday? What do you do in the morning/ afternoon/ evening/ at night. In the morning/ afternoon/ evening.... At night... |
Day and night. Pory dnia. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night Zwroty: In the morning I have breakfast. |
Day and night. Pory dnia i godziny. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night, 1- 12 o'clock. Zwroty: What do yu do at one o'clock? At one o'clock I play with my friends. In the morning I have breakfast. |
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA I
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
W MARCU JAK W GARNCU.
- Poszerzanie wiadomości przyrodniczych o nazwy zjawisk atmosferycznych.
- Zwracanie uwagi na kaprysy pogody w marcu.
- Zapoznanie dzieci ze znaczeniem przysłowia „W marcu jak w garncu”.
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania oraz wypowiadania się na temat wysłuchanych treści.
- Rozwijanie zainteresowań muzyczno – tanecznych i plastyczno-technicznych w oparciu o opowiadania i wiersze o tematyce przyrodniczej.
- Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
WIOSNA ZARAZ TU PRZYBĘDZIE, KOLOROWO BĘDZIE WSZĘDZIE.
- Określanie pogody i zjawisk charakterystycznych dla wczesnej wiosny, uświadamianie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
- Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu i prowadzenia kalendarza pogody.
- Dostrzeganie pierwszych oznak nadchodzącej wiosny, uwrażliwienie na piękno otaczającego nas środowiska przyrodniczego.
- Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji.
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń ruchowych, tanecznych i zabaw z uwzględnieniem zasad bezpiecznych zachowań.
- Kształtowanie umiejętności przeliczaniach elementów w granicach możliwości dzieci.
WIOSNA W BŁĘKITNEJ SUKIENCE.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu literackiego.
- Budzenie zaciekawienia otaczającym światem - wzbogacanie wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej wiosny.
- Oglądanie kwitnących roślin - zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno.
- Omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).
- Wykorzystywanie różnych technik plastycznych przy tworzeniu prac związanych z tematem kompleksowym m.in modelowanie w plastelinie, malowanie farbami.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo i zdrowie podczas wiosennych spacerów ze szczególnym uwzględnieniem zdrowego stylu życia.
WIELKANOC
- Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez kultywowanie tradycji i zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
- Zapoznanie dzieci z wybranymi tradycjami Świąt Wielkanocnych.
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, teatralnych w oparciu o wiersze i opowiadania o podanej tematyce.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Wdrażanie do przestrzegania zasad właściwego zachowania się i bezpieczeństwa podczas zabaw.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
I. MÓWIĄ , ŻE W MARCU NIEUSTANNA ZMIANA: SŁOŃCE GRZEJE, MROZEK SZCZYPIE, A DO TEGO JESZCZE PRZELATUJĄ DESZCZE.
- Budzenie zainteresowań zjawiskami atmosferycznymi - kształtowanie umiejętności obserwowania przyrody; uświadamianie roli wody, słońca, powietrza, gleby potrzebnych do prawidłowego rozwoju roślin.
- Pobudzenie inwencji i aktywności własnej dzieci (muzyka , plastyka i teatr itp.)
- Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych oraz do utrzymywaniu ładu i porządku.
- Kształtowanie elementarnej nauki czytania i pisania: zabawy z literka C,c.
- Rozwijanie zainteresowań matematycznych w zakresie kształtowania pojęć liczbowych i umiejętności liczenia; zabawy z cyferką
II. WIOSNA WĘDRUJE PO DRÓŻKACH I CZARY WYCZYNIA JAK WRÓŻKA.
- Rozwijanie procesów poznawczych związanych z przybliżeniem środowiska przyrodniczego w okresie wiosny - pierwsze kwiaty.
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, w oparciu o wiersze i piosenki o tematyce przyrodniczej .
- Wdrażanie do kształtowanie umiejętności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych ze szczególnym uwzględnieniem zasad właściwego ubioru stosownie do warunków atmosferycznych.
- Wdrażanie do aktywności
- Kształtowanie elementarnej nauki : zabawy z literka Ł, ł.
- Rozwijanie zainteresowań matematycznych - zabawy z cyferką 10.
III. WIOSNA DO NAS ZAWITAŁA, ZWIERZĘTA OBUDZIŁA, PTAKI ROZŚPIEWAŁA.
- Budzenie zainteresowań przyrodniczych w okresie wiosny ( powrót ptaków, budzenie się zwierząt itp).
- Doskonalenia umiejętności porównywania ptaków i zwierząt .
- Wdrażanie do aktywności ruchowej, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wiosennych zabaw w przedszkolu i na świeżym powietrzu.
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych i teatralnych.
- Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych, kształtowanie nawyków właściwego ubioru stosownie do warunków atmosferycznych.
IV. MÓJ WIELKANOCNY KOSZYCZEK BĘDZIE SPEŁNIAŁ ŻYCZENIA
- Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez kultywowanie tradycji i zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
- Zapoznanie dzieci z tradycjami Świąt Wielkanocnych.
- Kształtowanie Elementarnej nauki czytania i pisania: zabawy z literką J, j
- Kształtowanie pojęć matematycznych, segregowanie przedmiotów według różnych kryteriów; zabawy z cyframi 1-10.
- Wdrażanie dzieci do samodzielności i aktywności ruchowej - przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wiosennych zabaw w przedszkolu i na świeżym powietrzu.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA III
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
I „WARSZAWA – STOLICA POLSKI”
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej.
- Zapoznanie z zabytkami Warszawy - wzbogacenie wiadomości na temat stolicy Polski.
- Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli.
- Poszerzenie doświadczeń plastycznych.
- Kształtowanie sprawności manualnej– łączenie ruchu z muzyką.
- Doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej.
II. „ PRZEDSZKOLAKI TO CZYŚCIOSZKI”
- Poznanie i utrwalenie nawyków dbania o higienę osobistą i czystość.
- Rozumienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby.
- Orientowanie się w zasadach zdrowego odżywiania się.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych , stosowanie określeń – więcej, mniej , tyle samo.
- Rozumienie znaczenia aktywnego odpoczynku dla zdrowia.
- Rozwijanie małej motoryki poprzez precyzyjne ruchy dłoni, kształtowanie zręczności i szybkości ruchów .
III. „W MARCU JAK W GARNCU”
- Zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia; poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych
- Rozpoznawanie różnorodnych warunków pogodowych; zapoznanie z pierwszymi oznakami wiosny- pierwsze wiosenne kwiaty: (krokus, przebiśnieg).
- Kształtowanie aktywnej postawy prozdrowotnej poprzez czynny udział w zabawach ruchowych, spacerach oraz ubierania się adekwatnie do pogody.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.
- Rozwijanie aktywności twórczej oraz budzenie zainteresowań technicznych dzieci poprzez wykonywanie pracy plastyczno-technicznej.
- Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku podczas wykonywania różnego rodzaju prac.
IV. „NADCHODZI WIOSNA”
- Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, nazywanie wiosennych kwiatów - rozumienie pojęcia „rośliny chronione” .
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na konkretny temat.
- Rozwijanie sprawności manualnej oraz ogólnej sprawności ruchowej.
- Doskonalenie umiejętności poprawnego odtwarzania tekstu i melodii piosenek.
- Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowo - słuchowej.
V. „WIELKANOCNY KOSZYCZEK”
- Poszerzanie wiedzy na temat tradycji związanych z obchodami Świąt Wielkanocnych.
- Rozwijanie słownika czynnego poprzez wprowadzenie słów charakterystycznych dla nadchodzących świąt : „ kraszanki, pisanki, wydmuszki”.
- Poznanie sposobu dekorowania jajek i znaczenia jajka jako symbolu życia.
- Wzbudzanie zainteresowania zabawą badawczą, poznanie zachowania jajka w różnych warunkach fizycznych, próby wnioskowania.
- Poznanie własnego ciała, zdobycie pewności siebie oraz poczucia bezpieczeństwa, nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą, opanowanie lęku i emocji.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów wierszowanych.
- Rozwijanie umiejętności manipulacyjnych palców podczas prac plastycznych.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec