Zamierzenia edukacyjne
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA IV
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
DARY JESIENI
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku,
- nazywanie niektórych drzew znajdujących się w najbliższym otoczeniu przedszkola, rozpoznawanych po charakterystycznych liściach i owocach,
- poznawanie darów jesieni – rozróżnianie i nazywanie owoców i warzyw,
- porównywanie liczebności zbiorów i stosowanie określeń: jest mniej, jest więcej, jest równo,
- wyrabianie umiejętności spontanicznego wypowiadania się w różnych sytuacjach, bez lęku, że wypowiedź będzie krytykowana lub ustawicznie poprawiana,
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez porównywanie, porządkowanie, dopasowywanie, składanie obrazka z części.
JESIENNE KWIATY I LIŚCIE
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku – jesienią,
- nazywanie niektórych drzew znajdujących się w najbliższym otoczeniu przedszkola rozpoznawanych po charakterystycznych liściach,
- rozpoznawanie i nazywanie kwiatów kwitnących jesienią– chryzantemy,
- posługiwanie się liczebnikami głównymi: jeden, dwa, trzy, cztery ;określanie liczby elementów liczebnikiem,
- poznawanie, tworzenie, porządkowanie zbiorów przedmiotów na podstawie cech jakościowych.
JACY JESTEŚMY?
- zapoznanie się z zapisem graficznym swojego imienia,
- wypowiadanie się na temat urodzin: daty, sposobu ich obchodzenia,
- nazywanie i wskazywanie wymienionych części ciała,
- rozwijanie percepcji słuchowej i poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
MOJA RODZINA
- nazywanie członków swojej rodziny,
- utrwalanie nazw kolorów,
- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
- kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
- wdrażanie do słuchania dłuższych utworów literackich,
- uwrażliwianie na charakter muzyki,
- kształtowanie wrażliwości dotykowej,
- ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez odtwarzanie zapamiętanego kształtu.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA V
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE
- Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa
- Nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty).
- Poznawanie wybranych owoców egzotycznych.
- Zabawy z literą o – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Zapoznanie się z zapisem cyfrowym liczb: 1,
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo--skutkowego.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
ZWIERZĘTA JESIENIĄ
- Wzbogacanie wiadomości na temat przygotowań zwierza do zimy.
- Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających w lesie.
- Zabawy z literą a – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Zapoznanie się z zapisem cyfrowym liczby
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie mowy.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
MOJA RODZINA
- Podawanie informacji, jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują.
- Określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny.
- Podawanie powiązań między członkami rodziny.
- Wyjaśnienie wieloznaczności słowa
- Wzmacnianie więzów w rodzinie.
- Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
- Zapoznanie się z historią własnej rodziny.
- Zabawy z literą m – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Rozwijanie mowy.
- Wyzwalanie i inspirowanie aktywności ruchowej.
ZWIERZĘTA DOMOWE
- Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer.
- Nazywanie dorosłych i młodych zwierząt.
- Zabawy z literą e – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Zapoznanie się z hodowlą psa.
- Zapoznanie się z wyglądem cyfry
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie mowy.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VI
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
I . JESIEŃ W SADZIE, W OGRODZIE
- rozwijanie mowy, poszerzanie wiadomości o owocach,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, rozwijanie słuchu fonematycznego
- odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2, rozwijanie umiejętności liczenia,
- sprawności manualnej,
- rozwijanie ekspresji ruchowej,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności improwizowania
- rozwianie umiejętności myślenia logicznego,
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
II ZWIERZĘTA JESIENIĄ.
- rozwijanie mowy, rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3, rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie świadomości własnego ciała.
- rozwijanie refleksu poprzez udział w zabawach przy muzyce, rozwijanie poczucia rytmu,
- poszerzenie wiadomości na temat jeża,
- rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie świadomości własnego ciała,
- wzbogacanie wiadomości o ptakach,
III MOJA RODZINA I MÓJ DOM
- rozwijanie mowy, budzenie szacunku do członków rodziny,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, rozwijanie słuchu fonematycznego
- zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest trójkąt,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie sprawności fizycznej, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
- doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
- rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu,
- utrwalanie wiadomości na temat domów, przypomnienie nazw pomieszczeń znajdujących się w domu
- rozpoznawanie wybranych warzyw, integracja dzieci poprzez wspólne gotowanie
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie funkcji poznawczych,
IV DOMOWI ULUBIEŃCY
- rozwijanie mowy, rozwijanie wyobraźni,
- rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4, rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
- rozwijanie refleksu poprzez udział w zabawach przy muzyce,
- rozwijanie zdolności improwizacji ruchowych,
- poszerzanie wiedzy o kotach,
- rozwijanie mowy.
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
- poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierzą ,wzbudzanie zainteresowania zwierzętami,
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VII
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA PAŹDZIERNIK
PRZYSZŁA PANI JESIEŃ, DARY Z SADU NAM NIESIE
- Rozwijanie umiejętności rozróżniania owoców /kategoryzowania/.
- Zabawy z cyfrą 2 ( stopniowanie trudności)
- Zabawa z literką „ O, o- owoc” (stopniowanie trudności).
- Wdrażanie dzieci do bezpiecznych zachowań i wyrabianie odpowiednich postaw społecznych.
- Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych.
PRZYSZŁA JESIEŃ, DARY Z OGRÓDKA NAM NIESIE
- Pogłębianie wiadomości o warzywach , /rozpoznawanie za pomocą zmysłów smaku, wzroku i powonienia/.
- Zapoznanie ze sposobami wykorzystania warzyw w przetworach na zimę.
- Zachęcanie do zjadania warzyw- naturalnych witamin.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych kategoryzowania, przeliczania, porównywania, zabawy z cyframi 1-3 ( stopniowanie trudności)
- Wyrabianie sprawności manualnej oraz wyobraźni w zabawach plastycznych i konstrukcyjnych.
- Dzień Edukacji Narodowej- omówienie wydarzeń w przedszkolu, pracowników przedszkola
PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA.
- Bogacenie wiedzy na temat sposobów dbania o własne zdrowie (zdrowe odżywianie, higiena osobista, odpowiedni ubiór do pogody, unikanie zagrożeń).
- Pogłębienie wiadomości na temat pracy lekarza ( pediatra, dentysta, okulista, laryngolog itp.), pielęgniarki- uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby.
- Zabawa z literką „ L, l” – lekarz , rozpoznawanie liter drukowanych – małych , dużych , tworzenie z powstałych liter wyrazów ich odczytywanie ( stopniowanie trudności).
- Zabawy z cyframi ( stopniowanie trudności) .
- Rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw ruchowych, porannej gimnastyki.
„ IDĄ POCHMURNE ,DESZCZOWE DNI…”
- Przypomnienie nazw zjawisk atmosferycznych /mgła, deszcz, kapuśniaczek, ulewa, wiatr, wichura, itp./ oraz sposobów chronienia się przed nimi w celu dbania o zdrowie i bezpieczeństwo, rozwijanie umiejętności obioru i zapamiętywania informacji przekazywanych w telewizji- prognoza pogody.
- Utrwalenie wiadomości na temat roli wody w życiu ludzi i zwierząt, rozwijanie kreatywności myślenia poprzez robieni eksperymentów z wodą.
- Doskonalenie mowy w czasie ćwiczeń logopedycznych /artykulacyjnych, oddechowych, słuchowych, fonacyjnych/.
- Utrwalanie poznanych cyfr.
- Rozpoznawanie liter drukowanych, pisanych – małych i wielkich, zabawy z literką „ D, d ” , tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie ( stopniowanie trudności ).
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec