ZAMIERZENIA EDUKACYJNE
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA IV
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
1. WITAMY ŚW. MIKOŁAJA
- Zapoznanie dzieci z postacią św. Mikołaja – biskupa.
- Rozwijanie u dzieci wrażliwości na potrzeby innych oraz umiejętności właściwego zachowania bez przechwalania się.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych – szeregowanie, używanie pojęć duży, mniejszy, najmniejszy oraz dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 według innowacji „Matematyczne sówki”
- Rozwijanie umiejętności plastycznych i technicznych poprzez projektowanie, majsterkowanie, konstruowanie.
- Wdrażanie dzieci do zdrowego trybu życia poprzez codzienny ruch i ćwiczenia gimnastyczne.
2. ZIMA WOKÓŁ NAS
- Zapoznanie dzieci z nową porą roku – Zimą
- Uwrażliwianie dzieci na pomoc zwierzętom podczas Zimy.
- Kształtowanie umiejętności społecznych poprzez zabawy z piosenką i ruchem.
- Wdrażanie do umiejętności dbania o zdrowie poprzez właściwy ubiór oraz zachowanie w razie choroby.
- Rozwijanie umiejętności wypowiedzi poprawnej gramatycznie i składniowo w pracy z ilustracją.
- Zabawy z literkami według innowacji „Literkami się bawimy, sprawnie czytać się uczymy”.
3. NADCHODZĄ ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA
- Wzbogacanie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.
- Zapoznanie z nazwami tradycyjnych potraw wigilijnych.
- Uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych, zachęcanie do dobrych uczynków.
- Kształtowanie kompetencji czytelniczych (m. in. wyodrębnianie głosek w wyrazach).
- Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez mierzenie długości za pomocą różnych prostych przyrządów mierniczych.
- Rozwijanie sprawności manualnej dzieci oraz stymulowanie zmysłów.
4. STARY ROK – NOWY ROK
- Utrwalenie wiedzy na temat charakterystycznych elementów danej pory roku i danego miesiąca.
- Utrwalenie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy oraz wprowadzenie pojęć „Stary Rok”, „Nowy Rok”.
- Wdrażanie dzieci do wychwytywania regularności, powtarzające się fragmenty w zabawach ruchowych, wyliczankach, rytmy, regularności w liczeniu, kalendarz jako powtarzalny układ dni tygodnia i miesięcy.
- Zapoznanie dzieci z przyrządami do mierzenia czasu- poznanie rodzajów zegarów i kalendarzy oraz zasad ich działania.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA V
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
- Prezent dla Mikołaja
- Zapoznanie z legendami dotyczącymi pochodzenia Mikołaja.
- Wprowadzenie elementu zaciekawienia i niespodzianki jako środków sprzyjających koncentracji uwagi.
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, uwrażliwianie na potrzeby innych.
- Doskonalenie sprawności manualnych poprzez rysowanie wymarzonego prezentu w liście do Mikołaja.
- Zabawy z literą l - małą, drukowaną i pisaną..
- Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- Wspomaganie rozwoju emocjonalnego.
- To już zima!
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
- Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne.
- Poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.
- Zabawy z literą y - małą, drukowaną i pisaną.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie.
- Zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – trójkątem.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0.
- Zachęcanie do zabaw badawczych.
- Czar Bożego Narodzenia
- Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich - tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
- Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich.
- Zapoznanie z literą r - małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania na określony temat.
- Składanie wzajemne życzeń odpowiednich do zbliżających się świąt.
- Zapoznanie z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami.
- Świat zabawek
- Rozwijanie słownika czynnego, mowy.
- Rozwijanie postawy szacunku do własnych i cudzych rzeczy.
- Budzenie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka
- Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.
- Doskonalenie sprawności fizycznej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawnych ruchowych.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VI
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
I. ODWIEDZINY MIKOŁAJA
- porównywanie liczebności zbiorów, zapoznanie ze znakami matematycznymi: <, >, =,
- rozwijanie sprawności fizycznej, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- zapoznanie z wyrażeniem pomocna dłoń, zapoznanie z pracą wolontariusza.
- zapoznanie z tradycjami mikołajkowymi na świecie,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie sfery emocjonalnej,
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł.
II.ZIMA CORAZ BLIŻEJ
- rozwijanie mowy, poznawanie oznak zimy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. mowy, utrwalenie poznanych liter,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0, rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
- doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką,
- ilustrowanie ruchem tekstu piosenki,
- rozbudzanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi,
- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego ,rozwijanie umiejętności tworzenia kodów, ćwiczenie pamięci
- rozwijanie sprawności manualnej, rozbudzanie poczucia satysfakcji ze sposobu wykonania pracy,
III. MAGIA ŚWIĄT
- Poznanie tradycji świąt Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy,Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, odkrywanie litery „R,r” wielkiej ,małej drukowanej,
- Rozwijanie słuchu fonematycznego,
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
- Rozwijanie sprawności fizycznej, ,zapobieganie pogłębianiu wad postawy,
- Rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o porządek w miejscu pracy,
- Wzmacnianie więzi rówieśniczej, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- Rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
- Wyrabianie nawyku szanowania zabawek, rozumienie konieczności dbania o porządek
- Zapoznanie z zabawkami sprzed lat, rozwijanie umiejętności liczenia,
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Rozwijanie wyobraźni, rozwijanie ciekawości dzieci,
- Rozwijanie umiejętności plastycznych , kształtowanie umiejętności współpracy,
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VII
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA GRUDZIEŃ
I. W KRAINIE ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA- PRZYGOTOWANIA DO MAGICZNEJ NOCY.
- Pogłębianie wiadomości na temat postaci Św. Mikołaja ( biskupa) oraz pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych.
- Doskonalenie umiejętność analizy i syntezy słuchowej wyrazów podczas zabaw językowych ( stopniowanie trudności) .
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania z użyciem znaków ( +, -, = ) wg metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej , zabawy z cyframi i liczmanami ( 6 l.) , układanie rytmów, zabawy matematyczne wg aktywizującej metody – kodowanie ( stopniowanie trudności).
- Zabawa z literką- E, e – zapoznanie z zapisem graficznym litery, wyszukiwanie jej pośród innych liter ( 6l.).
- Poszerzenie wiedzy na temat pracy górnika w kopalni węgla kamiennego, wytworów z węgla, zwrócenie uwagi ma niebezpieczeństwo wykonywanego zawodu.
II. IDZIE ZIMA BIAŁA, ŚNIEGU NASYPAŁA.
- Wzbogacenie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych zimy: opady śniegu, mróz, sople itp.
- Zabawy z cyframi, doskonalenie umiejętności klasyfikowania , określanie liczebności zbiorów.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, koncentracji uwagi.
- Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej w czasie zabaw muzycznych, plastycznych, językowych.
- Doskonalenie umiejętności układania krótkich zdań, zabawa z literą „S, s - sanki” ( stopniowanie trudności ).
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.
III. i IV W OCZEKIWANIU NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA- POZNAJEMY ŚWIĄTECZNE TRADYCJE.
- Wdrażanie do kultywowania tradycji Bożonarodzeniowych - wartość rodziny w życiu człowieka.
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych i technicznych, związanych z tradycjami i obrzędami ludowymi regionu krakowskiego - ozdoby choinkowe.
- Wyrabianie u dzieci nawyku pomagania w przygotowaniu stołu do posiłków, estetycznego jedzenia, odpowiedniego posługiwania się sztućcami i zachowania przy stole oraz sprzątania po posiłkach ( Wigilia)
- Rozwijanie mowy, percepcji słuchowej, myślenia przyczynowo- skutkowego oraz umiejętności liczenia w pamięci i na konkretach.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonych cech wg metody Gruszczyk – Kolczyńskiej .
- Doskonalenie umiejętności manualnych potrzebnych do nauki pisania, zabawa z literą B, b ( stopniowanie trudności)
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec