ZAMIERZENIA EDUKACYJNE
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA IV
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
WIOSNA NA WSI
- Zapoznanie ze zwierzętami hodowlanymi występującymi na wsi,
- Doskonalenie sprawności manualnej ręki,
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej,
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,
- Wdrażanie do właściwego zachowania się w miejscach publicznych.
- Wzbogacanie słownika czynnego dzieci o nazwy młodych osobników zwierząt hodowlanych,
- Ćwiczenie narządów mowy poprzez naśladowanie głosów zwierząt,
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
WIELKANOCNE BAZIE
- Zapoznanie z symbolami świąt wielkanocnych: pisanka, baranek, baba wielkanocna, święconka,
- Poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi,
- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej w zabawie ruchowej,
- Rozwijanie twórczości dziecięcej,
- Nabywanie umiejętności łączenia materiałów plastycznych,
- Rozumienie pojęć określających położenie na kartce: ,,na górze”, ,,na dole”, ,,na środku”,
- Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 8,
- Przyzwyczajanie do konieczności cierpliwego oczekiwania na swoją kolej
ZIEMIA NASZĄ PLANETĄ
- Kształtowanie zachowań proekologicznych ,uświadomienie potrzeby ochrony środowiska ,wyrabianie świadomości ekologicznej, poszerzanie wiedzy o sposobach segregowania śmieci
- Nauka piosenki o tematyce ekologicznej ,rozwijanie poczucia rytmu poprzez zabawy rytmiczno-ruchowe
- Poznanie roli lasów w życiu człowieka ,uświadomienie konieczności ochrony lasów
- Uświadomienie możliwości ponownego wykorzystania odpadów
- Poszerzenie doświadczeń plastycznych – malowanie pastą do zębów
- Poszerzanie wiedzy o znaczeniu wody, uwrażliwianie na konieczność oszczędzania wody
- Propagowanie idei obchodów dnia ziemi-sadzenie sadzonek w ogrodzie przedszkolnym i w skrzynkach
POLSKA TO NASZA OJCZYZNA
- Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych :flagi, godła, hymnu.
- Poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy polski –Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc i zabytków Warszawy, zapoznanie z wybraną legendą związaną z tym miastem
- Rozwijanie poczucia rytmu i umuzykalnianie
- Nazywanie największych rzek Polski Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski ,wskazanie wymienionych rzek i gór, miast i morza na mapie Polski.
- Doskonalenie umiejętności i przeliczania oraz dodawania i odejmowania w zakresie określonego zbioru
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA V
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
- Wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw.
- Określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach.
- Radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu utworów literackich.
- Dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.
- Dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach.
- Zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
- Dążenie do zrozumienia i przeżywania wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga, sprawiedliwość, szczęście, piękno.
- Pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek.
- Zabawy z literą Ł – małą i wielką, drukowaną i pisaną ,utrwalanie poznanych liter.
- Układanie gier matematycznych.
WIOSNA NA WSI
- Poznanie zwyczajów zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim.
- Poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi.
- Nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania.
- Wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.
- Rozwijanie mowy i myślenia analitycznego.
- Poznanie nazw zwierząt (on, ona, ono).
- Zabawy z literą F – małą i wielką, drukowaną i pisaną ,utrwalanie poznanych liter.
- Rozpoznawanie cyfr, rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji.
DBAMY O ZIEMIĘ
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie przyrodnicze.
- Umożliwienie dziecku odniesienia sukcesu i wzmocnienia poczucia własnej wartości.
- Poznanie nazw wybranych zwierząt zamieszkujących różne środowiska przyrodnicze.
- Poznanie pojęcia recyklingu i kolorowych pojemników na odpady segregowane.
- Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z działalności ludzi.
- Wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione.
- Chronienie przyrody- wyrzucanie śmieci do kosza , sadzenie drzew, kwiatów i dbanie o nie, niedeptanie trawników, klombów z kwiatami , szanowanie wody, niemarnowanie jej.
- Zabawy z literą Ż – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.
MOJA OJCZYZNA
- Utrwalanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych : flagi, godła, hymnu.
- Nazywanie największych rzek Polski Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski, wskazanie wymienionych rzek i gór, miast i morza na mapie Polski.
- Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
- Nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków i miejsc.
- Poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem.
- Poznanie przyśpiewek, obrzędów, tańców, gwary.
- Poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego.
- Poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu.
- Zabaw z literą H- małą i wielką, drukowaną i pisaną.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VI
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
- Kształtowanie postawy prozdrowotnej,
- Rozwijanie sprawności ruchowej,
- Rozwijanie świadomości istnienia zależności, pomiędzy prawidłowym żywieniem, aktywnym trybem życia a zdrowiem,
- Wdrażanie do współdziałania w zespole,
- Rozwijanie słuchu fonematycznego,
- Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, zapoznanie z małą i wielką literą „Ł,ł”- utrwalanie jej w działaniu,
WIOSNA NA WSI
- Rozwijanie mowy i percepcji słuchowej,
- Odkrywanie małej i wielkiej litery „F,f”, rozwijanie słuchu fonematycznego,
- Zapoznanie z różnymi rodzajami wag, rozwijanie umiejętności szacowania,
- Rozwijanie sprawności fizycznej, wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu
- Rozwijanie swobody ruchu podczas zabawy z piosenka,
- Rozwijanie wiedzy ogólnej i myślenia logicznego.
DBAMY O PRZYRODĘ
- Rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety, dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń przypomnienie zasad segregowania śmieci,
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. przypomnienie zasad segregowania śmieci,
- Rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności kodowania,
- Rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania mowy,
- Rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności,
- Stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
POLSKA MOJA OJCZYZNA
- Rozwijanie mowy, wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci, zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych, rozwijanie zainteresowań dzieci Europą.
- Rozwijanie sprawności fizycznej,
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
- Rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów, rozwijanie zainteresowań badawczych,
- Rozwijanie sprawności fizycznej, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA VII
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA KWIECIEŃ
WIOSNA NA WSI
- Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt w wybranych środowiskach (domowych, hodowlanych, polnych ) .
- Rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nauki pisania.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenia myślenia matematycznego( stopniowanie trudności)
- Zabawa z literką W ; utrwalenie poznanych liter , układanie wyrazów , zdań z rozsypanki literowej ( stopniowanie trudności).
- Rozwijanie percepcji słuchowych , koncentracji uwagi podczas zabaw językowych, logopedycznych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych, zabaw w ogrodzie.
W KRAINIE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH
- Dostrzeganie różnic w budowie ciała zwierząt z różnych gatunków w wyglądzie, sposobie poruszania się, odżywiania.
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: zgodne porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, odpowiednie zachowywanie się podczas zajęć dydaktycznych.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, logicznego myślenia podczas zabawa matematycznych .
- Kształtowanie umiejętności czytania w czasie zabawy z książką ( 6l. ), zabawa z literką H, h.
- Wyrabianie słuchu muzycznego, poczucia rytmu.
- Doskonalenie umiejętności plastycznych podczas realizacji programu „ Popołudniowe zabawy z plastyką”.
JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY- DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO
- Zapoznanie dzieci z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka.
- Budzenie wrażliwości na piękno przyrody zachęcenie dzieci do dbania o czystość środowiska- wzmocnienie więzi ze środowiskiem przyrodniczym, wdrażanie do obchodów Dnia Ziemi .
- Utrwalenie pojęcia „recyklingu” i kolorów pojemników na odpady segregowane.
- Rozwijanie inwencji twórczej podczas zabaw manualnych z wykorzystaniem surowców wtórnych .
- Kształcenie myślenia przyczynowo- skutkowego, koncentracja uwagi poprzez układanie historyjki obrazkowej.
- Zabawy z literkami i cyframi ( stopniowanie trudności).
POLSKA , EUROPA – MÓJ DOM
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej : utrwalenie naszych symboli narodowych: flagi, godła, hymnu, poznanie legend, opowiadań dotyczących historii państwa polskiego, krajobrazu.
- Utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej ( flaga, hymn)
- Uświadamianie dzieciom odrębności kulturowych, tradycji i symboli innych krajów.
- Rozwijanie mowy i logicznego myślenie podczas zabaw językowych.
- Kształtowanie kompetencji matematycznych : kształtowanie pojęć liczbowych, rozwiązywanie działań matematycznych (stopniowanie trudności )
- Doskonalenie umiejętności czytania krótkich , ilustrowanych tekstów (6l.), zabaw z literką Ż,ż
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec