ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK W GRUPIE VII
NIBY TACY SAMI A JEDNAK INNI.
- Kształtowanie postawy szacunku, tolerancji i akceptacji wobec odmienności innych.
- Doskonalenie umiejętności oceny zachowania innych.
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji oraz rozpoznawania ich przyczyn.
- Porozumiewanie się z dorosłymi i rówieśnikami w zabawie oraz w sytuacjach zadaniowych.
- Rozwijanie ekspresji ruchowej, plastycznej, muzycznej.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku na sali podczas zabaw i po ich zakończeniu.
JAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE?
- Kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych.
- Zapoznanie dzieci z zawodami związanymi z opieką zdrowotną.
- Kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie dykcji i artykulacji.
- Budzenie zainteresowania literami – odkrywanie litery A, a.
- Budzenie zainteresowania cyframi – zabawy z cyferką
- Doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych.
KTO PRACUJE W PRZEDSZKOLU?
- Zapoznanie dzieci z zawodem nauczyciela.
- Rozwijanie słownictwa, spostrzegawczości wzrokowej oraz pamięci.
- Budzenie zainteresowania literami – odkrywanie litery L, l.
- Budzenie zainteresowania cyframi – zabawy z cyferką
- Doskonalenie sprawności ruchowej oraz orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie umiejętności artystycznych – plastycznych, tanecznych.
JAKIE PLANY NA JESIEŃ MAJĄ ZWIERZĘTA?
- Zapoznanie dzieci z wybranymi zwierzętami i ich sposobami przygotowania do zimy.
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych przez malowanie.
- Budzenie zainteresowania literami – odkrywanie litery M, m.
- Budzenie zainteresowania cyframi – zabawy z cyferką
- Doskonalenie umiejętności improwizacji ruchowych i percepcji słuchowej – reagowanie ruchem na dźwięki grane cicho i głośno.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestniczenie w zabawach.
CO MOGĘ ROBIĆ JESIENIĄ?
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
- Zwracanie uwagi na konieczność dobrania ubioru do warunków atmosferycznych.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie co wydarzyła się wcześniej a co później.
- Budzenie zainteresowania literami – odkrywanie litery O, o.
- Budzenie zainteresowania cyframi – zabawy z cyferką
- Doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.