Innowacje pedagogiczne 2024/2025
INNOWACJE PEDAGOGICZNE ORAZ PROGRAMY AUTORSKIE
W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Kontynuacja programu ,,Dziecko i jego świat wartości”
· Wprowadzenie dzieci w świat wartości i emocji; · Działanie w systemie wartości; · Poszukiwanie wartości, odkrywanie i doświadczanie ich wraz z dzieckiem; · Poznawanie emocji i radzenie sobie z nimi; · Stosowanie w praktyce zasad, norm i reguł ustalonych kontraktem grupowym; · Ustalenie systemu nagradzania oraz wyciągania konsekwencji z niewłaściwych zachowań; · Rozwijanie umiejętności rozpoznawania różnych stanów emocjonalnych oraz wyrażania agresywnych odczuć. |
Kontynuacja programu profilaktyki logopedycznej pt. „Chcę mówić poprawnie”
· Wspomaganie i stymulowanie prawidłowego rozwoju mowy dziecka oraz zapobieganie powstawaniu wad wymowy; · Usprawnienie motoryki narządów mownych: warg, języka, podniebienia miękkiego i żuchwy, potrzebnych do prawidłowej artykulacji głosek; · Rozwijanie aparatu oddechowego: pogłębienie oddechu, zwiększenie pojemności płuc, wydłużenie fazy wydechowej, kształcenie ruchów przepony, różnicowanie faz wydechowych; · Usprawnianie narządu słuchu: rozwijanie wrażliwości na dźwięki / natężenie, tempo, rytm/; stymulowanie percepcji słuchowej /rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków; · Uświadomienie rodzicom rangi ćwiczeń profilaktycznych oraz znaczenia terapii logopedycznej w rozwoju ich dziecka. |
Wdrożenie programu autorskiego „Dzieci w sieci”
· Zapoznanie dzieci z internetem; · Uwrażliwianie dzieci na zagrożenia związane z korzystaniem z sieci. |
Wdrożenie innowacji pedagogicznej „Podróż z książką”
· Rozbudzanie zainteresowania książką; · Wyrabianie nawyku czytania i szanowania książki; · Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni; · Doskonalenie umiejętności rozumienia, wypowiadania się i wyrażania własnych opinii; · Włączanie rodziców w proces edukacji językowej dziecka. |
Kontynuacja innowacji pedagogicznej „Jestem zdrowym przedszkolakiem”
· Kształtowanie świadomości dzieci w zakresie zdrowia fizycznego i psychicznego; · Zachęcanie do przestrzegania zasad prawidłowego odżywiania – propagowanie zdrowego stylu życia; · Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjnej i komunikacyjnej; · Nabywanie świadomości, że zdrowe jedzenie oraz ruch pomaga zachować zdrowie i dobre samopoczucie. |
Wdrożenie innowacji pedagogicznej „Rymowane zapamiętane”
· Zwiększanie motywacji dzieci do uczenia się i poznawania otaczającego ich świata; · Pobudzanie i rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dzieci. |
Kontynuacja innowacji pedagogicznej „Jestem Polakiem”
· Utrwalenie poznanej historii powstania państwa polskiego, symboli narodowych; · Poznanie historii Święta Niepodległości Polski; · Rozumienie znaczenia symboli oraz prawidłowych zachowań w trakcie słuchania hymnu Polski; · Pozytywne ocenianie i naśladowanie uznanych tradycją zachowań podczas uroczystości przedszkolnych i państwowych; · Kształtowanie szacunku dla własnego państwa; · Kształtowanie tożsamości narodowej i współuczestnictwa w pielęgnowaniu tradycji; · Kształtowanie więzi z krajem ojczystym i świadomości obywatelskiej; · Rozwijanie poszanowania postaw prospołecznych i dobra wspólnego; · Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku dla symboli narodowych; · Kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości przedszkolnych, państwowych · Umożliwianie kreatywnego uczestnictwa w wydarzeniach kulturowych i politycznych, · Poznanie historii Generała Józefa Hallera i Hallerczyków w Jurczycach · Oglądanie wystaw i ekspozycji regionalnych i patriotycznych w Muzeum Regionalnym w Skawinie, Izba Pamięci Rodu Hallerów i Hallerczyków. |
Styczeń- Codzienne czytanie pod hasłem: „Baśnie znane i lubiane”, podejmowanie prób wykonywania ilustracji do popularnych baśni – każda grupa według swoich możliwości i pomysłowości (pojedyncze ilustracje, prace grupowe, prace w formie historyjek obrazkowych lub książeczki obrazkowej).
Tworzenie książki „Przygody Boja”-oddanie jej do druku w gr VII Przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka – prezentacja programu artystycznego każdej grupy
Przygotowywanie inscenizacji słowno-muzycznej „Jasełka na ludowo” .Zaprezentowanie inscenizacji w Dniu Babci i Dziadka oraz dla rodziców gr V