ZAMIERZENIA EDUKACYJNE – GRUPA II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ
I i II. JESTEŚMY PRZEDSZKOLAKAMI.GRZECZNIE SIĘ WITAMY,
RACZKI CZYSTE MAMY, ZGODNIE SIĘ BAWIMY, Z NIKIM NIE KŁÓCIMY.
- Kształtowanie właściwego zachowania się dzieci poprzez poznawanie i wdrażanie do przestrzegania umów dotyczących zabaw w przedszkolu .
- Wdrażanie do przestrzegania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz odpowiedzialności za zdrowie swoje i innych w grupie.
- Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji oraz współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie rówieśników.
- Kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na tle grupy, porozumiewanie się z dorosłymi i rówieśnikami w zabawie oraz w sytuacjach zadaniowych.
- Wdrażanie do czynności samoobsługowych, oraz utrzymywania ładu i porządku na sali.
III. ŚWIATŁA DROGOWE ZNAKI NAM DAJĄ I WESOŁO DO NAS MRUGAJĄ.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych na ulicy; poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego; rozpoznanie znaku
- Poznawanie różnych środków transportu lądowego, wodnego i powietrznego.
- Poznanie specyfiki pracy policjanta.
- Rozwijanie zainteresowań matematycznych w zakresie intuicji geometrycznej – KOŁO
- Wycieczka na skrzyżowanie ulic – znaki drogowe, pasy, sygnalizator świetlny.
IV. KOLOROWE LIŚCIE Z DRZEWA SPAŚĆ NIE CHCIAŁY I NA WIETRZE CICHUTKO SZUMIAŁY.
- Wspieranie dzieci w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia – parku i lasu oraz ich mieszkańców w okresie jesieni – poznanie wybranych drzew ,zwierząt, ptaków oraz darów jesieni.
- Rozumienie potrzeby gromadzenia zapasów na zimę przez ludzi i niektóre zwierzęta leśne.
- Zdobywanie doświadczeń sprzyjających stosowaniu określeń dotyczących wielkości przedmiotów poprzez zabawy w różnicowanie, porównywanie i porządkowanie .
- Rozwijanie troski o las i jego znaczenie na obecną i przyszłą jakość na ziemi – dostrzeganie skutków niewłaściwego zachowania się człowieka w lesie .
- Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo podczas wycieczki do lasu (parku) wdrażanie do ich przestrzegania.