ZAMIERZENIA EDUKACYJNE – GRUPA II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
I. POZNAJEMY ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
- Poznanie wybranych zwierząt, które zamieszkują Afrykę /wygląd, sposób odżywiania i zwyczaje w środowisku naturalnym/,
- Doskonalenie spostrzegania wzrokowego, sprawności manualnych podczas ćwiczeń graficznych i plac plastycznych,
- Rozwijanie prawności aparatu mowy w ćwiczeniach artykulacyjnych, słuchowych i oddechowych,
- Doskonalenie procesów poznawczych: uwagi, pamięci, zdolności kojarzenia, myślenia,
- Wdrażanie do samodzielności w różnych sytuacjach pobytu w przedszkolu, do zgodnej zabawy oraz stosowania zwrotów grzecznościowych.
II. NADCHODZI LATO
- Uwrażliwienie na piękno danej pory roku; zachęcanie do obserwowania świata przyrodniczego,
- Rozwijanie mowy i logicznego myślenia poprzez zagadki słowno- obrazkowe, zadania graficzne, układanki logiczne,
- Kształcenie słuchu fonematycznego – dzielenie wyrazów na sylaby, tworzenie rymów,
- Promowanie zdrowego stylu życia: dobieranie odzieży wierzchniej odpowiednio do pogody, ruch na świeżym powietrzu, zjadanie zdrowych posiłków,
- Rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej /uwrażliwienie na zmianę tempa i natężenie dźwięków, nauka piosenek, zabawy z instrumentami perkusyjnymi/.
III. LATO W LESIE I NA ŁĄCE
- Zapoznanie z bogactwem świata przyrody /rośliny, zwierzęta/ lasów i łąk; zwrócenie uwagi na bogatą kolorystykę i budowę roślin; zapoznanie z wyglądem i sposobem życia owadów,
- Rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania elementów w zbiorach, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
- Wyrabianie umiejętności samodzielnego opowiadania treści utworu, układania obrazków wg chronologii wydarzeń,
- Rozwijanie sprawności manualnej oraz wyobraźni twórczej poprzez wykonywanie zadań grafomotorycznych oraz ciekawych prac plastycznych z wykorzystaniem różnych technik i materiałów.
IV. BEZPIECZNE, WESOŁE WAKACJE
- Zachęcanie do spędzania czasu z rodziną na świeżym powietrzu w czasie spacerów i wycieczek,
- Przestrzeganie przed zabawami zagrażającymi zdrowiu i bezpieczeństwu- ukazanie skutków takich zachowań oraz sposobu odpowiedniego reagowania,
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni,
- Rozwijanie sfery emocjonalnej poprzez rozmowy o uczuciach, słuchanie bajek terapeutycznych,
- Wyrabianie umiejętności współdziałania z innymi w grach zespołowych oraz w życiu codziennym,
- Rozwijanie poczucia taktu i rytmu w zabawach tanecznych i ruchowych.