ZAMIERZENIA EDUKACYJNE – GRUPA V
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
1. TAKIE SAME I INNE · Kształtowanie pozytywnego stosunku uczuciowego do dzieci innych narodów i ras, budzenie zainteresowania warunkami ich życia. · Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej – mieszkam w Polsce, jestem Polakiem i Europejczykiem – oraz tolerancji wobec ludzi innych ras i kultur. · Tworzenie warunków do doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym. · Nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych. · Poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie). · Dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej. · Rozwijanie intuicji geometrycznej − określanie podstawowych cech różniących poszczególne figury. · Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania.
2. LATO, LATO, LATO CZEKA · Nabywanie umiejętności wyrażania swoich pragnień za pomocą różnorodnych środków przekazu. · Kształcenie umiejętności wypowiadania się w oparciu o utwory literackie i ilustracje. · Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej. · Doskonalenie słuchu fonemowego oraz umiejętności liczenia i sprawności grafomotorycznej. · Doskonalenie pamięci mechanicznej. · Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych. · Kształtowanie prawidłowych zachowań ochrony swojego ciała podczas upalnych dni. · Doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania i odejmowania.
3. NIEDŁUGO WAKACJE · Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: – bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie, – rozmawiania z obcymi ludźmi (niepodawanie danych osobowych oraz nieprzekazywanie informacji na temat rodziny), odchodzenia z nimi , – jedzenia nieznanych roślin, brudnych owoców, – zbliżania się do nieznanych zwierząt, zwłaszcza psów , – bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, przyborów, narzędzi, urządzeń znajdujących się na placu zabaw. · Przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych. · Rozwijanie intuicji geometrycznej − określanie podstawowych cech różniących poszczególne figury.
4. ZWIEDZAMY ŚWIAT · Rozbudzanie zaciekawienia i poszerzanie wiedzy o niezwykłych budowlach z całego świata. · Wzbudzanie wiedzy na temat świata przyrody. · Kształtowanie ciekawości poznawczej i postawy badawczej. · Rozwijanie wyobraźni przestrzennej przedszkolaków. · Obserwowanie, w sposób bezpośredni i pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące). · Poznawanie zasad bezpieczeństwa, przestrzeganie ich , przestrzeganie odpowiedniego zachowania się podczas burzy, huraganu. · Poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego. · Czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów · Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia − rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji; stosowanie metody symulacyjnej. |