ZAMIERZENIA EDUKACYJNE – GRUPA VII
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA GRUDZIEŃ
-
- „CO CIESZY MIKOŁAJA?”
- Poznanie postaci biskupa Mikołaja, zwróceniu uwagi na potrzeby, pragnienia nasze i innych oraz radość z otrzymywania i dawania prezentów.
- Stwarzanie sytuacji sprzyjających obdarowywaniu innych, aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości.
- Poznanie tradycji związanych ze św. Mikołajem w różnych krajach.
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby „7”.
- Nauka konstruowania gry, wdrażanie do uważnego słuchania i przestrzegania reguł gry. Kształtowanie odporności emocjonalnej.
- Kształtowanie koordynacji ruchowo- słuchowej –reagowanie na sygnał dźwiękowy.
- Budzenie zainteresowania literami – zabawy z literką „e”, „E”.
- „JAKI SPORTY UPRAWIA PANI ZIMA?”
- Kształtowanie umiejętności w zakresie elementarnej nauki czytania i pisania; wprowadzenie i utrwalanie w zabawie literki „s”, „S”.
- Budzenie zainteresowań zjawiskami atmosferycznymi zachodzącymi w zimie
- Wdrażanie do uważanego słuchania tekstu, kształtowanie umiejętności analizowania go.
- Poznanie sportów uprawianych w zimie.
- Utrwalenie nazw dni tygodnia.
- Rozwijanie umiejętności obserwowania przyrody i dostrzegania zmian zachodzących, uwrażliwienie na wartości wizualne.
- „O CZYM W ŚWIĘTA KAŻDY Z NAS PAMIĘTA?”
- Poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Kształtowanie myślenia przestrzennego i kreatywnego.
- Stwarzanie okazji do swobodnej ekspresji ruchowej i plastycznej.
- Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawach orientacyjno –porządkowych.
- Kształtowanie umiejętności w zakresie elementarnej nauki czytania i pisania; wprowadzenie i utrwalanie w zabawie literki „b”, „B”.
- Doskonalenie umiejętności składania życzeń.
- „KTÓRY ŻYWIOŁ JEST NAJWAŻNIEJSZY?”.
- Poznanie charakterystycznych cech żywiołu ognia, wody, ziemi, powietrza i poznanie ich ról w życiu człowieka.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w kontakcie z ogniem.
- Rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków na podstawie obserwacji i wcześniejszych doświadczeń.
- Doskonalenie umiejętności rozróżniania i układania figur geometrycznych.
- Rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej i muzycznej.
- Stwarzanie okazji do współdziałania i współzawodnictwa.
- Uświadomienie przedszkolakom pozytywnych i negatywnych skutków działania ognia.