ZAMIERZENIA EDUKACYJNE – GRUPA VII
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA CZERWIEC
KOLORY CZERWCA
- Utrwalenie cech charakterystycznych dla miesiąca – czerwiec (ważne daty).
- Utrwalenie nazw dni tygodnia, pór roku, miesięcy.
- Rozwijanie mowy i myślenia w oparciu utwory literackie dla dzieci .
- Rozwijanie umiejętnego wypowiadania się na określony temat .
- Doskonalenie kompetencji matematycznych : dodawanie, odejmowanie, liczba porządkowa
- Kształcenie sprawności fizycznej, wyczucia ciała i przestrzeni.
NADCHODZI LATO.
- Zapoznanie z charakterystyką letnich zjawisk atmosferycznych /deszcz, burza, tęcza/
- Wdrażanie do przestrzegania bezpieczeństwa w czasie aktywności ruchowej na świeżym powietrzu /zabawy w ogrodzie przedszkolnym, na placach zabaw, w czasie jazdy na rowerze, rolkach czy hulajnodze/,
- Doskonalenie umiejętności czytania krótkich , ilustrowanych tekstów (6l.)
- Rozwijanie mowy i logicznego myślenia w czasie pracy z książką, rozwiązywania zagadek, słuchania literatury dziecięcej
- Kształtowanie sprawności manualnej i inwencji twórczej na zajęciach plastycznych.
PODRÓŻE WAKACYJNE –NADCHODZI CZAS WAKACJI!
- Omówienie planów wakacyjnych.
- Wyjazdy wakacyjne -omówienie zasad bezpieczeństwa przed wyjazdem na wakacje, omówienie kierunków wakacyjnych.
- Rozwijanie więzi koleżeńskich, relacji rówieśniczych w zabawach na sali i w ogrodzie.
- Doskonalenie sprawności ruchowej .
- Przygotowanie programu artystycznego na uroczystość z okazji „Pożegnania przedszkola”.
- Rozwijanie talentów plastycznych, kreatywności podczas zabaw graficznych .
ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE – JUŻ NIEDŁUGO WAKACJE !
- Wdrażanie do wzajemnego okazywania sobie pozytywnych uczuć: szacunku, zrozumienia, tolerancji.
- Przybliżenie dzieciom nowego miejsca nauki- zapoznanie z zasadami panującymi w klasie , na terenie budynku szkoły.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej oraz inwencji twórczej w zabawach grafomotorycznych i pracach plastycznych.
- Kształtowanie umiejętności czytania, umiejętności językowych .
- Doskonalenie umiejętności liczenia z przekroczeniem progu dziesiątkowego, z zastosowaniem działań matematycznych.