Pluszowy miś to najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel , niezastąpiona przytulanka  dla wielu  dzieci . 

Mało kto wie, że pluszowy miś to zabawka z niezwykłą historią. Swoje święto obchodzi 25 listopada.

To nie jest przypadkowa data, bo właśnie tego dnia przypada rocznica powstania tej maskotki.

Samo święto nie ma jednak długiej tradycji, obchodzimy je dopiero od 2002 roku,

kiedy to pluszowy miś obchodził swoje setne urodziny.

Również w naszym przedszkolu świętowaliśmy Dzień Pluszowego Misia.

Podczas wspólnych zabaw przedszkolaki poznały historię tej kochanej maskotki,

obejrzały prezentację multimedialną o znanych i lubianych misiach z dziecięcych bajek,

rozwiązywały zagadki, quizy, wykonały piękne pacynki .

Na koniec oglądały przygody uwielbianych bohaterów z  bajki  „Masza i Niedźwiedź”.

 

 

  

 

 

„ Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,

Że dziecko to także człowiek,

Tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

Którym za to należą się brawa,

Chcąc wielu dzieci los odmienić,

Spisali dla was mądre prawa…”

 

20 listopada  obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka .

To wyjątkowy dzień – rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka.

Jest to moment, w którym uwaga wszystkich kierowana jest na dzieci  z całego świata i ich prawa.

Ten dzień był  wspaniałą okazją, aby porozmawiać z przedszkolakami o ich prawach i  potrzebach.

 

 

" Pan listonosz listy niesie..." 

Dzieci z grupy VII poznawały prace listonosza oraz Urzędu Pocztowego.

Oglądały klasery ze znaczkami, różne bloczki, kopert, widokówki.

Pisały list do Św. Mikołaja, projektowały znaczki  oraz paczki pocztowe, utrwaliły swój adres zamieszkania.

Dzięki „ zaczarowanej paczce” poznały różne przedmioty, określały z czego są zrobione i do czego służą.

A na koniec czekała ich niespodzianka.

W pudełku ukryte były jeszcze cukierki. Brawo!!!

 

 

Uczyliśmy  się co pływa a co tonie, skąd się bierze papier.

Przedszkolaki z  grupy VII podczas cyklu zajęć „ABC zdrowego przedszkolaka”

utrwaliły zasady zdrowego stylu życia (piramida żywienia,  sport, odpoczynek) , 

kształtowały  właściwe nawyki higieniczne ( dokładne mycie rąk,  dbanie o higienę ciała, higienę jamy ustnej).

Dzieci poszerzyły wiadomości na temat pracy personelu medycznego , farmaceuty

oraz utrwaliły, że lekarstwa zażywa się tylko pod kontrolą dorosłych.