ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LISTOPAD  W GRUPIE III.

 

I. Urządzenia elektryczne

  • Bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np. telewizora, komputera, odtwarzacza płyt kompaktowych, wideo.
  • Poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi (np. korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, z komputera).
  • Zapoznanie się z literą – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • Utrwalanie poznanych liter.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Umuzykalnienie dzieci
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5.

 

II. Pada deszcz.

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu,  obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.
  • Wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi i zwierząt.
  • Zapoznanie się  z literą – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • Utrwalanie poznanych liter.
  • Rozwijanie mowy.
  • Budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną.
  • Umuzykalnienie dzieci.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Zapoznanie się z figurą geometryczną – prosto kątem.

 

III. Zdrowie naszym skarbem

  • Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu).
  • Dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, dbanie o higienę w dobie pandemii korona wirusa.
  • Zapoznanie się z literą – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Uświadamianie dzieciom ich praw.
  • Zapoznanie się z pracą farmaceuty.
  • Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia.

 

 

IV. Co robimy w wolnym czasie?

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu,  obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.
  • Przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  • Zapoznanie się z literą – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • Utrwalanie poznanych liter.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Umuzykalnienie dzieci.