ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

 NASZA RECEPTA NA ZDROWIE TO: NATURALNE WITAMINKI, MLEKO, MIĘSO, JAJKA, SERY. W SŁOŃCU MARSZE I SPACERY.

  • Kształtowanie nawyków dbania o własne zdrowie, czystość i higienę, oraz stylu życia wg zasady „W zdrowym ciele zdrowy duch” .
  • Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, ruchowych i teatralnych w oparciu o wiersze o tematyce zdrowotnej.
  • Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas wykonywania czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych oraz do utrzymywaniu ładu i porządku na sali.
  • Kształtowanie nawyków u dzieci stosowania profilaktyki zdrowotnej, dostrzeganie różnic między chorobami zakaźnymi a pozostałymi chorobami.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych, gimnastycznych.

 NA WIEJSKIM PODWÓRKU WIELKA AWANTURA, KTO JEST NAJWAŻNIEJSZY – KROWA, KOŃ CZY KURA?

  • Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt hodowanych na wsi - rodziny zwierząt i ciekawostki z życia, uprawa roślin – pożywienia dla ludzi i zwierząt oraz wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.
  • Rozwijanie zainteresowań kulinarnych – do czego potrzebne jest mleko; zajęcia gospodarcze – wyrób masła z użyciem maselnicy.
  • Kształtowanie umiejętności stosowania pojęć matematycznych, rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji.
  • Wdrażanie zdrowego stylu życia ze szczególnym uwzględnieniem spacerów i wycieczek; zjawisk atmosferycznych oraz odpowiedniego ubioru.

 ZIEMIĘ MAMY TYLKO JEDNĄ

  • Propagowanie postawy proekologicznej– szacunku i ochrony przyrody.
  • Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby.
  • Kształtowanie nawyku wyrzucania śmieci do kosza, sprzątania placu zabaw.
  • Wyjaśnienie określenia: kwiaty chronione, zwierzęta chronione.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji współzawodnictwa, rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo i zdrowie podczas codziennych wycieczek i spacerów.

 JESTEM POLKĄ I POLAKIEM

  • Wyrabianie postawy przywiązania i szacunku do naszej ojczyzny oraz regionu - rozumienie znaczenia barw narodowych, godła państwowego i hymnu narodowego dla każdego Polaka.
  • Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności, oryginalności dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie poprzez wykorzystanie zabaw rozwijających zainteresowania teatralno- pantomimiczne, plastyczne, konstrukcyjne oraz muzyczno-taneczne.
  • Rozwijanie świadomości fonologicznej, poprawności wypowiedzi.