ZAMIERZENIA EDUKACYJNE
Język angielski - zagadnienia na marzec
- Szczegóły
3- 4 lata |
5- 6 lat |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
Przyimki miejsca. On, in, under, next to. Słówka: On, in, under, next to. Zwroty: Where is the crayon? It's on the chair. There is/ isn't a block under the desk. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball Zwroty: I can dance. Can you play football ? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
I can swim. Mówienie o umiejętnościach. Słówka: Dance, play football/ basketball, swim, climb trees, ride a bike. Zwroty: I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Hobbies and interests. Mówienie o zainteresowaniach. Słówka: paint, sing, play, listen to music, read Zwroty: I like reading. I don't like painting. Do you like swimming? Yes, I do./ No, I don't. I can dance. Can you swim? Yes, I can/ No, I can't. I can't play basketball. |
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, Zwroty: What do you do everyday?
|
Daily routine. Opowiadanie o codziennych czynnościach. Słowa i wyrażenia: wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, breakfast, dinner, supper, take a bath. Zwroty: What do you do everyday? What do you do in the morning/ afternoon/ evening/ at night. In the morning/ afternoon/ evening.... At night... |
Day and night. Pory dnia. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night Zwroty: In the morning I have breakfast. |
Day and night. Pory dnia i godziny. Słowa: breakfast, dinner, supper, morning, afternoon, night, 1- 12 o'clock. Zwroty: What do yu do at one o'clock? At one o'clock I play with my friends. In the morning I have breakfast. |
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA I
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
„POLSKA – MOJA OJCZYZNA”
- Budowanie przywiązania do Ojczyzny i kształtowania dumy narodowej.
- Budzenie szacunku do symboli narodowych.
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń i zabaw ruchowych z uwzględnieniem zasad.
- Rozwijanie mowy w zabawach językowych.
„POZNAJEMY PRACĘ STRAŻAKA”
- Zapoznanie z pracą strażaka.
- Zachęcanie do zabaw na powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na dany temat.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej.
- Kształtowanie wyobraźni ruchowej i muzycznej , uwrażliwienie na różnice w natężeniu i wysokości dźwięku.
„RUCH TU WIELKI, DŹWIĘKÓW MOC, Z TRAW NA ŁĄCE MIĘKKI KOC”
- Wzbudzanie zainteresowań przyrodniczych przez poznawanie ekosystemu łąki oraz ich mieszkańców.
- Doskonalenie umiejętności spostrzegania cech zewnętrznych i formułowania ustnej wypowiedzi.
- Wdrażanie dzieci do dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo w trakcie pobytu w przedszkolu oraz poza terenem przedszkola.
- Kształtowanie sprawności fizycznej poprzez organizowanie zajęć, zabaw i gier w ogrodzie.
- Wzbogacanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych, rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.
„RODZINA TO SIŁA”
- Rozwijanie przynależności do grupy społecznej (rodziny).
- Wdrażanie do okazywania szacunku członkom rodziny.
- Usprawnianie analizatora wzrokowego oraz orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez gry i zabawy ruchowe oraz spacery.
„BAJKI I BAJECZKI NIE TYLKO Z PRZEDSZKOLNEJ PÓŁECZKI”
- Słuchanie utworów literackich, w których występują postacie prezentujące postawy właściwe i naganne, rozpoznawanie ich i nazywanie, próby uzasadniania swoich sądów moralnych.
- Zachęcanie do zabaw na powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zabawy muzyczne rozwijające poczucie rytmu.
- Usprawnianie dłoni podczas wykonywanych prac plastycznych różnymi technikami i ćwiczeń graficznych.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA II
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
ULUBIONE BAJKI I BAJECZKI Z PRZEDSZKOLNEJ PÓŁECZKI.
- Budzenie zainteresowania książką i rozwijanie zainteresowań czytelniczych -poznawanie różnych utworów literackich o wartościach wychowawczych, poznawczych, kształcących, zawierających elementy fantazji i humoru; kształtowanie umiejętności uważnego słuchania oraz zapamiętywania treści; uczenie się dostrzegania i rozróżniania dobra i zła w wierszach, bajkach i baśniach oraz dostrzegania związku przyczynowo-skutkowego w historyjkach obrazkowych o tematyce bajek.
- Kształtowanie właściwej postawy związanej z książką – szanowanie i dbanie o książki jako źródła wiedzy , humoru i relaksu oraz rozwijających wyobraźnię.
- Rozwijanie zainteresowań teatralnych, plastycznych, muzyczno-tanecznych w oparciu o wiersze, opowiadania i bajki o treściach bliskich dzieciom.
MY, MAŁE MOTYLKI CAŁY DZIEŃ FRUWAMY, NAJŁADNIEJSZYCH KWIATÓW NA ŁĄCE SZUKAMY...
- Wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach zmierzających do rozwijania procesów poznawczych związanych z łąką; poznanie jej mieszkańców i ciekawostek z ich życia.
- Wprowadzanie dziecka w świat wartości uniwersalnych poprzez rozwijanie zainteresowań artystycznych i ruchowych.
- Kształtowanie elementarnej nauki czytania i pisania oraz kształtowanie pojęć matematycznych.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez kształtowanie nawyków i zachowań proekologicznych.
- Wdrażanie do aktywności ruchowej, wspólnych zabaw w grupie rówieśniczej oraz do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wiosennych zabaw w przedszkolu i na świeżym.
MAMA , TATA, SIOSTRA, BRAT TO JEST MÓJ CAŁY ŚWIAT
- Kształtowanie uczucia miłości i szacunku oraz przywiązania do rodziny: serdecznych zachowań wobec bliskich, opieki, pocieszenia, okazywania swoich uczuć, sprawianie radości domownikom poprzez obdarowywanie ich upominkami wykonanymi samodzielnie; interesowanie się pracą, jaką wykonują rodzice; podejmowanie się prostych obowiązków w domu ( np. sprzątanie zabawek ,wycieranie kurzu, układanie książek ).
- Poznanie przykładów pięknej mowy ojczystej w nagraniach artystów w oparciu o literaturę dziecięcą "Nasi rodzice: mama i tata".
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzyczno - tanecznych i teatralnych poprzez przygotowanie upominków oraz Uroczystości z okazji Dnia Matki i Dnia Taty.
- Doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz logicznego myślenia poprzez zabawy (różnice w obrazkach, historyjki obrazkowe, zagadki słuchowe itp.).
NIECH SIĘ WRESZCIE KAŻDY DOWIE I ROZPOWIE W ŚWIECIE CAŁYM, ŻE DZIECKO TO TAKŻE CZŁOWIEK, TYLE, ŻE JESZCZE MAŁY.
- Wzbogacanie wiadomości na temat dzieci różnych ras i narodów - poznanie zwyczajów życia dzieci różnych narodowości i ras: Polak Murzynek, Eskimos; Chińczyk (np. zabawy, ubiór, mieszkania, fauna i flora, wzbogacanie słownictwa).
- Kształtowanie uczucia miłości i szacunku dla mamy i taty oraz poczucia wartości rodziny w życiu każdego człowieka.
- Rozwijanie zdolności artystycznych: plastycznych, muzycznych, tanecznych i ruchowych.
- Wdrażanie do czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych oraz utrzymywania ładu i porządku na sali podczas zabaw i po ich zakończeniu.
ZAMIERZENIA EDUKACYJNE - GRUPA III
- Szczegóły
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ
„POLSKA MOJĄ OJCZYZNĄ”
- Poznanie symboli narodowych , nabywanie wiedzy o wybranych miastach Polski
- Kształcenie umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań
- Rozwijanie zdolności rozumienia i stosowania symboli i znaków
- Kształtowanie postaw patriotycznych, budzenie zainteresowania ojczyzną
- Poznanie zabytków i charakterystycznych budowli Warszawy
- Rozwijanie sprawności ruchowej, wzmacnianie poszczególnych grup mięśniowych
- Poznanie możliwości łączenia materiałów , rozwijanie wyobraźni.
„ZAWODY MOICH RODZICÓW ”
- Przybliżanie wiadomości nt. wybranych zawodów, uczenie szacunku dla pracy ludzkiej.
- Kształtowanie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi ustnych.
- Poznanie optycznych właściwości lupy.
- Utrwalenie nazw zmysłów ( wzrok, słuch, węch, smak, dotyk)
- Rozwijanie aktywności muzyczno –ruchowej i kształcenie poczucia rytmu
- Kształtowanie umiejętności logicznych i matematycznych.
- Kształtowanie świadomości schematu ciała oraz umiejętności orientowania się w przestrzeni
„MOI RODZICE”
- Rozwijanie uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny
- Poznanie różnych sposobów okazywania uczucia miłości i szacunku
- Kształtowanie postawy empatycznej wobec potrzeb mamy i taty
- Wypowiedzi dzieci –odwoływanie się do wiedzy na temat własnej rodziny
- Organizowanie pola spostrzeżeniowego , budowanie zdań z użyciem czasowników, rozwijanie mowy narracyjnej.
- Rozwijanie pracy dużych grup mięśniowych
„ CO PISZCZY W TRAWIE ? ”
- Poszerzanie wiedzy o zwierzętach i roślinach środowiska łąkowego
- Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas czytania globalnego .
- Nabywanie szacunku do świata roślin i zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem roślin i zwierząt chronionych .
- Inspirowanie się pięknem przyrody do pracy plastycznej
- Określanie położenia przedmiotu na płaszczyźnie i względem innych przedmiotów na ilustracji z zastosowaniem określeń : z prawej z lewej strony miedzy , u góry, na dole itp.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec