ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 WIOSENNE UPRAWY

  • Podkreślenie wartości zdrowej żywności z ekologicznego gospodarstwa.
  • Umożliwienie doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym.
  • Kształtowanie myślenia matematycznego – tworzenie nowych zbiorów poprzez dokładanie, rozumienie pojęcia dodawania.
  • Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez gry i zabawy ruchowe oraz spacery.
  • Wzbogacanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych, rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.

 ZIELONA WIOSNA

  • Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu i prowadzenia kalendarza pogody.
  • Dostrzeganie pierwszych oznak nadchodzącej wiosny, uwrażliwienie na piękno otaczającego nas środowiska przyrodniczego.
  • Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji.
  • Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, ćwiczeń ruchowych, tanecznych i zabaw z uwzględnieniem zasad bezpiecznych zachowań.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczaniach elementów w granicach możliwości dzieci.

 NIE BOIMY SIĘ LEKARZA, GDY CHOROBA SIĘ PRZYDARZA

  • Kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
  • Kształtowanie prawidłowych postaw związanych z higieną jamy ustnej;.
  • Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  • Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych, ustalenie równoliczności zbiorów.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawach orientacyjno - porządkowych.
  • Doskonalenie analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej poprzez dzielenie prostych słów na sylaby.

 DBAMY O NASZĄ PLANETĘ ZIEMIĘ

  • Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią.
  • Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza).
  • Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne (np. w akcji „Sprzątanie świata”).
  • Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji – werbalnej, ruchowej, muzycznej, plastycznej.
  • Rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się .
  • Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, spacerów, zabaw, ćwiczeń ruchowych i tanecznych .