ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA KWIECIEŃ

 WIOSNA NA WSI

  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt w wybranych środowiskach (domowych,  hodowlanych, polnych ) .
  • Rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nauki pisania.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenia myślenia matematycznego( stopniowanie trudności)
  • Zabawa z literką W ; utrwalenie poznanych liter , układanie wyrazów , zdań z rozsypanki literowej ( stopniowanie trudności).
  • Rozwijanie percepcji słuchowych , koncentracji uwagi podczas zabaw językowych, logopedycznych.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych, zabaw w ogrodzie.

 W KRAINIE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH

  • Dostrzeganie różnic w budowie ciała zwierząt z różnych gatunków w wyglądzie, sposobie poruszania się,  odżywiania.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: zgodne porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, odpowiednie zachowywanie się podczas zajęć dydaktycznych.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, logicznego myślenia podczas zabawa matematycznych .
  • Kształtowanie umiejętności czytania w czasie zabawy z książką ( 6l. ), zabawa z literką H, h.
  • Wyrabianie słuchu muzycznego, poczucia rytmu.  
  • Doskonalenie umiejętności plastycznych podczas realizacji programu „ Popołudniowe zabawy z plastyką”.

 

JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY- DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO

  • Zapoznanie dzieci z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka.
  • Budzenie wrażliwości na piękno przyrody zachęcenie dzieci do dbania o czystość środowiska- wzmocnienie więzi ze środowiskiem przyrodniczym, wdrażanie do obchodów Dnia Ziemi .
  • Utrwalenie pojęcia „recyklingu” i kolorów pojemników na odpady segregowane.
  • Rozwijanie inwencji twórczej podczas zabaw manualnych z wykorzystaniem surowców wtórnych .
  • Kształcenie  myślenia przyczynowo- skutkowego, koncentracja uwagi poprzez układanie historyjki obrazkowej.
  • Zabawy z literkami i cyframi ( stopniowanie trudności).

 POLSKA , EUROPA – MÓJ DOM

  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej : utrwalenie naszych symboli narodowych: flagi, godła, hymnu, poznanie legend, opowiadań dotyczących historii państwa polskiego, krajobrazu.
  • Utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej ( flaga, hymn)
  • Uświadamianie dzieciom odrębności kulturowych, tradycji i symboli  innych krajów.
  • Rozwijanie mowy i logicznego myślenie podczas zabaw językowych.
  • Kształtowanie kompetencji matematycznych : kształtowanie pojęć liczbowych, rozwiązywanie działań matematycznych  (stopniowanie trudności )
  • Doskonalenie umiejętności czytania krótkich , ilustrowanych tekstów (6l.), zabaw z literką Ż,ż