ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA KWIECIEŃ
WIOSNA NA WSI
- Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt w wybranych środowiskach (domowych, hodowlanych, polnych ) .
- Rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nauki pisania.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenia myślenia matematycznego( stopniowanie trudności)
- Zabawa z literką W ; utrwalenie poznanych liter , układanie wyrazów , zdań z rozsypanki literowej ( stopniowanie trudności).
- Rozwijanie percepcji słuchowych , koncentracji uwagi podczas zabaw językowych, logopedycznych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych, zabaw w ogrodzie.
W KRAINIE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH
- Dostrzeganie różnic w budowie ciała zwierząt z różnych gatunków w wyglądzie, sposobie poruszania się, odżywiania.
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: zgodne porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, odpowiednie zachowywanie się podczas zajęć dydaktycznych.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, logicznego myślenia podczas zabawa matematycznych .
- Kształtowanie umiejętności czytania w czasie zabawy z książką ( 6l. ), zabawa z literką H, h.
- Wyrabianie słuchu muzycznego, poczucia rytmu.
- Doskonalenie umiejętności plastycznych podczas realizacji programu „ Popołudniowe zabawy z plastyką”.
JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY- DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO
- Zapoznanie dzieci z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka.
- Budzenie wrażliwości na piękno przyrody zachęcenie dzieci do dbania o czystość środowiska- wzmocnienie więzi ze środowiskiem przyrodniczym, wdrażanie do obchodów Dnia Ziemi .
- Utrwalenie pojęcia „recyklingu” i kolorów pojemników na odpady segregowane.
- Rozwijanie inwencji twórczej podczas zabaw manualnych z wykorzystaniem surowców wtórnych .
- Kształcenie myślenia przyczynowo- skutkowego, koncentracja uwagi poprzez układanie historyjki obrazkowej.
- Zabawy z literkami i cyframi ( stopniowanie trudności).
POLSKA , EUROPA – MÓJ DOM
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej : utrwalenie naszych symboli narodowych: flagi, godła, hymnu, poznanie legend, opowiadań dotyczących historii państwa polskiego, krajobrazu.
- Utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej ( flaga, hymn)
- Uświadamianie dzieciom odrębności kulturowych, tradycji i symboli innych krajów.
- Rozwijanie mowy i logicznego myślenie podczas zabaw językowych.
- Kształtowanie kompetencji matematycznych : kształtowanie pojęć liczbowych, rozwiązywanie działań matematycznych (stopniowanie trudności )
- Doskonalenie umiejętności czytania krótkich , ilustrowanych tekstów (6l.), zabaw z literką Ż,ż