ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

 

  1. Jestem Polakiem i Europejczykiem
  • Słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością,
  • Bliższe poznanie Małej Ojczyzny
  • Spacerowanie w pobliżu przedszkola
  • Uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • Budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
  • Składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru, 
  • Swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • Rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),

 

      2. Łąka wiosną 

  • Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • Przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • Naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
  • Rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy sol
  • Uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
  • Liczenie palców, przedmiotów itp., 
  • Poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.

 

      3. Znam różne zawody

  • Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • Przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • Poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
  • Wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
  • Odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
  • Poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko, liczenie palców, przedmiotów itp.,

 

      4. Moi rodzice

  • Odpowiadanie na pytania,
  • Podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak tata,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
  • Pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych
  • Wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny
  • Maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku,
  • Swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • Rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy, recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy,