ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 

 

       I. RUCH TO ZDROWIE

  • Uświadomienie korzyści wynikających z aktywności fizycznej
  • Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez gry i zabawy ruchowe oraz spacery
  • Wytwarzanie postaw i nawyków higieniczno – zdrowotnych
  • Rozwijanie sprawności motorycznej w zakresie szybkości, skoczności, zwinności i zręczności
  • Wyrabianie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
  • Zrozumienie potrzeby dbania o własną sylwetkę, zdrowie i sprawność fizyczną
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania podstawowych ćwiczeń z zakresu aktywności fizycznej
  • Nabywanie świadomości poczucia własnego ciała

 

        II. NA WSI ZAWSZE JEST WESOŁO, TYLE ZWIERZĄT WKOŁO

  • Zdobywanie wiedzy na temat wsi i zwierząt żyjących w gospodarstwie rolnym – uświadomienie potrzeby hodowania zwierząt, wskazanie korzyści płynących hodowli zwierząt dla człowieka
  • Podkreślenie wartości zdrowej żywności z ekologicznego gospodarstwa
  • Umożliwienie doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym
  • Kształtowanie myślenia matematycznego – tworzenie nowych zbiorów poprzez dokładanie, rozumienie pojęcia dodawania
  • Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie
  • Rozwijanie sprawności fizycznej całego ciała poprzez gry i zabawy ruchowe oraz spacery
  • Wzbogacanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych, rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
  • Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania – dzielenie słów na sylaby, układanie zdań z podanym słowem, globalne czytanie wyrazów związanych z tematem

 

      III. NASZA  PLANETA  ZIEMIA, CZYSTY  ZDROWY  ŚWIAT – MY    KOCHAMY  I  O NIĄ  DBAMY

  • Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią
  • Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza)
  • Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne (np. w akcji „Sprzątanie świata”)
  • Wyrażanie nagromadzonych spostrzeżeń w różnych formach ekspresji – werbalnej, ruchowej, muzycznej, plastycznej
  • Rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania różnych rzeczy
  • Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie 
  • Rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się w sposób zrozumiały dla innych – zachęcanie dzieci do eksperymentalnego poznawania świata przyrody
  • Rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywanych czynności samoobsługowych, spacerów, zabaw, ćwiczeń ruchowych i tanecznych z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa
  • Rozumienie sensu informacji podanych w formie uproszczonych rysunków, oraz często stosowanych oznaczeń i symboli na opakowaniach produktów

 

       IV. MOJA OJCZYZNA

  • Budowanie przywiązania do Ojczyzny i kształtowania dumy narodowej.
  • Poznawanie wybranych miast i regionów naszego kraju
  • Budzenie szacunku do symboli narodowych
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Zapoznanie z symbolami lokalnymi i narodowymi
  • Wyrabianie wrażliwości na piękno przyrody
  • Nabywanie poczucia przynależności narodowej
  • Wyrabianie odpowiedzialności za najbliższe otoczenie