ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC  MAJ

 

     1. Na majowej łące 

  • Poszerzanie wiedzy o zwierzętach i roślinach, które można spotkać na łące. 
  • Kształtowanie szacunku dla roślin i zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem roślin i zwierząt chronionych.
  • Stosowanie się do zasad bezpieczeństwa podczas wielozmysłowego poznawania środowiska przyrodniczego. 
  • Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania, klasyfikowania, porównywania liczebności zbiorów

 

     2. W wiejskiej zagrodzie

  • Wzbogacanie wiedzy poprzez różne utwory literackie i filmy przyrodnicze opowiadające o zwierzętach mieszkających w gospodarstwie i ssakach;
  • Słuchanie ciekawostek o życiu i wyglądzie oraz sposobach odżywiania się zwierząt;
  • Poznawanie się w jakich domach mieszkają zwierzęta na wsi np. (obora, stajnia, kurnik, chlew) podczas zabaw tematycznych;
  • Rozwiązywanie zagadek słuchowo – obrazkowych pt. „Wiemy wszystko o zwierzętach” poszerzając wiedzę przyrodniczą;
  • Poznawanie ptaków mieszkających w wiejskiej zagrodzie:
  • Rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej, doskonalenie umiejętności przeliczania
  • Poznawanie pracy rolnika w odniesieniu do odpowiedniej pory roku, używając pór dnia : świt, ranek, popołudnie, zmierzch i wieczór;

 

    3. Święto mamy i taty 

  • Kształtowanie tożsamości między innymi poprzez rozwijanie przynależności do rodziny- dzielenie się opowieściami o swoich bliskich
  • Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodzicami, rozwijanie postawy szacunku do rodziców
  • Rozwijanie rozumienia potrzeby i znaczenia społecznego pracy oraz postawy szacunku do wszelkiej pracy; zrozumienia, że praca jest ważna w życiu człowieka
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania potrzeb bliskich osób oraz umiejętności odpowiadania na te potrzeby
  • Rozwijanie twórczego myślenia poprzez próby obmyślania etymologii nazw dni tygodnia (dlaczego dzień nosi taką nazwę, a nie inną), poprzez robienie listy pomysłów na wspólne spędzanie czasu z mamą, tatą oraz pomysłów na sprawienie przyjemności rodzicom
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, m. in. poprzez zwracanie uwagi na odcienie kolorów, wyszukiwania różnic na ilustracjach, odwzorowywanie obrazka

 

    4. Wyprawa do zoo 

  • Zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych,
  • Ćwiczenia spostrzegawczości,
  • Rozpoznawanie i wyrażanie emocji,
  • Rozwijanie wyobraźni muzyczno – ruchowej,
  • Zachęcanie d uważnego słuchania i powtarzania tekstu literackiego,
  • Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej,