ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 

 

I. DARY JESIENI

  • Nabywanie doświadczeń wyrażania opowieści ruchem;
  • Kształtowanie postawy poszanowania dla wytworów własnych i innych ludzi;
  • Dobierania elementów zbioru ze względu na ich przeznaczenie
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.
  • Kształcenie umiejętności wokalnych.
  • Zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania, rozwijanie mowy.
  • Rozwijanie plastycznej inwencji twórczej;
  • Rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni
  • Uwrażliwienie na zmiany tempa i sygnał muzyczny.

 

II. CO NAM DAJE JESIEŃ?

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • rozpoznawanie i nazywania roślin jako elementów przyrody;
  • uwrażliwienie  na piękno przyrody otaczającej człowieka;
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozumienie pojęć mały, duży.
  • Zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.
  • Tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń  językowych
  • Muzykowanie z użyciem darów  jesieni
  • Kształtowanie pomysłowości i twórczości; rozwijanie umiejętności społecznych
  • Rozwijanie sprawności ruchowych.
  • Poznanie budowy grzechotki i sposobów gry na instrumencie.

 

III. DBAMY O SIEBIE I INNYCH. 

  • Rozwijanie spostrzegawczości. 
  • Zachęcanie do uważnego słuchania wiersza.
  • Układanie  historyjki obrazkowej zgodnie z kolejnością zdarzeń w opowiadaniu.
  • Nabywanie odpowiedzialności  podczas działań grupowych 
  • Kształtowanie nawyków higienicznych
  • Integrowanie grupy oraz utrwalanie reguł w niej obowiązujących.
  • Uświadamianie  konieczności  dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. 
  • Tworzenie sytuacji prowadzących do rozwoju samodzielności

 

IV. JACY JESTEŚMY 

  • Rozwijanie sprawności  motoryki małej
  • odczuwanie poczucia sprawstwa w działaniach plastycznych
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała.
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali.
  • Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
  • Rozwijanie słuchu muzycznego.
  • Wypowiadanie  się na temat ilustracji
  • Śpiewanie  piosenek.