ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC

 

  1. Z końca świata czy zza ściany, to przyjaciel nasz kochany

 

  • Stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka.
  • Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań.
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne.
  • Śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego.
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
  • Ilustrowanie piosenki ruchem.

 

  1. W świecie marzeń i fantazji
  • Rozwijanie kreatywnego myślenia.
  • Stwarzanie okazji do doskonalenie umiejętności komunikacyjnych  i współpracy w zespole.
  • Stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.
  • Budzenie zaciekawienia otaczającym światem.
  • Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.
  • Stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów – wskazywanie i grupowanie przedmiotów podobnych do siebie pod względem przeznaczenia.

 

  1. Letnie zabawy
  • Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas zadań stawianych dziecku.
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
  • Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  • Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.
  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” przez współdziałanie w grupie.
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie podczas zabaw dydaktycznych i tematycznych.
  • Doskonalenie sprawności umysłowych: spostrzegania, uogólniania, analizy i syntezy, porównywania.

          4.  Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści

  • Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa.
  • Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego – egzotycznego.
  • Ćwiczenia ortofoniczne rozwijające mięśnie narządów mowy.
  • Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym.
  • Wspieranie samodzielnych twórczych działań dzieci..
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi, Rozwijanie sprawności fizycznej w grach i zabawach na powietrzu.
  1. Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
  • Rozwijanie uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samodzielne.
  • Dostarczenie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów.
  • Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań.
  • Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji.