ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ W GRUPIE VI.

 

       1. Czekamy na Mikołaja

  • Poznanie postaci biskupa Mikołaja, zwróceniu uwagi na potrzeby, pragnienia nasze i innych oraz radość z otrzymywania i dawania prezentów.
  • Stwarzanie sytuacji sprzyjających obdarowywaniu innych, aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości.
  • Nauka konstruowania gry, wdrażanie do uważnego słuchania i przestrzegania reguł gry. Kształtowanie odporności emocjonalnej.
  • Kształtowanie koordynacji ruchowo- słuchowej –reagowanie na sygnał dźwiękowy.
  • Dostrzeganie humorystycznych aspektów w utworze literackim
  • Wdrażanie do uważnego wykonywania zadań zgodnie z instrukcją, czerpanie radości i satysfakcji ze wspólnego działania 

      2. Gdy zostaję w domu sam, wtedy własny koncert mam, bo z każdego kącika wyskakuje muzyka…

  • Kształtowanie  ekologicznej postawy  związanej ze źródłami energii.
  • Zdobywanie doświadczeń sprzyjających stosowaniu określeń dotyczących wielkości przedmiotów poprzez zabawy w różnicowanie, porównywanie i porządkowanie.
  • Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na utworze muzycznym.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej.
  • Kształtowanie poczucia rytmu.
  • Kształtowanie wyobraźni ruchowej i muzycznej , uwrażliwienie na różnice w natężeniu i wysokości dźwięku.

       3. Zabawy zimowe

  • Kształtowanie umiejętności w zakresie Elementarnej  nauki  czytania i pisania; wprowadzenie  i utrwalanie w zabawie literki  P
  • Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia oraz intuicji geometrycznej; wprowadzenie  i utrwalanie w zabawie cyfry 3
  • Budzenie zainteresowań zjawiskami atmosferycznymi zachodzącymi w zimie
  • Wdrażanie do uważanego słuchania tekstu, kształtowanie umiejętności analizowania go.

       4. Idą święta 

  • Poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Kształtowanie myślenia przestrzennego i kreatywnego.
  • Stwarzanie okazji do swobodnej ekspresji ruchowej i plastycznej.
  • Wdrażanie do uważanego słuchania tekstu, kształtowanie umiejętności analizowania go.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawach orientacyjno –porządkowych.