ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC

 

 

 1. „Dzień Dziecka”

  • Wyrabianie umiejętności empatycznych- zrozumienia i akceptacji różnic w wyglądzie innych dzieci /język, kolor skóry, tradycje, zwyczaje, sposób ubierania się, niepełnosprawność/ oraz odpowiedniego zachowywania się względem nich,
  • Doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi słownych, poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym,
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego oraz poprawności wymowy,
  • Utrwalenie znajomości poznanych liter, czytania,
  • Doskonalenie motoryki dużej oraz koordynacji ruchowej poprzez zabawy twórcze /ruchowe, dramowe, muzyczne/,

 2. Nadchodzi lato…

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem w czasie spacerów i podczas wspólnego oglądania prognozy pogody,
  • Zapoznanie z charakterystyką letnich zjawisk atmosferycznych /deszcz, burza, tęcza/- tworzenie „Kalendarza pogody”,
  • Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych – słuchanie ciekawostek na temat świata przyrody /fauna i flora lasu, łąki i pól/,
  • Wdrażanie do przestrzegania bezpieczeństwa w czasie aktywności ruchowej na świeżym powietrzu /zabawy w ogrodzie przedszkolnym, na placach zabaw, w czasie jazdy na rowerze, rolkach czy hulajnodze/,  
  • Utrwalenie nazw dni tygodnia, pór roku, miesięcy,

 3. Żegnamy przedszkole

  • Przygotowanie programu artystycznego na uroczystość z okazji „Pożegnania przedszkola”,
  • Wdrażanie do wzajemnego okazywania sobie pozytywnych uczuć: szacunku, zrozumienia, tolerancji,
  • Przybliżenie dzieciom nowego miejsca nauki- zapoznanie z zasadami panującymi w klasie przedszkolnej, na terenie budynku szkoły,
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej oraz inwencji twórczej w zabawach grafomotorycznych i pracach plastycznych,
  • Doskonalenie umiejętności liczenia z przekroczeniem progu dziesiątkowego, z zastosowaniem działań matematycznych,

 4. Wakacyjne plany

  • Utrwalenie wiadomości na temat poznanych krajów UE /symbole narodowe, stolica, zwyczaje, kulinaria, fauna i flora, charakterystyczne zabytki/,
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych i słuchu muzycznego poprzez naukę piosenek i grę na instrumentach perkusyjnych,
  • Doskonalenie poprawności wymowy głosek języka polskiego poprzez zabawy logopedyczne /opowiadania logopedyczne, ćwiczenia oddechowe, zabawy słuchowe/,
  • Doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych, porównywania liczebności zbiorów z zastosowaniem znaków /<,>,=/.