ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
1. Dinozaury kiedyś żyły
- Prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie.
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
- Rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem.
- Poznanie nowych technik plastycznych.
- Poszerza wiedzę na temat dinozaurów i ich cech charakterystycznych
- Konstruuje wielkoformatowego dinozaura
- Rozwija wyobraźnię i zmysł dotyku poprzez zabawy badawcze
- Wskazuje charakterystyczne cechy dinozaurów, układając zagadki
- Odkrywanie litery z, Z
2. W marcu jak w garncu.
- Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
- Prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie.
- Zapoznanie ze znaczeniem wiosennego przysłowia „W marcu jak w garncu”.
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
- Rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem.
- Poznanie nowych technik plastycznych.
- Określanie temperaturę powietrza i poznaje zastosowanie termometru.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną.
- Odkrywanie litery u, U
3. Wiosno, ach to ty!
- Kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie.
- Wdrażanie do przestrzegania bezpiecznych zachowań podczas zabaw w przedszkolu, spacerów i wycieczek.
- Dostrzeganie zmiany atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny
- Klasyfikowanie elementów według podanej kategorii i potrafi uzasadnić swój wybór.
- Dokonywanie pomiarów długości, stosuje określenia: długi, dłuższy, najdłuższy
- Rozwijanie mowy i myślenia analitycznego.
- Rozumienie pojęcia „Rośliny chronione” i stosowanie się do jego wytycznych.
- Odkrywanie litery C, c oraz cyfry 10
4. Na wielkanocnym stole, kolor się miesza z kolorem.
- Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
- Zapoznanie z rozwojem kurczątka oraz budową jajka.
- Przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.
- Klasyfikowanie i przeliczanie elementów
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz motoryki dłoni
- Odkrywanie litery j, J