ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC  PAŹDZIERNIK

 

I. JABŁKA, ŚLIWKI I MORELE, W SADZIE JEST OWOCÓW WIELE

  • Pogłębienie  wiadomości o owocach /nazywanie drzew owocowych, wyjaśnienie znaczenia „ sad”; rozpoznawanie owoców za pomocą zmysłów smaku, wzroku i powonienia/.
  • Zapoznanie ze sposobami wykorzystania owoców w przetworach na zimę.
  • Zachęcanie do zjadania owoców- naturalnych witamin.
  • Rozwijanie umiejętności kategoryzowania, przeliczania, porównywania.
  • Wyrabianie sprawności manualnej oraz wyobraźni w zabawach plastycznychi konstrukcyjnych.
  • Zabawy z literka O, o „ owoce” ( 6-latki).
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych : zabawy z cyfrą 2 ( 6 latki).

 

II. PRZYSZŁA JESIEŃ, DARY Z OGRODU NAM NIESIE

  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, określanie jadalnych części warzyw.
  • Rozwijanie zainteresowania tematem poprzez uczestniczenie w wycieczce do „warzywniaka” oraz wspólne tworzenie kącika tematycznego.
  • Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia, utrwalenie cyfry 1i2 ( 6 latki)
  • Wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych i higienicznych.
  • Doskonalenie mowy w czasie ćwiczeń logopedycznych /słuchowych, oddechowych, artykulacyjnych/.
  • Zachęcanie do rozwijania sprawności całego ciała oraz aktywnego spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu.

 

III. RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA

  • Kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym obowiązków,  określanie relacji miedzy członkami rodziny.
  • Wyrabianie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi wielozdaniowych oraz odzwierciedlania tych treści w czasie różnych zabawach.
  • Kształcenie słuchu fonematycznego poprzez dzielenie wyrazów na sylaby, wyodrębnianie głosek w nagłosie.
  • Zabawy z literka M, m jak „mama” (6 latki).
  • Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad w czasie zajęć w przedszkolu, jak i w domu.
  • Zabawy z cyfrą 3 ( 6-latki).

 

IV. O ZWIERZETA NASZE DBAMY I BARDZO JE KOCHAMY

  • Poznanie  zasad dbania o zwierzęta domowe , poznanie zwyczajów wybranych zwierząt domowych.
  • Wyrabianie poczucia odpowiedzialności i chęci dbania o zwierzęta.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Zabaw z literką K, k jak „kot”( 6- latki)
  • Wdrażanie dzieci do bezpiecznych zachowań i wyrabianie odpowiednich postaw: nie dotykamy obcych zwierząt, wiemy jak zachować się w czasie zagrożenia wynikającego z kontaktu z agresywnym zwierzęciem 9 realizacja Projektu „ ABC bezpiecznego przedszkolaka”.