ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

    

    I. JESIENIĄ W SADZIE. 

  • Rozwijanie umiejętności społecznych.
  • Utrwalanie znajomości podstawowych figur geometrycznych( koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
  • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa zapobiegających  covid-19.
  • Wprowadzenie litery o – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. 
  • Utrwalanie litery o.
  • Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała.
  • Wprowadzenie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2.

 

    II. WARZYWA ZNANE I LUBIANE. 

  • Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
  • Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci poprzez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi;
  • Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem;
  • Rozumienie sensu wymiany i respektowanie sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu.
  • Wprowadzenie litery a- małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
  • Utrwalenie poznanych liter. 
  • Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 3. 

 

    III. MOJA RODZINA 

  • Rozwijanie umiejętności społecznych.
  • Utrwalanie znajomości podstawowych figur geometrycznych( koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
  • Przypomnienie miejsc pracy rodziców, podawanie informacji jakie zawody wykonują.
  • Wyjaśnienie wieloznaczności słowa dom.
  • Wyrabianie umiejętności spontanicznego wypowiadania się w różnych sytuacjach, bez lęku, że wypowiedź będzie krytykowana lub ustawicznie poprawiana,
  • Nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji.
  • Wprowadzenie litery m – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
  • Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała.

 

    IV. ZWIERZĘTA DOMOWE. 

  • Dziecko  rozpoznaje i nazywa najpopularniejsze zwierzęta domowe ( pies, kot,  chomik, papuga, rybki).
  • wie, jak należy opiekować się swoim ulubieńcem.
  • dostrzega potrzeby zwierząt i stara się je zaspokajać.
  • rozumie mowę ciała kota i psa, wie, kiedy należy trzymać się od nich z daleka.
  • Wprowadzenie litery e – małej i wielkiej, pisanej i drukowanej.
  • Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 4.
  • Rozpoznaje dźwięki wydawane przez koty i psy w różnych sytuacjach. Stara się na ich podstawie  określić emocje zwierząt: cieszy się, boi ( piszczy), złości ( warczy).
  • Potrafi wskazać popularne rasy psów i kotów, dostrzega  różnice w ich wyglądzie.
  • Uważnie słucha czytanych utworów literackich, potrafi odpowiedzieć na postawione pytania.