Poniżej link do informacji na stronie Gminy Skawiny o rekrutacji do przedszkoli:

https://www.gminaskawina.pl/aktualnosci/2023/02/rusza-rekrutacja-do-przedszkoli-i-oddzialow-przedszkolnych

 

Postępowanie rekrutacyjne rozpoczyna się:

- dla dzieci kontynuujących od 13 MARCA 2023 r. i potrwa do 17 MARCA 2023 r.

- dla zapisujących się po raz pierwszy od 20 MARCA (godz. 8.00) i potrwa do 31 MARCA 2O23 r. (godz. 15.00) 


Na stronie elektronicznej rekrutacji dostępne są wszystkie potrzebne druki i regulamin rekrutacji.

Rodzice składają oryginał wniosku i potwierdzone przez siebie kopie dokumentów spełniających kryteria

TYLKO W PRZEDSZKOLU PIERWSZEGO WYBORU.

 

 

KRYTERIA NABORU DO PRZEDSZKOLI

NA ROK SZKOLNY 2023/2024

Kryteria wynikające z art. 131 ust. 1, 2 i 3 ustawy Prawo Oświatowe

Kryteria główne

punkty

  1. Wielodzietność rodziny kandydata.

28

  1. Niepełnosprawność kandydata.

28

  1. Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata.

28

  1. Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata.

28

  1. Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata.

28

  1. Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie.

28

  1. Objęcie kandydata pieczą zastępczą.

28

 

Kryteria wynikające z art. 131 ust. 4 i 6 ustawy Prawo Oświatowe

Kryteria dodatkowe

punkty

  1. Dziecko, którego rodzeństwo będzie kontynuować wychowanie w przedszkolu pierwszego wyboru.

10

  1. Dziecko, którego rodzice/opiekunowie prawni złożyli w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Krakowie roczne zeznanie podatkowe o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) za rok poprzedzający złożenie wniosku:
  1. oboje rodzice/opiekunowie prawni dziecka (lub rodzic/opiekun prawny w przypadku samotnego wychowywania dziecka) rozliczają się z podatku dochodowego od osób fizycznych w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Krakowie,
  2. w przypadku, gdy tylko jeden z rodziców/opiekunów prawnych dziecka (nie dotyczy rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko) rozlicza się z podatku dochodowego od osób fizycznych w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Krakowie.

 

 

 

8

 

4

  1. Dziecko, którego rodzice/opiekunowie prawni muszą pogodzić obowiązki zawodowe lub studia w trybie dziennym z obowiązkami rodzinnymi:
  1. oboje rodzice/opiekunowie prawni dziecka (lub rodzic/opiekun prawny w przypadku samotnego wychowywania dziecka) pozostają w zatrudnieniu lub prowadzą działalność gospodarczą lub pobierają naukę w systemie dziennym,
  2. w przypadku, gdy tylko jeden z rodziców/opiekunów prawnych (nie dotyczy rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko)pracuje, prowadzi działalność gospodarczą lub pobiera naukę w systemie dziennym.

 

 

4

 

2

  1. Dziecko, które zostało poddane obowiązkowym szczepieniom ochronnym określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 753) lub też zostało zwolnione z tego obowiązku z przyczyn zdrowotnych.

 

2

  1. Dziecko, które uczestniczyło w ubiegłorocznym postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkola wskazanego we wniosku rekrutacyjnym jako pierwsze na liście wybranych przedszkoli i nie zostało przyjęte do tego przedszkola.

 

2

  1. Dziecko, które w roku poprzedzającym złożenie wniosku uczęszczało do żłobka lub klubu malucha.

 

1

 

 

Dyrektor: mgr Bożena Rapacz-Margielewska

Wicedyrektor: mgr Zofia Lempart

 

Nauczyciele :

GRUPA I

mgr Vivian Zapała

mgr Anna Pac

 

GRUPA II

mgr Agnieszka Majka

mgr Maria Machowska 

 

GRUPA III

mgr Monika Modzelewska

mgr Małgorzata Żak- Gdula

 

GRUPA IV

mgr Renata Baltaza

mgr Ewelina Latoś

 

GRUPA V

mgr Barbara Pławecka

mgr Anna Szwabowska

 

GRUPA VI

mgr Zuzanna Droździewicz

mgr Joanna Łęcka

 

GRUPA VII

mgr Zofia Lempart

mgr Anna Tatar

mgr Bożena Rapacz-Margielewska

 

Profilaktyka wad postawy :

mgr Monika Modzelewska

 

Logopeda:

mgr Agnieszka Majka

 

Rytmika :

mgr Renata Baltaza

 

Psycholog:

mgr Aneta Baranowska

 

Pedagog  specjalny :

mgr Anna Sulejman

 

Terapia pedagogiczna :

mgr Maria Machowska

 

Język angielski: 

mgr Marzena Płatek - Kaczor

 

Katecheta:

mgr Barbara Pławecka

 

PRACOWNICY ADMINISTRACYJNO-OBSŁUGOWI PRZEDSZKOLA:

Anna Sierakowska

Czernachowska Teresa

Hytkowska Małgorzata

Kania  Bożena

Latoś Mariusz

Klimowski Paweł

Nowak Barbara

Suryło  Jadwiga

Tylec Danuta

Agnieszka Korzeniowska

Wątorska Agnieszka

Wilkońska Urszula

Jolanta Rym

Grażyna Wyka

Dominika Nowak

 

Nasza kadra pedagogiczna posiada wysokie kwalifikacje pedagogiczne

i jest dobrze przygotowana zarówno pod względem merytorycznym

jak i metodycznym. Systematycznie doskonali organizację

i przebieg procesów wspomagania i edukacji dzieci.

W pracy wychowawczej i dydaktycznej preferuje się otwarty styl i metody,

które wspomagają rozwój dziecka z wykorzystaniem jego wrodzonego

potencjału możliwości rozwojowych.

Nauczycielki stosują różnorodne metody i formy pracy z dziećmi

oraz  monitorują indywidualny rozwój każdego

wychowanka w procesie systematycznych obserwacji

w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych.

Przedszkole prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka,

a także udziela pomocy psychologiczno - logopedycznej.

Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej,

a także umożliwia rozwój zainteresowań i talentów dzieci.

Nauczycielki znają potrzeby i zainteresowania dzieci

oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć.

Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań.

 

INNOWACJE PEDAGOGICZNE ORAZ PROGRAMY AUTORSKIE

W ROKU SZKOLNYM  2023/2024  

 

Sposoby realizacji

 

Kontynuacja programu ,,Dziecko i jego świat wartości”.

ü  Wprowadzenie dzieci w świat wartości i emocji;

ü  Działanie w systemie wartości;

ü  Poszukiwanie wartości, odkrywanie i doświadczanie ich wraz z dzieckiem;

ü  Poznawanie emocji i radzenie sobie z nimi;

ü  Stosowanie w praktyce zasad, norm i reguł ustalonych kontraktem grupowym;

ü  Ustalenie systemu nagradzania oraz wyciągania konsekwencji z niewłaściwych zachowań;

ü  Rozwijanie umiejętności rozpoznawania różnych stanów emocjonalnych oraz wyrażania agresywnych odczuć.

Kontynuacja programu profilaktyki logopedycznej pt. „Chcę mówić poprawnie”

ü  Wspomaganie i stymulowanie prawidłowego rozwoju mowy dziecka oraz zapobieganie powstawaniu wad wymowy;

ü   Usprawnienie motoryki narządów mownych: warg, języka, podniebienia miękkiego i żuchwy, potrzebnych do prawidłowej artykulacji głosek;

ü   Rozwijanie aparatu oddechowego: pogłębienie oddechu, zwiększenie pojemności płuc, wydłużenie fazy wydechowej, kształcenie ruchów przepony, różnicowanie faz wydechowych;

ü   Usprawnianie narządu słuchu: rozwijanie wrażliwości na dźwięki / natężenie, tempo, rytm/; stymulowanie percepcji słuchowej /rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków;

ü   Uświadomienie rodzicom rangi ćwiczeń profilaktycznych oraz znaczenia terapii logopedycznej w rozwoju ich dziecka.

Kontynuowanie  innowacji pedagogicznej  „ Kreatywny przedszkolak ”.

ü  Rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy oraz ekspresji plastycznej;

ü   Aktywizowanie sfery fantazji i wyobraźni , rozwijanie własnych zdolności i zainteresowań;

ü  Rozwijanie umiejętności planowania własnych działań, projektowania wytworów plastyczno- konstrukcyjnych;

ü  Kształcenie pojęć matematycznych poprzez działanie w czasie i przestrzeni - manipulowania przedmiotami, porównywania przeliczania.

Kontynuacja innowacji pedagogicznej  "Jestem zdrowym przedszkolakiem"

ü Kształtowanie świadomości dzieci w zakresie zdrowia fizycznego i psychicznego;

ü Zachęcanie do przestrzegania zasad prawidłowego odżywiania - propagowanie zdrowego stylu życia;

ü Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

ü  Nabywanie świadomości, że zdrowe jedzenie oraz ruch pomaga zachować zdrowie i dobre samopoczucie.

 

Kontynuacja programu rytmiki „ Z muzyką za pan brat”

ü  Kształcenie dyscypliny rytmicznej oraz uwrażliwienie na różne elementy muzyki;

ü  Kształtowanie pozytywnej postawy wobec aktywności ruchowej, umiejętność łączenia ruchu z muzyką;

ü  Pokazanie muzyki i tańca jako jednej z form aktywności ruchowej;

ü  Rozwijanie zainteresowań dzieci, przygotowanie do dorosłego, ruchowego aktywnego życia;

ü  Wzmacnianie motywacji dzieci do rozwoju swych zainteresowań i uzdolnień;

ü  Uświadamianie dzieciom powodów i sensu starań o sprawność i zdrowie, jako warunku szacunku wobec siebie i wobec innych.

Wdrożenie programu autorskiego „ Popołudniowe zabawy z plastyką”

ü  Pobudzanie umiejętności, ekspresji i wrażliwości plastycznej u dzieci;

ü  Rozwijanie twórczej postawy, kreatywności oraz poczucia estetyki ;

ü  Wdrażanie do cierpliwości i staranności w pracy własnej i grupowej;

ü  Kształcenie   umiejętności   organizacji   pracy   i   posługiwania   się   środkami plastycznymi;

ü  Umożliwienie poznawania różnych technik plastycznych;

ü  Przygotowanie do praktycznego stosowania wiedzy w życiu codziennym;

ü  Wzbudzanie zainteresowania rozmaitymi wytworami artystycznymi m.in. malarstwem,  architekturą, rzeźbą, itp.,

 

Wdrożenie Innowacji pedagogicznej „ Więcej ruchu dla maluchów”

ü  Wytworzenie u przedszkolaków zainteresowania i potrzeby regularnej aktywności fizycznej ;

ü  Wykorzystanie w zabawach i ćwiczeniach różnorodnych przyborów gimnastycznych także niekonwencjonalnych;

ü  Organizowanie zabaw z elementami rywalizacji;

ü  Organizowanie zabaw ruchowych w hali sportowej we współpracy z nauczycielami wychowania fizycznego skawińskich szkół;

ü  Poznanie zasad i uczestniczenie w sportowych grach zespołowych (np. piłka nożna, koszykówka, itp.),  - zabawy na Orliku;

ü   Spotkania z ludźmi uprawiającymi różnorodne dyscypliny sportowe codzienne przebywanie na świeżym powietrzu;

ü  Rozumienie znaczenia higieny osobistej dla zdrowia;

ü   Poznawanie skutków niezdrowego stylu życia;

ü  Dostrzeganie roli lekarza, higienistki, dentysty.

 

Wdrożenie innowacji pedagogicznej „ Po nitce do kłębka”

ü  Zaspokojenie ciekawości otaczającym światem;

ü  Zapoznanie ze specyfiką pracy ludzi w różnych zawodach oraz wytworami ich działalności poprzez min. spotkania, wycieczki, warsztaty;

ü  Wyrabianie szacunku dla pracy;

ü  Wzbogacenie doświadczeń, zakresu wiedzy oraz słownictwa;

ü  Rozwijane zainteresowań;

ü  Rozbudzenie aktywności twórczej.

 

Wdrożenie innowacji pedagogicznej „ Jestem Polakiem”

ü  Utrwalenie poznanej historii powstania państwa polskiego, symboli narodowych;

ü  Poznanie historii Święta Niepodległości Polski;

ü  Rozumienie znaczenia symboli oraz prawidłowych zachowań w trakcie słuchania hymnu Polski;

ü  Pozytywne ocenianie i naśladowanie uznanych tradycją zachowań podczas uroczystości przedszkolnych i państwowych;

ü  Kształtowanie szacunku dla własnego państwa;

ü  Kształtowanie tożsamości narodowej i współuczestnictwa w pielęgnowaniu tradycji;

ü  Kształtowanie więzi z krajem ojczystym i świadomości obywatelskiej;

ü  Rozwijanie poszanowania postaw prospołecznych i dobra wspólnego;

ü  Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku dla symboli narodowych;

ü  Kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości przedszkolnych, państwowych

ü  Umożliwianie kreatywnego uczestnictwa w wydarzeniach kulturowych i politycznych,

ü  Poznanie historii  Generała Józefa Hallera i Hallerczyków w Jurczycach

ü  Oglądanie wystaw i ekspozycji regionalnych i patriotycznych w Muzeum Regionalnym w Skawinie , Izba Pamięci Rodu Hallerów i Hallerczyków.

 
 
 

Styczeń- Codzienne czytanie pod hasłem: „Baśnie znane i lubiane”, podejmowanie prób wykonywania ilustracji do popularnych baśni – każda grupa według swoich możliwości i pomysłowości (pojedyncze ilustracje, prace grupowe, prace w formie historyjek obrazkowych lub książeczki obrazkowej).

Tworzenie książki „Przygody Boja”-oddanie jej do druku  w  gr VII                                    Przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka – prezentacja programu artystycznego każdej grupy

Przygotowywanie inscenizacji słowno-muzycznej „Jasełka na ludowo” .Zaprezentowanie inscenizacji w Dniu Babci i Dziadka oraz dla rodziców gr V