REKRUTACJA NA ROK SZKOLNY 2023/2024
Poniżej link do informacji na stronie Gminy Skawiny o rekrutacji do przedszkoli:
Postępowanie rekrutacyjne rozpoczyna się:
- dla dzieci kontynuujących od 13 MARCA 2023 r. i potrwa do 17 MARCA 2023 r.
- dla zapisujących się po raz pierwszy od 20 MARCA (godz. 8.00) i potrwa do 31 MARCA 2O23 r. (godz. 15.00)
Na stronie elektronicznej rekrutacji dostępne są wszystkie potrzebne druki i regulamin rekrutacji.
Rodzice składają oryginał wniosku i potwierdzone przez siebie kopie dokumentów spełniających kryteria
TYLKO W PRZEDSZKOLU PIERWSZEGO WYBORU.
KRYTERIA NABORU DO PRZEDSZKOLI
NA ROK SZKOLNY 2023/2024
Kryteria wynikające z art. 131 ust. 1, 2 i 3 ustawy Prawo Oświatowe
Kryteria główne |
punkty |
|
28 |
|
28 |
|
28 |
|
28 |
|
28 |
|
28 |
|
28 |
Kryteria wynikające z art. 131 ust. 4 i 6 ustawy Prawo Oświatowe
Kryteria dodatkowe |
punkty |
|
10 |
|
8
4 |
|
4
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
Kadra 2023/2024
Dyrektor: mgr Bożena Rapacz-Margielewska
Wicedyrektor: mgr Zofia Lempart
Nauczyciele :
GRUPA I
mgr Vivian Zapała
mgr Anna Pac
GRUPA II
mgr Agnieszka Majka
mgr Maria Machowska
GRUPA III
mgr Monika Modzelewska
mgr Małgorzata Żak- Gdula
GRUPA IV
mgr Renata Baltaza
mgr Ewelina Latoś
GRUPA V
mgr Barbara Pławecka
mgr Anna Szwabowska
GRUPA VI
mgr Zuzanna Droździewicz
mgr Joanna Łęcka
GRUPA VII
mgr Zofia Lempart
mgr Anna Tatar
mgr Bożena Rapacz-Margielewska
Profilaktyka wad postawy :
mgr Monika Modzelewska
Logopeda:
mgr Agnieszka Majka
Rytmika :
mgr Renata Baltaza
Psycholog:
mgr Aneta Baranowska
Pedagog specjalny :
mgr Anna Sulejman
Terapia pedagogiczna :
mgr Maria Machowska
Język angielski:
mgr Marzena Płatek - Kaczor
Katecheta:
mgr Barbara Pławecka
PRACOWNICY ADMINISTRACYJNO-OBSŁUGOWI PRZEDSZKOLA:
Anna Sierakowska
Czernachowska Teresa
Hytkowska Małgorzata
Kania Bożena
Latoś Mariusz
Klimowski Paweł
Nowak Barbara
Suryło Jadwiga
Tylec Danuta
Agnieszka Korzeniowska
Wątorska Agnieszka
Wilkońska Urszula
Jolanta Rym
Grażyna Wyka
Dominika Nowak
KADRA PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA-opis
Nasza kadra pedagogiczna posiada wysokie kwalifikacje pedagogiczne
i jest dobrze przygotowana zarówno pod względem merytorycznym
jak i metodycznym. Systematycznie doskonali organizację
i przebieg procesów wspomagania i edukacji dzieci.
W pracy wychowawczej i dydaktycznej preferuje się otwarty styl i metody,
które wspomagają rozwój dziecka z wykorzystaniem jego wrodzonego
potencjału możliwości rozwojowych.
Nauczycielki stosują różnorodne metody i formy pracy z dziećmi
oraz monitorują indywidualny rozwój każdego
wychowanka w procesie systematycznych obserwacji
w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych.
Przedszkole prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka,
a także udziela pomocy psychologiczno - logopedycznej.
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej,
a także umożliwia rozwój zainteresowań i talentów dzieci.
Nauczycielki znają potrzeby i zainteresowania dzieci
oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć.
Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań.
Innowacje pedagogiczne 2023/2024
INNOWACJE PEDAGOGICZNE ORAZ PROGRAMY AUTORSKIE
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
Sposoby realizacji |
Kontynuacja programu ,,Dziecko i jego świat wartości”. ü Wprowadzenie dzieci w świat wartości i emocji; ü Działanie w systemie wartości; ü Poszukiwanie wartości, odkrywanie i doświadczanie ich wraz z dzieckiem; ü Poznawanie emocji i radzenie sobie z nimi; ü Stosowanie w praktyce zasad, norm i reguł ustalonych kontraktem grupowym; ü Ustalenie systemu nagradzania oraz wyciągania konsekwencji z niewłaściwych zachowań; ü Rozwijanie umiejętności rozpoznawania różnych stanów emocjonalnych oraz wyrażania agresywnych odczuć. |
Kontynuacja programu profilaktyki logopedycznej pt. „Chcę mówić poprawnie” ü Wspomaganie i stymulowanie prawidłowego rozwoju mowy dziecka oraz zapobieganie powstawaniu wad wymowy; ü Usprawnienie motoryki narządów mownych: warg, języka, podniebienia miękkiego i żuchwy, potrzebnych do prawidłowej artykulacji głosek; ü Rozwijanie aparatu oddechowego: pogłębienie oddechu, zwiększenie pojemności płuc, wydłużenie fazy wydechowej, kształcenie ruchów przepony, różnicowanie faz wydechowych; ü Usprawnianie narządu słuchu: rozwijanie wrażliwości na dźwięki / natężenie, tempo, rytm/; stymulowanie percepcji słuchowej /rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków; ü Uświadomienie rodzicom rangi ćwiczeń profilaktycznych oraz znaczenia terapii logopedycznej w rozwoju ich dziecka. |
Kontynuowanie innowacji pedagogicznej „ Kreatywny przedszkolak ”. ü Rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy oraz ekspresji plastycznej; ü Aktywizowanie sfery fantazji i wyobraźni , rozwijanie własnych zdolności i zainteresowań; ü Rozwijanie umiejętności planowania własnych działań, projektowania wytworów plastyczno- konstrukcyjnych; ü Kształcenie pojęć matematycznych poprzez działanie w czasie i przestrzeni - manipulowania przedmiotami, porównywania przeliczania. |
Kontynuacja innowacji pedagogicznej "Jestem zdrowym przedszkolakiem" ü Kształtowanie świadomości dzieci w zakresie zdrowia fizycznego i psychicznego; ü Zachęcanie do przestrzegania zasad prawidłowego odżywiania - propagowanie zdrowego stylu życia; ü Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjnej i komunikacyjnej; ü Nabywanie świadomości, że zdrowe jedzenie oraz ruch pomaga zachować zdrowie i dobre samopoczucie.
|
Kontynuacja programu rytmiki „ Z muzyką za pan brat” ü Kształcenie dyscypliny rytmicznej oraz uwrażliwienie na różne elementy muzyki; ü Kształtowanie pozytywnej postawy wobec aktywności ruchowej, umiejętność łączenia ruchu z muzyką; ü Pokazanie muzyki i tańca jako jednej z form aktywności ruchowej; ü Rozwijanie zainteresowań dzieci, przygotowanie do dorosłego, ruchowego aktywnego życia; ü Wzmacnianie motywacji dzieci do rozwoju swych zainteresowań i uzdolnień; ü Uświadamianie dzieciom powodów i sensu starań o sprawność i zdrowie, jako warunku szacunku wobec siebie i wobec innych. |
Wdrożenie programu autorskiego „ Popołudniowe zabawy z plastyką” ü Pobudzanie umiejętności, ekspresji i wrażliwości plastycznej u dzieci; ü Rozwijanie twórczej postawy, kreatywności oraz poczucia estetyki ; ü Wdrażanie do cierpliwości i staranności w pracy własnej i grupowej; ü Kształcenie umiejętności organizacji pracy i posługiwania się środkami plastycznymi; ü Umożliwienie poznawania różnych technik plastycznych; ü Przygotowanie do praktycznego stosowania wiedzy w życiu codziennym; ü Wzbudzanie zainteresowania rozmaitymi wytworami artystycznymi m.in. malarstwem, architekturą, rzeźbą, itp.,
|
Wdrożenie Innowacji pedagogicznej „ Więcej ruchu dla maluchów” ü Wytworzenie u przedszkolaków zainteresowania i potrzeby regularnej aktywności fizycznej ; ü Wykorzystanie w zabawach i ćwiczeniach różnorodnych przyborów gimnastycznych także niekonwencjonalnych; ü Organizowanie zabaw z elementami rywalizacji; ü Organizowanie zabaw ruchowych w hali sportowej we współpracy z nauczycielami wychowania fizycznego skawińskich szkół; ü Poznanie zasad i uczestniczenie w sportowych grach zespołowych (np. piłka nożna, koszykówka, itp.), - zabawy na Orliku; ü Spotkania z ludźmi uprawiającymi różnorodne dyscypliny sportowe codzienne przebywanie na świeżym powietrzu; ü Rozumienie znaczenia higieny osobistej dla zdrowia; ü Poznawanie skutków niezdrowego stylu życia; ü Dostrzeganie roli lekarza, higienistki, dentysty.
|
Wdrożenie innowacji pedagogicznej „ Po nitce do kłębka” ü Zaspokojenie ciekawości otaczającym światem; ü Zapoznanie ze specyfiką pracy ludzi w różnych zawodach oraz wytworami ich działalności poprzez min. spotkania, wycieczki, warsztaty; ü Wyrabianie szacunku dla pracy; ü Wzbogacenie doświadczeń, zakresu wiedzy oraz słownictwa; ü Rozwijane zainteresowań; ü Rozbudzenie aktywności twórczej.
|
Wdrożenie innowacji pedagogicznej „ Jestem Polakiem” ü Utrwalenie poznanej historii powstania państwa polskiego, symboli narodowych; ü Poznanie historii Święta Niepodległości Polski; ü Rozumienie znaczenia symboli oraz prawidłowych zachowań w trakcie słuchania hymnu Polski; ü Pozytywne ocenianie i naśladowanie uznanych tradycją zachowań podczas uroczystości przedszkolnych i państwowych; ü Kształtowanie szacunku dla własnego państwa; ü Kształtowanie tożsamości narodowej i współuczestnictwa w pielęgnowaniu tradycji; ü Kształtowanie więzi z krajem ojczystym i świadomości obywatelskiej; ü Rozwijanie poszanowania postaw prospołecznych i dobra wspólnego; ü Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku dla symboli narodowych; ü Kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości przedszkolnych, państwowych ü Umożliwianie kreatywnego uczestnictwa w wydarzeniach kulturowych i politycznych, ü Poznanie historii Generała Józefa Hallera i Hallerczyków w Jurczycach ü Oglądanie wystaw i ekspozycji regionalnych i patriotycznych w Muzeum Regionalnym w Skawinie , Izba Pamięci Rodu Hallerów i Hallerczyków. |
Styczeń- Codzienne czytanie pod hasłem: „Baśnie znane i lubiane”, podejmowanie prób wykonywania ilustracji do popularnych baśni – każda grupa według swoich możliwości i pomysłowości (pojedyncze ilustracje, prace grupowe, prace w formie historyjek obrazkowych lub książeczki obrazkowej).
Tworzenie książki „Przygody Boja”-oddanie jej do druku w gr VII Przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka – prezentacja programu artystycznego każdej grupy
Przygotowywanie inscenizacji słowno-muzycznej „Jasełka na ludowo” .Zaprezentowanie inscenizacji w Dniu Babci i Dziadka oraz dla rodziców gr V