ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC  KWIECIEŃ

 WIOSNA NA WSI

  • Zapoznanie ze zwierzętami hodowlanymi występującymi na wsi,
  • Doskonalenie sprawności manualnej ręki,
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej,
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się w miejscach publicznych.
  • Wzbogacanie słownika czynnego dzieci o nazwy młodych osobników zwierząt hodowlanych,
  • Ćwiczenie narządów mowy poprzez naśladowanie głosów zwierząt,
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

 WIELKANOCNE BAZIE

  • Zapoznanie z symbolami świąt wielkanocnych: pisanka, baranek, baba wielkanocna, święconka,
  • Poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi,
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej w zabawie ruchowej,
  • Rozwijanie twórczości dziecięcej,
  • Nabywanie umiejętności łączenia materiałów plastycznych,
  • Rozumienie pojęć określających położenie na kartce: ,,na górze”, ,,na dole”, ,,na środku”,
  • Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 8,
  • Przyzwyczajanie do konieczności cierpliwego oczekiwania na swoją kolej

 ZIEMIA NASZĄ PLANETĄ

  • Kształtowanie zachowań proekologicznych ,uświadomienie potrzeby ochrony środowiska ,wyrabianie świadomości ekologicznej, poszerzanie wiedzy o sposobach segregowania śmieci
  • Nauka piosenki o tematyce ekologicznej ,rozwijanie poczucia rytmu poprzez zabawy rytmiczno-ruchowe
  • Poznanie roli lasów w życiu człowieka ,uświadomienie konieczności ochrony lasów
  • Uświadomienie możliwości ponownego wykorzystania odpadów
  • Poszerzenie doświadczeń plastycznych – malowanie pastą do zębów
  • Poszerzanie wiedzy o znaczeniu wody, uwrażliwianie na konieczność oszczędzania wody
  • Propagowanie idei obchodów dnia ziemi-sadzenie sadzonek w ogrodzie przedszkolnym i w skrzynkach

 POLSKA  TO NASZA OJCZYZNA

  • Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych :flagi, godła, hymnu.
  • Poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy polski –Warszawy, jej herbu i ważniejszych  miejsc i zabytków Warszawy, zapoznanie z wybraną legendą związaną z tym miastem
  • Rozwijanie poczucia rytmu i umuzykalnianie
  • Nazywanie największych rzek Polski  Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski ,wskazanie wymienionych  rzek i gór, miast i morza na mapie Polski.
  • Doskonalenie umiejętności i przeliczania oraz dodawania  i odejmowania w zakresie określonego zbioru