ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
I „WARSZAWA – STOLICA POLSKI”
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej.
- Zapoznanie z zabytkami Warszawy - wzbogacenie wiadomości na temat stolicy Polski.
- Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli.
- Poszerzenie doświadczeń plastycznych.
- Kształtowanie sprawności manualnej– łączenie ruchu z muzyką.
- Doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej.
II. „ PRZEDSZKOLAKI TO CZYŚCIOSZKI”
- Poznanie i utrwalenie nawyków dbania o higienę osobistą i czystość.
- Rozumienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby.
- Orientowanie się w zasadach zdrowego odżywiania się.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych , stosowanie określeń – więcej, mniej , tyle samo.
- Rozumienie znaczenia aktywnego odpoczynku dla zdrowia.
- Rozwijanie małej motoryki poprzez precyzyjne ruchy dłoni, kształtowanie zręczności i szybkości ruchów .
III. „W MARCU JAK W GARNCU”
- Zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia; poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych
- Rozpoznawanie różnorodnych warunków pogodowych; zapoznanie z pierwszymi oznakami wiosny- pierwsze wiosenne kwiaty: (krokus, przebiśnieg).
- Kształtowanie aktywnej postawy prozdrowotnej poprzez czynny udział w zabawach ruchowych, spacerach oraz ubierania się adekwatnie do pogody.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.
- Rozwijanie aktywności twórczej oraz budzenie zainteresowań technicznych dzieci poprzez wykonywanie pracy plastyczno-technicznej.
- Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku podczas wykonywania różnego rodzaju prac.
IV. „NADCHODZI WIOSNA”
- Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, nazywanie wiosennych kwiatów - rozumienie pojęcia „rośliny chronione” .
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na konkretny temat.
- Rozwijanie sprawności manualnej oraz ogólnej sprawności ruchowej.
- Doskonalenie umiejętności poprawnego odtwarzania tekstu i melodii piosenek.
- Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowo - słuchowej.
V. „WIELKANOCNY KOSZYCZEK”
- Poszerzanie wiedzy na temat tradycji związanych z obchodami Świąt Wielkanocnych.
- Rozwijanie słownika czynnego poprzez wprowadzenie słów charakterystycznych dla nadchodzących świąt : „ kraszanki, pisanki, wydmuszki”.
- Poznanie sposobu dekorowania jajek i znaczenia jajka jako symbolu życia.
- Wzbudzanie zainteresowania zabawą badawczą, poznanie zachowania jajka w różnych warunkach fizycznych, próby wnioskowania.
- Poznanie własnego ciała, zdobycie pewności siebie oraz poczucia bezpieczeństwa, nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą, opanowanie lęku i emocji.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów wierszowanych.
- Rozwijanie umiejętności manipulacyjnych palców podczas prac plastycznych.