ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE  NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 MAMY RÓŻNE CHARAKTERY

  • Wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw.
  • Określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach.
  • Radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu utworów literackich.
  • Dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.
  • Dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach.
  • Zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
  • Dążenie do zrozumienia i przeżywania wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga, sprawiedliwość, szczęście, piękno.
  • Pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek.
  • Zabawy z literą Ł – małą i wielką, drukowaną i pisaną ,utrwalanie poznanych liter.
  • Układanie gier matematycznych. 

WIOSNA NA WSI

  • Poznanie zwyczajów zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim.
  • Poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi.
  • Nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania.
  • Wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.
  • Rozwijanie mowy i myślenia analitycznego.
  • Poznanie nazw zwierząt (on, ona, ono).
  • Zabawy z literą F – małą i wielką, drukowaną i pisaną ,utrwalanie poznanych liter.
  • Rozpoznawanie cyfr, rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji.

DBAMY O ZIEMIĘ

  • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie przyrodnicze.
  • Umożliwienie dziecku odniesienia sukcesu i wzmocnienia poczucia własnej wartości.
  • Poznanie nazw wybranych zwierząt zamieszkujących różne środowiska przyrodnicze.
  • Poznanie pojęcia recyklingu i kolorowych pojemników na odpady segregowane.
  • Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z działalności ludzi.
  • Wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzę­ta chronione.
  • Chronienie przyrody- wyrzucanie śmieci do kosza , sadzenie drzew, kwiatów i dbanie o nie, niedeptanie trawników, klombów z kwiatami , szanowanie wody, niemar­nowanie jej.
  • Zabawy z literą Ż – małą i wielką, druko­waną i pisaną.
  • Klasyfikowanie przed­miotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.

MOJA OJCZYZNA

  • Utrwalanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych : flagi, godła, hymnu.
  • Nazywanie największych rzek Polski  Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski, wskazanie wymienionych  rzek i gór, miast i morza na mapie Polski.
  • Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
  • Nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków i miejsc.
  • Poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem.
  • Poznanie przyśpiewek, obrzędów, tańców, gwary.
  • Poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego.
  • Poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu.
  • Zabaw z literą H- małą i wielką, druko­waną i pisaną.